  • 31. Data: 2020-02-27 16:46:46
    Temat: Re: Wy się tutaj z jakąś fotowoltaika
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2020 16:34:53 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Netto. I tylko wyjątkowo. Dla biedronki handel olejem nie jest
    > żyłą złota.

    Zauważ że piszemy o piekarni.
    Duża piekarnia raczej oleju z biedronki nie kupuje.
    Czepiaj się dalej;)

  • 32. Data: 2020-02-27 16:47:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 16:15, Kris pisze:

    > Jajka ze wsi poprzedniego dnia zniesione przez kure kupuje po 70-80gr
    > W sklepach są jajka za 33gr/szt
    > Piekarnia podejrzewam że dodaje jajka w proszku.

    Nie wiem do czego można użyć jajka za 33g/szt :-)
    Ja kupuję od 80gr do 1,10zł/szt.

    > Z 1kg mąki robiłem, zużyłem niecały litr oleju do smażenia.
    > Na patelni smażyłem.

    U nas z czasie smażenia ten olej się przypala,
    częściowo też "zabiera" go ciasto. Litr oleju na pewno nie wystarczy

    > Litr oleju w biedrze 7zł jeśli mnie pamięć nie myli.
    > Piekarnia podejrzewam że za litr oleju płaci wielokrotnie mniej

    Piekarnia to pewnie smaży wielokrotnie na tym samym.

    > To nie wiem co tam dwie osoby 4 godziny robiły
    > Ja sam z kg mąki pewnie niewiele dłużej jak godzinę robiłem
    > Robienie ciasta(zmieszanie mikserem mąki żółtek, cukru i masła) to maks 20minut.
    > Dalej wałkowanie, krojenie i zawijanie a w międzyczasie już smażyłem.

    Mikserem? Przy wyrabianiu ciasta to samego tłuczenia o stół było z pół
    godziny,
    a wczesniej to trzeba zarobić. Samo smażenie na dwóch patelniach tej
    partii trwało ponad godzinę - druga osoba w tym czasie wałkuje, ale to
    nie znaczy ze jest mniej godzin.

    > Podejrzewam ze maks półtora godziny zeszło razem. Ale bliżej 1 godziny pewnie
    > Z 8 porcji smażyłem bo ogromnej patelni nie mam.
    > W piekarni pewnie kilka kg na raz smażą.

    Pewnie Ci tak samo niedobre wyszły jak te ze sklepu. Grube, nie były
    kruche i przesączone przepalonym olejem.

    Podkoloryzowałem specjalnie w drugą stronę, żeby pokazać przeciwny biegun.
    Tak prawdę mówiąc kupuję często sklepowe słodkości, ale chyba tylko raz
    czy dwa natrafiłem na wyrób, który nie odstawał od tego co się robi samemu.

  • 33. Data: 2020-02-27 17:04:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przypierdalasz się Roman do szczegolow.

  • 34. Data: 2020-02-27 17:04:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris napisał:

    > Zauważ że piszemy o piekarni.
    > Duża piekarnia raczej oleju z biedronki nie kupuje.
    > Czepiaj się dalej;)

    A co ja napisałem? Piekarnia na pewno nie kupi oleju
    taniej, niż kupuje go biedronka. Nawet duża.

    Jarek

    --
    A kiedy wstałam i wyszłam bez słowa
    Nie wybiegł za mną nie dofinansował

  • 35. Data: 2020-02-27 18:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Nie wiem do czego można użyć jajka za 33g/szt :-)
    > Ja kupuję od 80gr do 1,10zł/szt.

    W jakim sensie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 36. Data: 2020-02-27 19:54:33
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 27 Feb 2020 08:04:18 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:

    > Przypierdalasz się Roman do szczegolow.

    Znasz takie fajne pezysłowie o szczegółach i diable?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 37. Data: 2020-02-27 19:56:18
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 27 Feb 2020 07:43:13 -0800 (PST), Kris wrote:

> [...]
    upalne dni.
    > Nie żebym uważał ze jakiś generator napędzany wodą napełniająca basen ma sens
    > Czy nie ma sensu tez nie wiem;) ale bywają dni gdzie woda kilka godzin dziennie
    leci.
    > Mam tez mieszkanie w bloku 12rodzinnym i tam jest w piwnicy wodomierz tzw "główny.
    > Podejrzewam że z racji 12 rodzin ładnych kilka a może i kilkanaście godzin dziennie
    się kreci
    > Gdyby zamiast tego/za tym wodomierzem generator dać trzeba by policzyć ile by
    naprodukował

    Ale wiesz, że prądnica na rurze będzie stawiać opór, który spowoduje spadek
    ciśnienia i już ogródka nie podlejesz? Albo rybki, albo akwarium, takie
    szczegóły nieistotne.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 38. Data: 2020-02-27 20:10:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ale wiesz, że prądnica na >rurze będzie stawiać opór,

    Pewnie masz rację

    >który spowoduje spadek
    >ciśnienia i już ogródka nie >podlejesz?

