  • 31. Data: 2012-01-29 18:37:46
    Temat: Re: Wymiana pieca pilne
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik arek napisał:
    > Chciałem kupić
    > piec do ogrzania 250m2 w tym 1/3 piwnice i tak myślę czy 28kW to nie jest
    > już za dużo?

    To policz sobie te 50 W/m2 i pomnóż przez 250 m2...
    Co wychodzi? Mnie 12,5 kW... A gdzie jeszcze do 28 kW???

    Ja mam 25 kW na 180 m2 i kocioł jest mocno przewymiarowany... ogrzał bym
    nim z powodzeniem dwie, jak nie trzy takie chałupy.

    Kup kocioł 15 kW i będzie z zapasem na CWU...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 32. Data: 2012-01-29 18:47:00
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik kiki napisał:
    >>
    > Ja użytkuję drugi sezon i jest ok - ma swoje drobne wady, jak wszystko,
    > ale i spore zalety też. Wybór należy do Ciebie.

    A jak wysoko od podłogi łączy się tę Bawarię 25kW z kominem? Bo nie umiem
    znaleźć dokładnych wymiarów na ich stronie...

  • 33. Data: 2012-01-29 19:37:15
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik arek napisał:
    > A jak wysoko od podłogi łączy się tę Bawarię 25kW z kominem? Bo nie umiem
    > znaleźć dokładnych wymiarów na ich stronie...

    Rura wychodzi na wysokości 120 cm pionowo w górę, zatem jeszcze zakręt
    trzeba zrobić - otwór do komina na wys ok 140 - 150 musi być.

    A nie możesz wybić dziury w kominie wyżej.??? Przecież komin chyba aż do
    dachu jest...??? :-)))

    pozdr
    Robert G.

  • 34. Data: 2012-01-29 20:20:10
    Od: "ted" <o...@p...onet.pl>

    Kup piec na wegiel z podajnikiem. Ale nie badziewie ze slimakiem tylko
    tłokowy. Mam taki i mogę palic czym chce do srednicy 4,5 cm.
    Aktualnie orzech II kosztuje u mnie 650 zł z przywozem.

    Użytkownik "kiki" napisał w wiadomości grup

    mam piec na olej ale olej mi się kończy i nie mam zamiaru kupować nastepnego
    ze względu na cenę.

    Co mam zrobić?

    1. Kupić palnik na pellet i wsadzić do olejaka ?
    2. Kupić osobny piec z palnikiem na pellet jak wyżej żeby w nim też palić
    różne śmieci,drewno (ma dodatkowe drzwiczki i popielnik)
    3. czy może kupić piec na ekogroszek ze ślimakiem i retortą i w nim palić
    czym popadnie ? Czy ten z retortą i zasobnikiem ze ślimakiem może spalać
    pellet?

    Komin mam z nierdzewki fi150 ponad 10m wysokości.

    Mam 1-2 dni .... pomocy.

  • 35. Data: 2012-01-29 21:28:48
    Od: "arek" <n...@m...pl>

> [...]
    > trzeba zrobić - otwór do komina na wys ok 140 - 150 musi być.
    >
    > A nie możesz wybić dziury w kominie wyżej.??? Przecież komin chyba aż do

    Mam komin systemowy. Dałem trójnik 113cm nad planowaną podłogą po czym - po
    roku budowy - okazało się że podłoga ma iść dużo wyżej. Mogłem zacząć komin
    bloczek albo dwa wyżej, mogłem dać jeden segment 33cm ekstra - ale ja sie
    nie znałem, a murarze też chyba nie... I teraz mam problem.

  • 36. Data: 2012-01-29 21:33:04
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    > To policz sobie te 50 W/m2 i pomnóż przez 250 m2...
    > Co wychodzi? Mnie 12,5 kW... A gdzie jeszcze do 28 kW???

    No, ja liczyłem 70*250=17,5kW i dla <20kW każą dokładać na CWU. To liczyłem
    22-25kW, nie więcej - a tu 19 albo 28... To się spytałem :)

    > Ja mam 25 kW na 180 m2 i kocioł jest mocno przewymiarowany... ogrzał bym
    > nim z powodzeniem dwie, jak nie trzy takie chałupy.
    A latem nie ma problemów z samą CWU? Wymiennik grzeje czy w komin idzie???

