  • Data: 2019-01-03 10:55:02
    Temat: Re: Zamiana węgla na gaz
    Od: marios <d...@f...gd> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2019 o 09:13, Kris pisze:

    > W okresie grzewczym schodzi jeden 25kg worek węgla na dobę.
    Ciekaw jestem jaka powierzchnia grzana.

    > Kocioł kondensacyjny bo:
    > -taki kocioł+ pozostałe nakłady na budowę przyłącza gazowego będę mógł odliczyć
    sobie od podstawy opodatkowania
    No tak, mamy teraz odliczenia podatkowe i program <Czyste Powietrze>
    W zależności na kogo jest nieruchomość (na Mamę - nawet 70-90%
    dofinansowania zakładając mały dochód) czy na Ciebie (zakładam dużo mniejszy
    % dofinansowania).
    W pr. CzystePowietrze przy wymianie źródła ciepła (dofinansowane) można
    "dobrać" modernizację ociepleń (i okna (!)U<=0.9, drzwi (!)U<=1.3)
    Rozumiem że nieruchomość jest na Ciebie skoro chcesz odliczać z dochodu.

    Czy mógłbyś zdradzić (zakładam że analizowałeś) w paru zdaniach jakie wymogi
    formalne są przy odliczeniach od podstawy opodatkowania.

    > Jakoś w miarę sensownie można zapotrzebowanie domu oszacować skoro zimą schodzi
    25kg węgla?

    Nie wiem jak inni liczą
    1kg węgla = 22 do 29 MJ
    1kWh = 3.6 MJ
    25kg*22MJ/3.6MJ = 152.7 kWh
    25kg*29MJ/3.6MJ = 201.3 kWh

    Dla swojej inwestycji (dom z 93r do modernizacji, ok 60m2 użytk.) wyliczyłem
    111 kWh dziennie zapotrzebowania (~77W/m2 mocy grzewczej
    77W*60m2*24h=110880), może grubo za dużo liczę - 77W, ale domek koszmarnie
    szybko traci ciepło.