  • 31. Data: 2017-06-29 20:15:26
    Temat: Re: Zbrojenie nadproża/belki nad oknem narożnym
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 czerwca 2017 17:32:39 UTC+2 użytkownik Andrzej S napisał:

    > AAA! Wszystko jasne. Nie doczytałem ze narożna
    > i już posądzałem Cię o kompletny dyletantyzm.
    > To by była rewolucja na grupie :)

    Spoko, nie na wszystkim się znam ale w sprawach budowlanki wydaje mi się,
    że jestem dość mocny, choć każdemu może się zdarzyć pomylić ;)

    O żelbecie to się naczytałem w książce którą dostałem od wujka, a on
    od swojego ojca - staaaara to książka była ale wiedza aktualna :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2017-06-29 21:37:11
    Od: uciu <a...@g...com>

    update:

    dodałem 1 pręta na jedną strone:
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIRzVHMGp
    5WEE2RTA/view

    na drugą nie ma sensu bo tam belka będzie się łączyła z belką nad garażem i ze
    stropem nad garażem:
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIRTVNYmp
    4NGxLbmc/view

    cały album:
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIaHFqYk
    xoUmNzRE0

    pozdrawiam
    uciu

  • 33. Data: 2017-06-29 21:52:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 czerwca 2017 21:37:13 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > dodałem 1 pręta na jedną strone:
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIRzVHMGp
    5WEE2RTA/view

    Pieknie ;)

    > na drugą nie ma sensu bo tam belka będzie się łączyła z belką nad garażem i ze
    stropem nad garażem:
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIRTVNYmp
    4NGxLbmc/view

    Ta druga widze jest krotsza, bo ta belka nad garazem jest zbrojona tez
    mocno dolem. Ogolnie jak tam mialy byc 4 prety to i tak to pewnie jest
    przewymiarowane - ale jakby Ci zostaly jakies resztki pretow to mozesz
    spokojnie jeszcze dolozyc (moze byc 2-3cm ponizej) - od naroza do
    miejsca gdzie ta belka laczy sie z belka garazowa plus 60-80cm :)

    > cały album:
    > https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIaHFqYk
    xoUmNzRE0

    Nie widze zadnych bledow. Choc nie jest to blad, to brakuje mi tu "koni"
    przy zbrojeniu stropow. Tj. co drugi pret powinien byc te 50-80cm odgiety
    do gory od wienca, o tak:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_view=core.D
    ownloadItem&g2_itemId=775&g2_serialNumber=1

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_view=core.D
    ownloadItem&g2_itemId=755&g2_serialNumber=1

    Z tego względu, że strop uginając się - środkiem rozciąga się dołem,
    a przy podporach - także górą :) Sprawdź tylko, czy na pewno tego
    nie masz w projekcie. Jak nie to też będzie na pewno OK ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2017-06-30 01:14:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.06.2017 21:37, uciu wrote:
> [...]
    5WEE2RTA/view

    > na drugą nie ma sensu bo tam belka będzie się łączyła z belką nad garażem i ze

    I to jest przykład inwestora, który nie boi się krytyki i słucha co się
    do niego mówi :-)

    Pamiętaj o wibratorze w czasie zalewania. Muszą wibrować w trakcie lania
    z węża, a nie na samym końcu jak zwykli robić i wibrować wiążący beton.
    Jeden trzyma wąż z betonem, a drugi ma wibratorem rozganiać tem beton.
    Nakręć film.

  • 35. Data: 2017-06-30 01:18:38
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.06.2017 21:52, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > do gory od wienca, o tak:
    >
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_view=core.D
    ownloadItem&g2_itemId=775&g2_serialNumber=1

    Ja konie miałem w projekcie ale miałem duże rozpiętości bez podparcia.
    Dyskutowałem z kerbudem po co to tak jest. Sąsiedzi lali stropy równe.
    Trudno powiedzieć czy tak ma być u niego czy przeoczenie.
    Poprosimy o kartki projektu.

  • 36. Data: 2017-06-30 08:32:51
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 30 czerwca 2017 01:14:29 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > z węża, a nie na samym końcu jak zwykli robić i wibrować wiążący beton.
    > Jeden trzyma wąż z betonem, a drugi ma wibratorem rozganiać tem beton.

    Wibrator obowiązkowy... tylko chyba musze pożyczyć buławe i łate?

    Z filmem będzie cieżko.... bo majster od zbrojenia to 1 osoba...
    Wiec przy laniu nie bedzie miał kto kręcić...
    Tata bedzie lał, majster rozgarniał, ja będę wibrował (lub w innej konfiguracji)

    Zobacz jeszcze tu - pytałem już o to:

    Jak tę belke mam wylać od razu ze stropem:
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIc18xN0J
    0aUlKb0k/view
    w jakiej kolejności to lać? Wpierw strop potem reszte i na koniec wrócić do tej belki
    i ją dolać?.

    Ogolnie mam taki plan:
    1) zalać wszystkie nadproża i belki (do wysokości dolnego poziomu stropu)
    2) zalać cały strop
    3) zalać tą belke co wyżej (ona wystaje nad strop)

  • 37. Data: 2017-06-30 23:38:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-30 o 08:32, uciu pisze:

> [...]
    > 2) zalać cały strop
    > 3) zalać tą belke co wyżej (ona wystaje nad strop)

    Wg mnie masz za mało strzemion, ja mam taką główną belkę na której
    opiera się słup dachu i tam gdzie są największe momenty zginające mam
    strzemiona co 10cm, u Ciebie tego nie widzę, tam gdzie belka wychodzi z
    muru musisz dać dodtakowe strzemiona, jak ich będzie wicej to nie
    zaszkodzi a na pewno pomoże.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 38. Data: 2017-07-01 09:25:16
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 30 czerwca 2017 23:38:43 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > strzemiona co 10cm, u Ciebie tego nie widzę, tam gdzie belka wychodzi z
    > muru musisz dać dodtakowe strzemiona, jak ich będzie wicej to nie

    Podaj linka do zdjęcia - na którym wg Ciebie jest za mało - zweryfikuję :-)

    Dzieki

  • 39. Data: 2017-07-01 12:03:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-01 o 09:25, uciu pisze:

    > Podaj linka do zdjęcia - na którym wg Ciebie jest za mało - zweryfikuję :-)
    >
    > Dzieki

    Na tym widać
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIRzVHMGp
    5WEE2RTA/view
    po lewej masz mur z którego wychodzi belka, a strzemiona masz tak na oko
    co 20cm albo i więcej, o ile na środku nie trzeba to z lewej gdzie
    wychodzą z muru (słupa) są nawiększe siły ścinające i tam powinny być co
    10cm.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 40. Data: 2017-07-01 12:35:46
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 12:03:51 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > co 20cm albo i więcej, o ile na środku nie trzeba to z lewej gdzie
    > wychodzą z muru (słupa) są nawiększe siły ścinające i tam powinny być co

    Projekt mówi tak:
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIUDFkN2
    9wRzBxWmc

    Ale dodam tam strzemion, jak radzisz.
    Na innych belkach są strzemiona nawet co 6cm przy wyjściu ze ściany a tu są co 30cm.

    Dzieki