  • 37. Data: 2012-01-29 21:38:22
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    kiki <k...@k...ki> napisał(a):

    > "Robert G" <r...@g...pl> wrote in message

    > Właśnie. Nie mam siły ani czasu na dokładanie miału i nie chce tego syfu :-
    )

    > Doradźcie co tu począć :-) jescze nie tak dawno ropa była po 1.00 PLN,
    Niedawno?!, palę olejem od ponad 16 lat i takie ceny btły przez
    pierwsze może t3-4 lata. Teraz olej kosztuje średnio 4,15zł(ciut spadł) Zimy
    też nam juz niewiele zostało. Ja bym nie wpadał w panikę. Skoro tyle
    wytrzmałeś, to dojedź już na tym samym paliwie do wiosny.. Będziesz miał
    troche czasu na przemyslenia, bo chyba pieca nie kupisz na 2 lata...
    Ja do tej pory jadę kominkiem grzejącym w centrum domu.Dom 150m2,
    ocieplony średnio(ściany 3W, 6cm wełny w ścianie i 5-6cm styro na zewnątrz.
    Udawało się utrzymać te 18-19oC , ale od dwóch dni przegrywam z mrozem.
    wkład ciągłego palenia- pali się nim non stop. Jednak takie mrozy "wchodzą"
    powoli do wnętrza. Dzisiaj mam już 17oC i dobrze, że do dębiny mogę dołozyć
    akację. Ale jutro zamawiam dostawę oleju , chociazby na te/takie mrozy. Nie
    ma co płakać, dzieci małych już nie mam, wszyscy cieszą się, że jakoś
    wy3mujemy.
    Trudno bym w "biegu" nagle zmieniał piec olejowy. Byłem świadom takiej
    mozliwosci(awarii zasilania, braku lub nagłych zwyżek cen oleju) i przed
    laty po to był budowany kominek.
    Wytrzymasz Kiki te chlody, dolej tego oleju - i kto wie doczekamy
    lepszej koniunktury . Nie traćwa nadziei.
    Pozdrawia~M
    > później rosła i rosła. Teraz 4.30 więc jakiekolwiek tankowanie nie
    > przejdzie.
    > Za cenę tankowania wymienię piec albo kupie palnik na pellet.
    > Co do tych "śmieci" jak drewno to mam na myśli nie tylko pellet więc w
    > olejowym tego nie spalę i bym musiał zakupić inny kocioł.
    > Ale nie wiem co zrobić czy piec na groszek z retortą czy wsadzić palnik w
    > olejaka czy co zrobić ? Ile jeszcze pellet będzie po 700zł/t ?

    Myslę, że olej opałowy więcej juz nie będzie rósł, bo tak jak i paliwa
    doszedł w naszych warunkach do granic?(a właściwie juz je przekroczył..)
    opłacalnowsci nabycia. Widać to po nader skromnych zakupach instytucji
    państwowych jak i samorządowych(złobki, przedszkola, szkoły)Co zrobią gdy
    nie bedą mogli nabyc opału? Przecież nie bedą zmieniać kosztownych,
    ekologicznych kotłowni... Coś z tą akcyzą trzeba bedzie zrobić...

  • 38. Data: 2012-01-29 22:48:51
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik arek napisał:
    > A latem nie ma problemów z samą CWU? Wymiennik grzeje czy w komin idzie???

    Nie palę latem w trybie ciągłym...
    Ale nawet gdyby, to i tak przecież kocioł swoją temperaturę uzyskuje, a
    potem stoi w podtrzymaniu, dokąd temp nie spadnie o histerezę. Żadnych w
    zasadzie nadmiarów nie ma... Jedynie straty związane z długim
    utrzymywaniem kotła w stanie gotowości do pracy.

    Dlatego wolę napalać i wygaszać kocioł - mam zasobnik 300 l, to mi na
    dwa normalne dni wystarcza.

    pozdrawiam
    Robert G

  • 39. Data: 2012-01-29 22:50:32
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik arek napisał:
    > Mam komin systemowy. Dałem trójnik 113cm nad planowaną podłogą po czym

    Wydaje mi się, że bardziej postrzegasz to jako problem, niż on nim w
    istocie jest...
    Zrób wyżej dziurę, a tę, którą masz zaślep i będzie po sprawie... :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 40. Data: 2012-01-30 09:28:29
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2012-01-29 23:50, Robert G pisze:

    > Wydaje mi się, że bardziej postrzegasz to jako problem, niż on nim w
    > istocie jest...
    > Zrób wyżej dziurę, a tę, którą masz zaślep i będzie po sprawie... :-).

    Wycięcie dziury w ceramicznej rurze to po pierwsze utrata gwarancji, po
    drugie były wpisy na forum muratora - gość "przenosił dziurę" wyżej i
    popękał mu przy tej operacji cały wkład, bo wiercił ją wiertarką i
    wybijał po kawałeczku meselkiem.
    Osobiście nie wyobrażam sobie cięcia dziury w ścianie, pustaku, a potem
    we wkładzie ceramicznym jakąś "boszką" - tam przecież w życiu dojścia
    nie będzie.