    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 25 Jul 2016 08:11:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zarysowana sciana
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 16:56:27 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Jak na parterze robili sklep to na dziko wycieli sciane nosna.

    Uo jezu - ale naprawili to ??

    > Wtedy peklo. I od od tamtego czasu na scianie pojawia sie rysa jak by ktos czubkiem
    igly zarysowal. Gdyby nie kurz ktory sie tam zbiera to by bylo praktycznie nie do
    zauwazenia. A jak by plastyfikatora dodac do tynku. Moze sie tynk rozciagnie bez
    pekania?

    Platyfikator dodany do tynku spowoduje jedynie, ze tynk bedzie bardziej
    odporny na wode i... bardziej sztywny. Czyli bardziej podatny na pekniecia.

    Ludzie chyba blednie kojarza nazwe "plastyfikator" jakby ta miala cos
    uelastyczniac - ona uelastycznia zaprawe, czy beton ale tylko w czasie
    jej wykonywania - po wyschnieciu zaprawa z plastyfikatorem ma wiecej wad
    niz zalet. Plastyfikator jest przeznaczony raczej do betonow, niz zapraw,
    czy tynkow.

    To samo jest zawsze w domach przy schodach - peka w miejscu gdzie podciag
    podtrzymuje wiszacy na nim strop, a na tym jest wymurowany mur dalszej
    kondygnacji. Strop i podciag pracuja i ciagle to peka - dlatego zwykle
    to miejsce przykrywa sie drewnem takim z jakiego sa zrobione schody:)

    Jezeli peka to znaczy ze strop pracuje i sie ugina, a sciana zbyt sztywna
    jest i peka. Jakby byla z cegiel na zaprawie wapiennej to by nie pekalo :)
    A z czego jest i jak gruba?

    Ja bym robil plyte KG, chocby z tego powodu ze bedzie idealnie rowna i
    nie bedzie znieksztalcac obrazu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.