  • 11. Data: 2011-11-05 22:28:37
    Temat: Re: Zlewowe rozterki
    Od: nadir <n...@h...org>

    Teraz przeczytałem cały tamten wątek.
    Podobną odpowiedź do mojej już dostałeś.
    http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/msg/4538cb
    5836d414b4?hl=pl
    Spirala nie wyczyści tak zapchanej rury, w przypadku mojego bloku
    przyjechała firma, która wprowadziła od dołu wąż z jakąś dyszą i pod
    dużym ciśnieniem przeczyścili rurę od samego dołu do samej góry. No
    niestety po kilku latach pion ponownie się zapchał i skończyło się na
    jego wymianie.

  • 12. Data: 2011-11-06 03:08:24
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-11-03 09:57, Big Jack pisze:

    > Wariant B to jest w tej chwili. Problem dotyczy zjawiska dawno już
    > przeze mnie opisanego
    > http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/browse_thr
    ead/thread/85b7b3779c0a9f53/4028bd9187233ec6?hl=pl&q
    =%22syfon%22+author:Big+author:Jack#4028bd9187233ec6

    > lub krócej http://tinyurl.com/6396yhl A
    > ponieważ moja SM jest tylko i wyłącznie od brania i defraudowania
    > pieniędzy, to muszę znaleźć jakieś zastępcze rozwiązanie, stąd pomysł na
    > wydłużenie syfonu. Może wtedy podciśnienie powstające przy wpuszczaniu
    > do pionu ścieków przez sąsiada z góry nie da rady wyssać w ten
    > sposób wydłużonego słupa wody. O zapychanie syfonu odpadami stałymi
    > jestem spokojny, nie będzie to miało miejsca.

    Najprościej, to mieć zatkane oba odpływy ze zlewów korkiem, wtedy wody z
    syfonu nie wyssie, bo nie będzie jak. Można też jak ktoś wcześniej
    zauważył zastosować coś takiego, jak przy odpowietrzaniu wina - znacznie
    większy przekrój poniżej poziomu:
    http://screenshooter.net/3622896/jmcoiwq
    Ale nie wyeliminuje to bulgotania, no i oczywiście ten większy przekrój
    w danym miejscu, musi być nieco większy, niż objętość całej wody w syfonie.
    Ale jak tymczasowo, to ja bym korkiem zatkał, tylko w momencie
    użytkowania korek wyciągał.

  • 13. Data: 2011-11-06 08:14:19
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    > Nie wiem co miał na mysli, ale ja jutro robię pierwszy obciag wina. Moze
    > to o to chzilo? ;)

    Pierwszy?!
    mi już winko z tegorocznej wiśni się kończy, 40l było, a chętnych do
    degustacji młodego wina nie brakowało..
    Dobrze że winogrono obrodziło... z tym że przyjdzie na nie jeszcze
    poczekać bo cały czas bombelkuje..

  • 14. Data: 2011-11-06 13:44:45
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał(a):

> [...]
    > w danym miejscu, musi być nieco większy, niż objętość całej wody w syfonie.
    > Ale jak tymczasowo, to ja bym korkiem zatkał, tylko w momencie
    Korek zadziała jak zlew czy umywalka nie będą miały przelewu. A że wszystkie
    mają to nie zadziała.

  • 15. Data: 2011-11-06 15:18:48
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    tranet.pl
    *nadir* napisał(-a):

> [...]
    > podobno to przypadłość rur żeliwnych, są bardziej chropowate i różne
    > lepkie substancje łatwiej do nich przywierają. Podjęliśmy(wspólnota)
    > decyzję o wymianie pionów kanalizacyjnych z żeliwnych na plastikowe i
    > jak ręką odjął. Jak się tak bliżej temu przyjrzeć, to ma sens. Kiedy
    > średnica pionu jest za mała i woda spływająca z góry zajmuje cały jej
    > przekrój, to może się zdarzyć, że podciśnienie zassa wodę z
    > najbliższego syfonu. Jeżeli macie piony plastikowe, to może samo
    > czyszczenie pomoże, ale
    > trzeba to zrobić odpowiednią metodą, bo spiralą się tego nie zrobi.

    Rury żeliwne, ponad 20 lat. Fi mi nie znane, mimo, że kiedyś byłem na
    dachu i wylot widziałem. Wejść tam samodzielnie praktycznie
    niewykonalne, bo dach dopiero co po remoncie i SM trzęsie się o jego
    uszkodzenie. Jednocześnie nie widzę sposobu nakłonienia ich do naprawy.
    Chyba że sąd. Pieniądze biorą szybko i chętnie. W zamian nic lub prawie
    nic od siebie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 16. Data: 2011-11-06 15:25:45
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *BQB* napisał(-a):

    > Najprościej, to mieć zatkane oba odpływy ze zlewów korkiem, wtedy
    > wody z syfonu nie wyssie, bo nie będzie jak.

    I też tak czasami robię, ale na dłuższą metę jest to strasznie
    upierdliwe. Poza tym jak pralka wypuszcza wodę, to któryś korek i tak
    zostaje "wysadzony". Jednoczesnie jest to dowód na niedrożność wylotu na
    dachu

> [...]
    > wcześniej zauważył zastosować coś takiego, jak przy odpowietrzaniu
    > wina - znacznie większy przekrój poniżej poziomu:

    Byłbym słokonny coś takiego zrobić, ale jak mi ma bulgotać podczas
    wpuszczania ścieków przez sąsiada z góry, to po co?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2011-11-06 15:26:25
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *kogutek* napisał(-a):

    > Korek zadziała jak zlew czy umywalka nie będą miały przelewu. A że
    > wszystkie mają to nie zadziała.

    Mój nie ma

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 18. Data: 2011-11-06 19:26:08
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-11-06 16:25, Big Jack pisze:
> [...]
    >
    > Byłbym słokonny coś takiego zrobić, ale jak mi ma bulgotać podczas
    > wpuszczania ścieków przez sąsiada z góry, to po co?

    Będzie bulgotać słabiej i nie będzie śmierdzieć :P

  • 19. Data: 2011-11-06 20:04:13
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *BQB* napisał(-a):

    > Będzie bulgotać słabiej i nie będzie śmierdzieć :P

    Nie może śmierdzieć i nie może bulgotać. I takie rozwiązanie muszę
    znaleźć. Jak się kiedyś zbetonię i będę miał zły dzień, to zapianuję
    pion powyżej mojego wejścia do niego :D Wtedy nie tylko ja nie będę
    miał problemu, ale dotknie on jeszcze bardziej sąsiada z góry ;) Może we
    dwóch damy rady chwycić SM za mordę i skłonić do naprawy tej, de facto,
    bzdury.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 20. Data: 2011-11-20 08:00:17
    Od: "Edi" <e...@w...vectranet.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    t.pl

    > Będzie bulgotać słabiej i nie będzie śmierdzieć :P
    miałem taki sam problem.Okazało się ,że zatkana brła wentylacja na dachu