  • 1. Data: 2011-08-31 08:49:55
    Temat: Wentylator lazienkowy
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
    Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:

    - CICHY (!)
    - wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci
    - klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale
    - estetyczny wyglad
    - trwaly
    - srednica 10-15cm

    Jakies pomysly? Dzieki za pomoc :)
    Pozdrawiam
    pablo

  • 2. Data: 2011-08-31 10:16:41
    Temat: Re: Wentylator lazienkowy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pablo eldiablo" j3ksjj$4tg$...@i...gazeta.pl

    > Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
    > Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:

    > - CICHY (!)

    Po zamknięciu drzwi łazienki każdy jest cichy. ;)

    > - wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci
    > - klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale

    Jak będzie stale pracował, ta klapka stanie się niepotrzebna.

    > - estetyczny wyglad

    > - trwaly

    Jeśli będzie sam wiatrak -- będzie trwały, ale jeśli będzie
    tam masa tanich (wykastrowanych) czujników -- szybko odmówi
    posłuszeństwa. :)

    > - srednica 10-15cm

    > Jakies pomysly?

    Ja mam pomysł. :) Takie wentylator musi pracować ciągle.
    Są też cwane rozwiązania sprawiające, i wentylator nie
    tłumi komina, gdy nie pracuje.

    Ja kupiłem (w Leroy Merlin) kilka wentylatorów po zł 15.90 za
    sztukę -- z gwarancją trzyletnią.

    Każdy ciągnie chyba 15 watów. Teraz policz, ile
    zapłacisz za wypasiony (który na pewno :) zepsuje
    się, sprawiając kłopoty) a ile ja za elektryczność. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2011-08-31 10:50:56
    Temat: Odp: Wentylator lazienkowy
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2011, 10:49:55 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
    > Witam
    >
    > Czy ktos z grupowiczow ma dobre rozeznanie w wentylatorach lazienkowych?
    > Poszukuje modelu posiadajacego lacznie ponizsze cechy:
    >
    > - CICHY (!)

    Jak będzie dobrze wykonany to będzie tyle szumu ile od przepływu powietrza tj. dużo.

    > - wlaczanie: czujnik swiatla +
    Po co? Wentylator włącza się włącznikiem światła, ewentualnie jakieś opóźnienie
    wyłączenia i/lub włączenia

    > czujnik gazu

    To chyba funkcja alarmu nie wentylatora?

    > czujnik wilgoci

    I to wieszany nad praniem, a?

    > - klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale

    Dodatkowe kłapanie? A nie lepiej dbać o właściwy cug w kominie?

    > - estetyczny wyglad

    De gustibus..

    > - trwaly

    W XXI wieku nieosiągalna cecha, jeśli Ci zależy poszukaj użwanego, rok produkcji nie
    później niż lata 70 ubiegłego wieku.

    > - srednica 10-15cm

    To może być sprzeczne z "CICHY!".

    > Jakies pomysly? Dzieki za pomoc :)

    Lutownica w rękę i pracuj!

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2011-08-31 10:54:15
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "pablo eldiablo" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    >- CICHY (!)

    Sa jak najbardziej, mam taki w kabinie lazienkowej,
    ale kosztowal pond 3 stowy, wiec raczej drogo.

    >- wlaczanie: czujnik swiatla + czujnik gazu + czujnik wilgoci

    Wlaczany manualnie lub gdy wilgoc przekroczy pewien prog
    (ustawiasz w pewnym zakresie). Takiego, zeby mial jeszcze
    czujnik swiatla i gazu jednoczesnie jak szukalem nie widzialem.
    Jesli sa, to cena bedzie na pewno duza.

    >- klapa zwrotna uniemozliwiajaca ciag wsteczny w kanale

    W trakcie pracy ciagu wstecznego nie bedzie oczywiscie :),
    po wylaczeniu sa wentyle z klapkami, ktore zaslaniaja wlot, ale wtedy
    tracisz przeplyw grawitacyjny. W ogole zreszta po zamontowaniu
    wentyla grawitacyjna bedzie kiepska, wiec zdajesz sie na
    mechaniczna.

    >- estetyczny wyglad

    Rzecz gustu. Widzialem naprawde paskudne, a ludzie
    kupowali.

    >- trwaly

    Tego nikt nie zagwarantuje. Moj pracuje 2 lata.
    Glosnosc poki co bez zmian.

    >- srednica 10-15cm

    Standardy.

    >Jakies pomysly? Dzieki za pomoc :)
    >Pozdrawiam
    >pablo

    Istotna kwestia, ktora pomijasz, jest kwestia zasilania
    (na prad staly, na 230?) oraz klasa wodoszczelnosci IP.
    Zalezy, gdzie chcesz go montowac, jak jako ogolny
    w lazience wystaczy IP 33 i moze byc nawet na 230,
    jak blisko wody lub mozliwosci jego zalania, to automatycznie
    na transformator i klasa IP minimum 44+.

  • 5. Data: 2011-08-31 12:38:47
    Od: "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl>

    Przesmiewca <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > jak blisko wody lub mozliwosci jego zalania, to automatycznie
    > na transformator i klasa IP minimum 44+.

