  • 21. Data: 2011-11-20 14:23:44
    Temat: Re: Zlewowe rozterki
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 listopada 2011, 08:25:29 UTC+1 użytkownik Big Jack napisał:
    > Potrzebuję Waszej pomocy w rozwianiu pewnych wątpliwości. Na rysunku
    > (...)
    > łatwo jak w *B* czy też może będą jakieś problemy?

    Twoim problemem jest "powietrze" z pionu kanalizacyjnego wpychane do Twojej
    mieszkaniowej kanalizacji (sprawdź sobie ile w syfonie zostało wody po takiej akcji).
    Rura pionowa jest tak zarośnięta, że spływająca woda działa jak korek przesuwający
    się w dół (woda z pralki, zmywarki wypływa pod ciśnieniem, a sąsiad ma za tymi
    urządzeniami krótki odcinek szerszej rury kanalizacyjnej, by przepływ odbywał się
    tylko grawitacyjnie). I masz rację, że chcesz zwiększyć słup wody w syfonie
    przeciwstawiając go ciśnieniu atmosferycznemu w kanalizacji. Ale dokąd będziesz tak
    przedłużał? Do sąsiada na dole?
    Można wyrównać ciśnienia w pionie przed spływającą wodą a za nią, poprzez
    umieszczenie obok rurki wyrównującej ciśnienia. Ale o takim rozwiązaniu w kanalizacji
    nie słyszałam.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 22. Data: 2011-11-23 11:24:31
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    tranet.pl
    *Edi* napisał(-a):

    > miałem taki sam problem.Okazało się ,że zatkana brła wentylacja na
    > dachu

    To że jest zatkana, to nie mam wątpliwości. Problem w tym, że żadnego
    osła ze SM nie można siłą zaciągnąć na ten dach żeby to odkorokował

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 23. Data: 2011-11-23 11:38:59
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5273.JavaMail.geo-discussion-forums@yqni5
    *JaMyszka* napisał(-a):

> [...]
    > poprzez umieszczenie obok rurki wyrównującej ciśnienia. Ale o takim
    > rozwiązaniu w kanalizacji nie słyszałam.

    Gdyby to powietrze było wpychane do mojego zlewu, to w pierwszej
    kolejności wywalało by mi do niego wodę z syfonu, a tak się nie dzieje.
    Natomiast widać w trakcie tego zjawiska jak opada jego poziom. Dlatego
    będę się upierał, że spływajaca woda z góry wytwarza podciśnie w pionie
    kanalizacyjnym i żeby się ono wyrównało jest w pierwszej kolejności
    wyciągana woda z mojego syfonu. Nie wiem ile będę musiał go przedłużać.
    Na razie chce to zrobić w obrębie własnego mieszkania ;) Wody w syfonie
    trochę zostaje, ale tyle że powstające podciśnienie je podnosi do
    monentu kiedy zacznie zaciągać powietrze. Wtedy woda opada i znowu się
    pdonosi, etc. Stąd to bulgotanie. Myślę, że jakbym wydłużył słup wody,
    to wartość podciśnienia już by może nie dawała rady wyciągać jej z
    syfonu. To takie rozwiązanie zastępcze, bo na zmuszenie SM do naprawy
    tej pierdoły to już mi brak pomysłów :/

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 24. Data: 2011-11-23 11:54:26
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 12:38:59 +0100, Big Jack napisał(a):
    > To takie rozwiązanie zastępcze, bo na zmuszenie SM do naprawy
    > tej pierdoły to już mi brak pomysłów :/
    A może wystarczy coś takiego zamiast kombinować z kilometrem rurek?
    http://allegro.pl/napowietrzacz-kanalizacji-50-capri
    corn-i1904342707.html

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 25. Data: 2011-11-23 13:21:48
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    h.priv.pl
    *Pooh* napisał(-a):

    > A może wystarczy coś takiego zamiast kombinować z kilometrem rurek?
    > http://allegro.pl/napowietrzacz-kanalizacji-50-capri
    corn-i1904342707.html

    No dobra, ale powiedz mi, w którym miejscu dla mnie dostępnym mam to
    zamontować? vide zdjęcie http://i40.tinypic.com/rtkyfk.jpg
    http://i44.tinypic.com/2u3xun4.jpg

