  • Data: 2019-09-14 16:35:59
    Temat: Re: Wytrzymałość domów w Polsce na wiatr
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-09-13 o 20:13, Budyń pisze:
> [...]
    aż do murłaty, mam tego 10sztuk. Próbowałem takiego pręta wyrwać siłownikiem
    hydraulicznym to się nie dał.

    > z zewnątrz fundamentu mam przykołkowane, ale uznałem ze to kiedyś przerdzewieje,
    wiec do tych prętów dospawałem jeszcze wąsy takie i wkleiłem chemicznie w chudziaka

    > b.

    Dom murowany to dość spora masa. Dom szkieletowy zaś lekki jest jak piórko.

    Przyjdzie większy wicherek i dom wyrwie z tymi fundamentami lub urwie te
    szpilki. Wiatr niesie przeogromną siłę. Widziałem domy murowane w
    których powyrywało lane z betonu stropy wraz z wieńcami. Poddasza
    odfrunęły wraz z dachem, ścianami i stopami. Że ścian tylko wystawały
    pręty. Widziałem lasy, po których pozostały tylko wystające z ziemi
    kikuty drzew i powyrywane korzenie.

    https://youtu.be/89nGIAQrpKU

    https://www.youtube.com/watch?v=k5AEreZyOfU

    Jeżeli chodzi o domy to najbardziej ucierpiały te, które posiadały
    poddasza użytkowe, na dachu pełne deskowania z gontem lub kryte blachą.

    Domy, które miały zwykłe dachówki i stropy tylko traciły te dachówki, a
    więźba pozostawała na swoim miejscu. Praktycznie odtworzenie dachu w tym
    przypadku to był 1-2 dni pracy.

    Tam, gdzie dachy były zbyt szczelne potrafiło wyrywać całą więźbę wraz
    ze ścianami, stropami i wieńcami. Mocowania wieńców po prostu nie
    wytrzymywały.