    Date: Mon, 29 May 2017 16:00:11 +0200
    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Żeby nie było niczego

    W dniu 29.05.2017 08:58, s...@g...com pisze:

    > Zamiana tych drzew na tuje to taki se interes ale widać ze ludziom zielen pasuje
    tylko musi byc tak aby im słuzyła.

    No, ta zieleń ma przede wszystkim "wyglądać". Miastowo. Zza płotu.
    Taki "trynd" widzę dokoła - małe iglaki pośród kory, albo grysu. Też
    tak miałem po przybyciu. Pamiętam ile trudu mnie kosztowało usunięcie
    tego grysu ciągnącego się wzdłuż płotu, na metr szeroko. Mało tego,
    mój śp. poprzednik zadał sobie wiele trudu, by żadna trawka nie
    przebiła się przez ten grys - pod grysem znalazłem nawet nie folię,
    ale grubą plandekę. Tak więc nie tylko trawa, ale i kret "ni mioł prawa",
    jak śpiewał Kazimierz Grześkowiak. Zresztą nie tylko plandekę
    znalazłem w ogrodzie. Przypadkowo, przesadzając jednego iglaczka,
    odkryłem, że wszystkie one zostały posadzone razem z... doniczkami,
    w których rosły w sklepie ogrodniczym. Dobry był budowlaniec z tego
    śp. pana, ale ogrodnik dosyć ekscentryczny, że tak powiem. I choć
    poprzycinał wszystkim wielkim świerkom i sosnom czubki, to i tak
    dały radę temu ogrodnikowi, wypuszczając wierzchołki zastępcze. ;)