    Ale liczyłeś to czy tylko tak się Tobie wydaje? A basen??

    >Albo rybki, albo akwarium, >takie
    >szczegóły nieistotne.

    Pisałem przecież że nie wiem czy to ma sens. Ale tu pisują ludziska którzy wodą z
    wanny podłogę grzeją czy stacz spłukują albo inne dziwne wynalazki mają. Nie neguje
    więc od razu wydawało by się najgłupszych pomysłów

  • 39. Data: 2020-02-27 20:42:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/02/2020 20:10, Kris wrote:
    > Nie neguje więc od razu wydawało by się najgłupszych pomysłów

    Wręcz odwrotnie, nalezy piętnować każdy taki pomysł[1] bo to czysty
    debilizm naruszający zasadę co do której wiemy że nigdzie w przyrodzie
    nie jest naruszona, czyli zasadę zachowania *czegoś*. To "czegoś"
    (energia+masa, pęd itd) co miesiąc jest naruszane na modelach z pudełek
    po pizzy przez domorosłych fizyków od siedmiu boleści na youtubie. I to
    w sumie nie jest nic złego że uprawiają hobby. Problem zaczyna się w tym
    że oni mają teraz darmowy dostęp do środków masowego przekazu. I okazuje
    się że są całe stada imbecyli którzy to łykają bez popijania,
    szczególnie ja sie dodaje słowo "spisek" itp kretynizmy z jakiejś
    przyczyny niezwykle popularne w sporej częsci społeczeństwa.

    Jeśli zamierzasz naruszyć ważną zasadę fizyczną to masz tylko jedną
    drogę: postawić hipotezę, podeprzeć się matematyką, obserwacją, logiką
    czy doświadczeniem i poddać krytyce. To się nazywa metoda naukowa i jest
    jedyną która prowadzi do poznania, o której wiemy ze działa. Pozostale
    się nie sprawdzily, choc inne metody były niewątpliwie bardziej kuszące
    dla suwerena (np. machanie rękami, albo ambona).

    Przykładowo jeśli robisz klasyczny "silnik z prądnicą" to "poddanie się
    krytyce" polega na pokazaniu układu niezależnym ludziom a nie wkładaniu
    tego w karton, ze strachu przed agencjami rzadowymi Burkina Faso i
    bredzeniem że działa na bum cyk cyk.

    Innymi słowy przygłupów internetowych od free enenrgy nalezy piętnować
    do momentu aż postawią poprawną hipotezę, model i poddadzą się krytyce
    ALBO dostarczą działający przykład. Czekamy. To bedzie już kilkaset lat,
    co najmniej, jak czekamy tyle że ostatnio zaroiło się od tego typu
    pustaków z niskim progiem wejścia w publikacjach. Wcześniej wyłapywani
    byli na poziomie redakcji.

    I nie żeby darmowa energia była całkiem wykluczona. Nie. Można ją
    znaleźć choćby w detalach fizyki kwantowej. Nie czai się ona jednak w
    dziwnym podpięciu prądnicy i silnika albo skomplikowanym układzie
    magnesów. Wiemy to bo to jest policzalne w sposób niezależny od
    impelemntacji i komplikacji urządzenia, całkowicie abstrakcyjnie na
    poziomie matematyki i praw fizycznych. Szkoda czasu. A pamiętaj że taki
    "kierowca tira" ma nikłe szanse zrozumieć cokolwiek większego niż
    działania arytmetyczne, więc dla niego wyjaśnienie dlaczego np. nie ma
    monopoli magnetycznych może być "bredzeniem naukowca" bo najzwyczajniej
    nie rozumie aparatu matematycznego i z góry zakłada że to "spisek" albo
    coś z wiejskiego "co łune wiedzo, Panie?".

    [1] Mowa o perpetum mobile z przelewaniem wody czy łaczeniu prądnic z
    silnikami.

  • 40. Data: 2020-02-27 22:49:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > W jakim sensie?

    W sensie kulinarnym jajko za 33 grosze jest pewnie dosyć małe
    i słabo się nadaje do domowego pieczenia, bo komplikuje przepisy
    oparte na przeciętnej wielkosci jajek.

    Chyba niezbyt dokładnie przeczytałem cenę tych faworków
    w pierwszej wzmiance, bo przyjąłem, że Kris narzekał, że drogo,
    a ponieważ faworki nigdy w domowej produkcji nie wychodziły tanio,
    to chciałem pokazać, że jak odpowiednio policzyć, to nie wyjdzie wcale
    tanio,
    ale tam jest 92zł/kg to faktycznie jakaś gruba przesada - nawet gdyby
    piekarnia robiła to wg domowych wytycznych a nie z proszku i mikserem.