    Pierwsza odpowiedz na temat, dzieki ;)
    3 stowy mnie nie przerazaja, moge zaplacic i 1k PLN, byle mial wszystkie
    podane przeze mnie cechy...

    Wentylator ma byc zamontowany w lazience, w ktorej jest piec gazowy, stad
    koniecznosc wlaczania sie wentylatora po wykryciu ulatniajacego sie gazu.
    Wlaczanie przez podpiecie do pstryczka od swiatla bedzie klopotliwe, bo jest
    kilka zrodel swiatla wlaczanych niezaleznie - a chce, by wentylacja dzialala
    zawsze podczas korzystania z pomieszczenia.

    Klapa zwrotna ma zamykac kanal zawsze, gdy wentylator nie pracuje, bo niestety
    caly kanal wentylacyjny jest malo wydolny i czesto jest ciag wsteczny. Jesli
    wentylator bedzie mial wlacznik na czujnik gazu oraz na czujnik wilgotnosci,
    wentylacja grawitacyjna nie bedzie do niczego potrzebna, a po zamknieciu
    kanalu poprawi to prace pozostalych kanalow wentylacyjnych w mieszkaniu.

  • 6. Data: 2011-08-31 13:17:58
    Od: "eMonika" <m...@n...pl>

    Użytkownik "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dzialala
    > zawsze podczas korzystania z pomieszczenia.

    Z tego co wiem (wg przepisów) w pomieszczeniu z piecem gazowym w ogóle NIE
    MOŻE być zainstalowany wentylator elektryczny.

    Ja zainstalowałam taki w kotłowni (do sporadycznego przewietrzenia
    pomieszczenia gdy śmierdzi spalinami) i zawsze sie czepiają kominiarze (a że
    jest koniecznosć przegladu instalacji raz na rok, wiec czepiają sie raz do
    roku).

    Pozdrawiam,

    :-) M.

  • 7. Data: 2011-08-31 13:31:11
    Od: "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl>

    eMonika <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > jest koniecznosć przegladu instalacji raz na rok, wiec czepiają sie raz do

    Mam piec z zamknieta komora spalania, z osobnym kanalem wentylacyjnym, wiec
    moge zamontowac wentylator. Problemem jest tylko niewydolna wentylacja
    grawitacyjna, powstajacy czasem wsteczny ciag - stad pomysl na taki a nie inny
    wentylator... a w zasadzie brak pomyslu, bo nadal nie wiem, czy jakas firma
    produkuje urzadzenie, jakiego szukam ;)

  • 8. Data: 2011-08-31 14:01:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "eMonika" o...@u...etop.pl

    > Z tego co wiem (wg przepisów) w pomieszczeniu z piecem gazowym w ogóle NIE MOŻE być
    zainstalowany wentylator elektryczny.

    A cofka ;) jest dozwolona? :) Niemal w każdej kuchni jest ,,piec gazowy''
    i w większości kuchni są okapy z elektrycznością. Natomiast cofki raczej ;)
    są zakazane, :) ale w grawitacyjnej wentylacji są powszechne -- u jednych
    ludzi zdarzają się raz do roku, u innych tez raz do roku -- cofek nie ma. ;)

    > Ja zainstalowałam taki w kotłowni (do sporadycznego przewietrzenia pomieszczenia
    gdy śmierdzi spalinami) i zawsze sie czepiają
    > kominiarze

    I słusznie. :)

    > (a że jest koniecznosć przegladu instalacji raz na rok, wiec czepiają sie raz do
    roku).

    Nie jest tak, że nie tyle czepiają się, co (wzorem swych
    braci w czerni) proszą: ,,co łaska''? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-08-31 17:07:52
    Temat: Odp: Re: Wentylator lazienkowy
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2011, 14:38:47 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
> [...]
    > wentylacja grawitacyjna nie bedzie do niczego potrzebna, a po zamknieciu
    > kanalu poprawi to prace pozostalych kanalow wentylacyjnych w mieszkaniu.

    Pierwsza istotna informacja - kanał zbiorczy.
    Sprawdź najpierw czy Ci wolno zainstalować taki wentylator, bez zgody w najlepszym
    razie nakaz demontażu. Poczytaj na grupie.

    --
    ZZ@private

  • 10. Data: 2011-08-31 18:11:35
    Temat: Re: Odp: Re: Wentylator lazienkowy
    Od: "pablo eldiablo" <j...@N...gazeta.pl>

    ZbyszekZ <z...@g...com> napisał(a):

    > W dniu =B6roda, 31 sierpnia 2011, 14:38:47 UTC+2 u=BFytkownik pablo eldiabl=
    > o napisa=B3:
    > stety
    > sli
    > ci,
    >

    > Pierwsza istotna informacja - kana=B3 zbiorczy.
    > Sprawd=BC najpierw czy Ci wolno zainstalowa=E6 taki wentylator, bez zgody w=
    > najlepszym razie nakaz demonta=BFu. Poczytaj na grupie.

    Nie mam co czytac - nie mam kanalu zbiorczego, tylko w lazience dwa odrebne
    kanaly wentylacyjne. Do jednego jest podpiety piec z zamknieta komora
    spalania, a do drugiego chce podpiac wentylator elektryczny, o ktorym traktuje
    niniejszy watek.