  • 41. Data: 2012-01-30 09:44:35
    Temat: Re: Wymiana pieca pilne
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:4f266297$0$1271$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wycięcie dziury w ceramicznej rurze to po pierwsze utrata gwarancji,

    Pic na wodę fotomontaż z tymi gwarancjami. Producent i tak znajdzie
    pierdylion innych powodów aby jej nie uznać.

    > Osobiście nie wyobrażam sobie cięcia dziury w ścianie, pustaku, a potem we
    > wkładzie ceramicznym jakąś "boszką" - tam przecież w życiu dojścia nie
    > będzie.

    Da się. Trzeba tylko odkuć w cegle nieco więcej. Szlifierką kątową wyciąłem
    piękną elipsę pod rurę fi180 która weszła do niej pod kątem. Przy czym ja
    zrobiłem to tak że owinąłem sznurem rurę kilkoma zwojami. Aby sznur się nie
    ześlizgiwał przyklejałem go punktowo klejem kropelka. następnie rurę
    wsunąłem ciasno w otwór w ceramice i zaklajstrowałem całość uszczelniaczem.
    Nic się złego nie dzieje, jest szczelne. Jednak gdybym robił to drugi raz
    albo jak się okaże że za kilka lat trzeba będzie jednak coś poprawić (choć w
    to wątpię) to zrobę to inaczej. Kupie kawałek okragłej ceramiki fi wewn. 180
    i wkleję ję na cementowej zaprawie odpornej na wysokie temperatury.
    Oglądając jakiś komin systemowy w sklepie zauważyłem że tak właśnie na
    zaprawie klejowej jest wklejona ta rura. Dopiero do tej rury wsuwa się,
    także na uszczelnieniu ze sznura, rurę stalową.

    Marek

  • 42. Data: 2012-01-30 20:34:54
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "arek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > A ja się zapytam:
    > Obydwa są dla mnie za wysokie (za nisko mam przyłącze do komina - 107 cm
    > od podłogi) ale znalazłem Defro Eko Duo dużo niższy od Defro Duo. Widzę
    > różnicę w budowie na obrazku (choćby drzwi wyczystki) ale nie wiem z czego
    > wynika - z większej powierzchni wymiany ciepła?
    > I drugie pytanie - "przeplatanie się" mocy tych pieców (15-25-35 i
    > 19-28-38kW) z czegoś wynika (oprócz widzimisię producenta)? Chciałem kupić
    > piec do ogrzania 250m2 w tym 1/3 piwnice i tak myślę czy 28kW to nie jest
    > już za dużo?
    Może być za dużo. U jednego z moich klientów kocioł 25 kW na ekogroszek
    (jakiś z Pleszewa) ogrzewa obiekt 400 m.kw. Z tego co pamiętam 33 grzejniki
    i zasobnik 140l z płaszczem. Wszystko pięknie pracuje. Grzanie przez
    wymiennik płytowy aby grzejniki pracowały w układzie zamkniętym. Nie ma
    pionów - wszystko jest rozprowadzone rozdzielaczami.

  • 43. Data: 2012-01-30 20:39:20
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam komin systemowy. Dałem trójnik 113cm nad planowaną podłogą po czym -
    > po roku budowy - okazało się że podłoga ma iść dużo wyżej. Mogłem zacząć
    > komin bloczek albo dwa wyżej, mogłem dać jeden segment 33cm ekstra - ale
    > ja sie nie znałem, a murarze też chyba nie... I teraz mam problem.

    Bo jeżeli nie wiesz co będziesz miał i gdzie, to trójnik kominowy daje się
    wysoko a potem kupuje się kocioł z górnym wyjściem spalin i tym sposobem
    spasujesz wszystko, wymiana kotła też niegroźna, a rura dymna grzeje jeszcze
    kotłownię.

  • 44. Data: 2012-01-30 22:31:30
    Od: "Marek Szewczyk" <m...@g...pl>

    kiki <k...@k...ki> napisał(a):

    > Nie pytaj :-)

    Kiki, dzisiaj zamówiłem dostawę oleju opałowego na jutro . Cena już
    \3,97PLN/l. Rejon P-ce k /Łodzi. Tendencja spadajaca. 3maj się!
    Pozdrawia~M

  • 45. Data: 2012-01-30 23:32:29
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "ted" <
    > Kup piec na wegiel z podajnikiem. Ale nie badziewie ze slimakiem tylko
    > tłokowy. Mam taki i mogę palic czym chce do srednicy 4,5 cm.
    > Aktualnie orzech II kosztuje u mnie 650 zł z przywozem.

