  • 71. Data: 2014-04-02 07:42:53
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 1 Apr 2014 19:31:28 +0200, Budyń

    > problemem jest ze te inne tez sa z pcv, cos mi sie wydaje ze owa ich
    > "specjalnosc" polega wyłącznie na wypełnieniu odpowiedniego kwita. Papier
    > przyjmie wszystko.

    Niby ludzie kładą normalne i jest git. Pytanie tylko czy problemu
    faktycznie nie ma, czy problemu nie zauważają.

    --
    Pozdor Myjk

  • 72. Data: 2014-04-02 09:46:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-02 07:42, Myjk pisze:
    > Tue, 1 Apr 2014 19:31:28 +0200, Budyń

    > Niby ludzie kładą normalne i jest git. Pytanie tylko czy problemu
    > faktycznie nie ma, czy problemu nie zauważają.

    Jeśli w tej rurze GWC panuje solidny przeciąg (a chyba panuje, skoro
    pompuje co najmniej 50 m3 na godzinę), to chyba nie ma tam warunków dla
    wilgoci, pleśni i innych takich...

    Mylę się?

    --
    MN

  • 73. Data: 2014-04-02 10:02:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 01.04.2014 o 15:27 Adam <a...@g...com> pisze:

    > Strasznie drogo - lepiej i taniej bylo zrobic GWC wodny. Z dwa

    Ano trochę przepłaciłem ale taką dziurę miałe w ziemi i chciałem ją
    wykorzystać, poza tym kiedy to robiłem PC były drogie i odpuściłem je
    sobie a trzeba było tylko trochę poczekać do kryzysu.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 74. Data: 2014-04-02 10:19:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 17:02:05 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > A ta klimatyzacja to ile kW będzie pobierać?

    >Wezmie 2kW, odda pewnie z 6kW ? Policz ile godzin w roku bedzie taka klima
    >dzialac? 50? 100kWh = 50 pln. A przynajmniej bedzie faktycznie chlodno :)

    adam, a ty nie mozesz twojej pc uzyc do chłodzenia? Po zimnej stronie jakis
    wymiennik dołożyć czy cus?

    b.

  • 75. Data: 2014-04-02 10:21:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 02 Apr 2014 09:46:08 +0200, Marcin N

    > Jeśli w tej rurze GWC panuje solidny przeciąg (a chyba panuje,
    > skoro pompuje co najmniej 50 m3 na godzinę),

    Tam jest spokojnie minimum 120m3/h...

    > to chyba nie ma tam warunków dla
    > wilgoci, pleśni i innych takich...

    ...ale prędkość przepływu i tak jest bez znaczenia, zwłaszcza jeśli będą
    dwie nitki albo GWC będzie musiało się regenerować (a wtedy stoi). Wilgoć
    mimo wszystko będzie (skropliny) -- i tu już zaczynają się schody. Jeśli
    ktoś nie zastosuje filtrów (a im "mocniejszy" filtr, tym większy opór, a
    więc znowu kolejny nakład na energię wyciągu), albo nie będzie dbać o
    czystość, to już w ogóle nie widzę tego dobrze. Problem z rurowym jamnikiem
    w stosunku do żwirowego jest taki, że "złoże" nie jest płukane. Dlatego
    jeśli już coś robić, to IMO GGWC. Jest najtańszy w wykonaniu. Ośrodki
    wymiany ciepła są odseparowane. Można podpiąć pasywnie "chłodnicę" albo
    wpiąć PC.

    --
    Pozdor Myjk

  • 76. Data: 2014-04-02 10:49:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-02 10:21, Myjk pisze:
    > Dlatego
    > jeśli już coś robić, to IMO GGWC. Jest najtańszy w wykonaniu. Ośrodki
    > wymiany ciepła są odseparowane. Można podpiąć pasywnie "chłodnicę" albo
    > wpiąć PC.

    Opowiedz, co to takiego - tak ze szczegółami.

    --
    MN

  • 77. Data: 2014-04-02 11:10:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 02 Apr 2014 10:49:45 +0200, Marcin N

    > Opowiedz, co to takiego - tak ze szczegółami.

    GGWC to Glikolowy Gruntowy Wymiennik Ciepła -- czyli to co ma m.in. Adam do
    swojej pompy ciepła. Może to pracować również pasywnie, wystarczy że
    podepniesz to zwykłą pompką pod nagrzewnicę/chłodnicę, jak np. ta:
    http://coolstore.pl/product-pol-1872-Skraplacz-nieuz
    brojony-3-00-kW-.html
    Tylko to i tak będzie mizernie działać bez PC.

    --
    Pozdor Myjk

  • 78. Data: 2014-04-02 11:18:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Apr 2014 10:19:51 +0200, Budyń

    > Po zimnej stronie jakis
    > wymiennik dołożyć czy cus?

    Żeby tak zrobić, to musiałby mieć gdzie pchać ciepło. Ileż można ogrzewać
    CWU... ;) Dlatego właśnie przydałby się odpowiednio wysterowany bieg
    wsteczny w PC.

    --
    Pozdor Myjk

  • 79. Data: 2014-04-02 12:20:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 kwietnia 2014 22:49:27 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ty Adamie zdaje się masz PC Eco-Pol? Ona nie daje możliwości robienia za
    > klimę? Tj. może odwrócić pracę czynnika? Jeśli nie, to orientujesz się czy
    > w ogóle mają takie pompy w ofercie? Ich strona i specyfikacje są
    > straszne... :/

    Jest dodatkowy modul do tego no ale potrzebujesz jakies klimakonwertery czy
    cholera wie co jeszcze - chyba ze chcesz chlodzic sama podloge. Ale do tego
    to IMHO wystarczy w zupelnosci chlodzenie pasywne. Czyli dolozenie dodatkowego
    wymiennika pomiedzy obiegiem DZ, a GZ i uruchomienie obu pompek (DZ+GZ).
    Sprezarka nie chodzi, a DZ ladnie nam chlodzi podlogowke. Tylko tutaj jest
    ryzyko roszenia podlogi - trzebaby dodatkowo kontrolowac wilgotnosc i
    temperatury, zeby sobie nie zrobic grzybka pod panelami :-) Ale tez jest to
    jakas opcja wspomagania chlodzenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 80. Data: 2014-04-02 12:44:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Apr 2014 03:20:50 -0700 (PDT), Adam

    > Jest dodatkowy modul do tego

    Jest o tym na stronie gdzieś? W specyfikacji?
    Może znasz koszt przypadkiem?

    > no ale potrzebujesz jakies klimakonwertery czy cholera wie co jeszcze

    Klimakonwektory -- to zwykłe nagrzewnice z wentylami działające na czynniku
    grzejącym/chłodzącym. Przy swojej wydajności raczej do mielenia powietrza
    wtórnego niż do wpięcia w instalację wentylacyjną w domu jednorodzinnym.
    http://allegro.pl/klimakonwektor-kanalowy-dwururowy-
    chigo-7-9-kw-i4029016999.html

    Ale zamiast tego można w wentylacji wpiąć "zwykłą" nagrzewnicę/chłodnicę.

    > - chyba ze chcesz chlodzic sama podloge.

    Chłodzenie podłogi to IMHO porażka. Pomijam już roszenie, ale komfort
    dramatyczny. Przy czym nic nie stoi na przeszkodzie aby odciąć podłogę i
    przekierować zimno z "CO" na chłodnice.

    --
    Pozdor Myjk