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 26. Data: 2011-11-23 13:39:07
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 14:21:48 +0100, Big Jack napisał(a):
    > No dobra, ale powiedz mi, w którym miejscu dla mnie dostępnym mam to
    > zamontować? vide zdjęcie http://i40.tinypic.com/rtkyfk.jpg
    > http://i44.tinypic.com/2u3xun4.jpg
    Dokładnie w tym miejscu - pod zlewem.
    Wsadzić np trójnik w ścianę - od niego w górę rurka do napowietrzacza.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

  • 27. Data: 2011-11-23 14:53:11
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    h.priv.pl
    *Pooh* napisał(-a):

    > Dokładnie w tym miejscu - pod zlewem.
    > Wsadzić np trójnik w ścianę - od niego w górę rurka do napowietrzacza.

    Ok, rozumiem. Rzuć jeszcze raz okiem na zdjęcia i powiedz mi, czy
    gdybym dospawał na szczycie kolanka - tuż przed miejscem gdzie zaraz
    cały odpływ przechodzi w rurę harmonijkowa - kawałek "komina" na
    szczycie którego umieściłbym taki napowietrzacz, to czy ma to sznase
    zadziałać w tym sensie, że będzie zaciągać powietrze przez napowietrzacz
    zamiast wyciągać wodę z syfonu, no i co jest równie ważne, w razie
    wypuszczania większej ilości ścieków przeze mnie (np. spust z pralki
    albo wypuszczenie wody z obu komór zlewu) nie pozwoli wydostać się
    wodzie przez ten napowietrzacz? Bo, że powietrze puszcza w jedną stronę
    to doczytałem, ale jak to się ma do szczelności dla wody w kierunku
    zaporowym?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 28. Data: 2011-11-23 17:25:22
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 15:53:11 +0100, Big Jack napisał(a):

    > W wiadomości
    h.priv.pl

    > to czy ma to sznase zadziałać
    Jeśli uda Ci się to szczelne zrobić...
    Ja bym z żadnym spawaniem czy klejeniem nie kombinował tylko spróbował
    jakieś gotowe złączki zastosować.

    > no i co jest równie ważne, w razie
    > wypuszczania większej ilości ścieków przeze mnie (np. spust z pralki
    > albo wypuszczenie wody z obu komór zlewu) nie pozwoli wydostać się
    > wodzie przez ten napowietrzacz?
    Ni używałem tego, nie wiem, pewnie nie wypuści. Pozostaje Ci zainwestować
    te 5 zł + przesyłka i przeprowadzić testy.

    Poza tym niekoniecznie tutaj musisz to montować - może jest gdzieś miejsce
    na pionie gdzie możesz taki napowietrzacz przyczepić?

  • 29. Data: 2011-11-23 18:06:33
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .priv.pl
    *Pooh* napisał(-a):

> [...]

    > Poza tym niekoniecznie tutaj musisz to montować - może jest gdzieś
    > miejsce na pionie gdzie możesz taki napowietrzacz przyczepić?

    Właśnie że problem w tym, że miejsca na gotowe złączki za dużo nie ma.
    Znalazłem nawet napowietrzacze w komplecie z trójnikiem
    http://mcalpine.pl/site/katalog/91 ale montażu nie ułatwiałoby ukośne
    wejście do pionu. Miejsce montażu ogranicza się praktycznie do tego co
    widać na zdjęciach. W przeciwnym razie musiałbym pruć ściany,
    dezorganizować życie sobie i sąsiadom. Ale już prędzej bym zrobił włam
    na dach i wyciorem potrakotował pion, w pięć minut rozwiązał problem i
    nie czekał na zmiłowanie zasranego prezesa SM. Tak czy owak, zmiana
    koncepcji ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 30. Data: 2011-11-24 18:34:45
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *Big Jack* napisał(-a):

    > Tak czy owak, zmiana
    > koncepcji ;)

    Układ zestwiony. Nawet udało się znaleźć odpowiednie rurki żeby bez
    cudowania to poskładać. Testy trwają :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675