    A taki piec łyka węgiel jak ma zróżnicowaną wielkość średnic i jest
    zmieszany z miałem? I czy na pewno palisz orzechem? Bo jest większy niż
    groszek.

  • 46. Data: 2012-01-31 05:33:18
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik dorato napisał:

    > A taki piec łyka węgiel jak ma zróżnicowaną wielkość średnic i jest
    > zmieszany z miałem? I czy na pewno palisz orzechem? Bo jest większy niż
    > groszek.

    Są zwolennicy tłoków i zwolennicy ślimaków :-). To tak jakby porównywać
    święta BN do WN...
    Ja mam ślimakowca i nie uważam, żeby był on 'badziewiem' jak kolega
    powyżej zasugerował. Fakt, że to iż mam właśnie ślimakowca jest dziełem
    przypadku, nie narzekam jednak.

    Co do tłokowców, to z tego co wiem, jest większa możliwość doboru opału
    - można i orzechem palić, ale z opinii znawców, trudniej go opanować
    jeżeli chodzi o ustawienia.

    Nie uważam jednak, że to, czy tamto jest badziewiem. Wszystko zależy od
    wykonania.

    No i starowniki z fuzzy loggic, albo innym PID, do tłokowców są jeszcze
    niedopracowane, a ślimakowce spokojnie na tym pracują.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 47. Data: 2012-01-31 22:59:24
    Od: "dorato" <b...@k...com>

> [...]
    > chodzi o ustawienia.
    > wykonania.
    > niedopracowane, a ślimakowce spokojnie na tym pracują.

    Tez słyszałem, że tłokowce trudniej ustawic dlatego zapytałem Teda czy
    naprawdę może "wszystkim" palic w tłokowcu.

  • 48. Data: 2012-02-01 11:02:38
    Od: "ted" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dorato" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    A taki piec łyka węgiel jak ma zróżnicowaną wielkość średnic i jest
    zmieszany z miałem? I czy na pewno palisz orzechem? Bo jest większy niż

    Jest wiekszy i tanszy . Po to go kupiłem bym mógł palic też takim
    węglem.Palę nim juz 2 rok. Paliłem tez miałem weglowym. ale był zbyt
    niskokaloryczny.
    Nie polecam tez czeskiego wegla .Tani ale małokaloryczny. Owsa ani peletu
    nie próbowałem.
    Piec jest firmy Stalmark 30 kW. Sterownik ST-77.

  • 49. Data: 2012-02-01 11:06:15
    Od: "ted" <o...@p...onet.pl>

    No i starowniki z fuzzy loggic, albo innym PID, do tłokowców są jeszcze
    niedopracowane, a ślimakowce spokojnie na tym pracują.

    pozdrawiam
    Robert G.

    A coz takiego wielkiego trzeba ustawiac w piecu by sie paliło?
    To nie rakieta i nie przesadzajmy .

  • 50. Data: 2012-02-01 12:53:31
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik ted napisał:

    > A coz takiego wielkiego trzeba ustawiac w piecu by sie paliło?
    > To nie rakieta i nie przesadzajmy .

    No nie przesadzajmy... jak źle ustawiony kocioł, to i zużycie znacznie
    wzrasta, a co zatem idzie koszty ogrzewania.

    Fuzzy loggic to algorytm, który potrafi dość precyzyjnie dobierać
    parametry spalania do aktualnych potrzeb. W sterownikach dwustanowych
    trzeba trochę się 'podoktoryzować' z ustawień i często- gęsto je ciut
    zmodyfikować, żeby spalanie było optymalne i zużycie opału małe.

    Powtarzam... Nie optuję za jednym, albo za drugim. Zwyczajnie uważam za
    dalece nieuprawnione stwierdzanie, że tłokowiec jest cool, a ślimakowiec
    to badziewie, tylko dlatego, że ten jest taki, a tamten taki.

    Koszty zakupu węgla to też sprawa indywidualna - zależy od lokalizacji.
    U mnie ani orzecha, ani groszku poniżej 8 stów obecnie nie kupisz, a i
    różnic w cenie między groszkiem, a orzechem nie obserwuję - kosztują
    tyle samo.
    A miałem - bo tańszy - u siebie też mogę palić, tylko nie wiem, czy chcę
    :-))).

    pozdrawiam
    Robert G.