  • 1. Data: 2011-03-21 12:27:39
    Temat: Zmywarka 45 cm?
    Od: "eMonika" <m...@n...pl>

    Zachęcona postem o wyborze pralki, prosze o poradę jaką kupic zmywarkę.

    Musi być niestety 45 cm, do zabudowy (chyba, ze da się taką "nie do
    zabudowy" wsadzić w szereg szafek, na froncie mi nie zależy, bo i tak się
    juz rozlatuje, ale nie wiem czy tak się da).

    Na pewno musi to być Siemens lub Bosch, bo z obserwacji u znajomych wiem, że
    są one cichutkie (mi właśnie padł 12 letni Whirlpool, co w sumie troche mnie
    cieszy, bo była ona bardzo głośna).

    Pozdrawiam,

    Monika

  • 2. Data: 2011-03-21 13:13:54
    Temat: Re: Zmywarka 45 cm?
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 21-03-2011 13:27, eMonika rzecze:

    > Musi być niestety 45 cm, do zabudowy (chyba, ze da się taką "nie do
    > zabudowy" wsadzić w szereg szafek, na froncie mi nie zależy, bo i tak
    > się juz rozlatuje, ale nie wiem czy tak się da).

    Da się. Większość ma zdejmowany blat. U nas tak właśnie stoi.
    Jeśli nie zależy Ci na froncie, to najlepszy sposób (bo ciągły
    blat roboczy zawsze się przyda).

    > Na pewno musi to być Siemens lub Bosch, bo z obserwacji u znajomych
    > wiem, że są one cichutkie (mi właśnie padł 12 letni Whirlpool, co w
    > sumie troche mnie cieszy, bo była ona bardzo głośna).

    Mamy Boscha SRS 55M52EU od półtora roku. Działa bezproblemowo,
    jest dość cicha, jednak ciurkanie z dysz trochę słychać- zależy,
    co leży :-) (blaszane miski słychać bardziej).

    Ma program szybki (przydatne po przyjęciach, gdy trzeba sprawnie
    zmyć stadko mało zabrudzonych talerzy) jako i program do garnków
    (70 stopni) i oczywiście normalny (65 stopni).
    Ma też "namaczanie", ale praktycznie nie korzystamy.
    Rodzina 2+2- chodzi 1-2 razy dziennie. Środki- W5 z Lidla.

    Kupowaliśmy oczywiście przez Internet- z dowozem i wniesieniem
    do mieszkania (4 piętro po schodach :-) było i tak taniej,
    niż najtańszy sklep "stacjonarny"...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-03-21 13:16:10
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "eMonika" <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    >zabudowy" wsadzić w szereg szafek, na froncie mi nie zależy, bo i tak się
    >juz rozlatuje, ale nie wiem czy tak się da).

    Da sie. Ze zwyklej zmywarki zdejmuje sie gore i wsuwa zmywarke pod blat. Ja tak mam
    wlasnie zrobione.

    >Na pewno musi to być Siemens lub Bosch, bo z obserwacji u znajomych wiem, że
    >są one cichutkie (mi właśnie padł 12 letni Whirlpool, co w sumie troche mnie
    >cieszy, bo była ona bardzo głośna).

    Mam takiego 45cm Bosha, wybralem cichszego bo mam kuchnie
    polaczona z pokojem i powiem tak - sam z siebie pracuje rzeczywiscie
    bardzo cicho, ale zazwyczaj i tak dobiegaja jakies dodatkowe dzwieki
    - np. od stukajacych talerzy czy podstawek. Do tego zmywarka ma silny strumien
    wody, bo slychac jak woda uderza w plastikowe np. miski. Mnie to nie przeszkadza,
    ale warto o tym wspomniec.

  • 4. Data: 2011-03-21 13:31:13
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przesmiewca wrote:

    > Da sie. Ze zwyklej zmywarki zdejmuje sie gore i wsuwa zmywarke pod blat.
    > Ja tak mam wlasnie zrobione.

    Tylko weźcie pod uwagę, na jakiej wysokości jest blat. Z opisów technicznych
    wynika, że zmywarki do zabudowy są niższe niż wolnostojące. Dlatego ja
    planuję kupić do zabudowy, chociaż bardziej opłacałoby mi się wolnostojącą.
    J.

  • 5. Data: 2011-03-21 13:36:21
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 21-03-2011 14:31, krys rzecze:

    > Tylko weźcie pod uwagę, na jakiej wysokości jest blat. Z opisów technicznych
    > wynika, że zmywarki do zabudowy są niższe niż wolnostojące. Dlatego ja

    Weź pod uwagę, że po zdjęciu blatu zmywarka magicznie robi się
    niższa :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2011-03-21 13:44:19
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Dominik & Co wrote:

    > W dniu 21-03-2011 14:31, krys rzecze:

    > Weź pod uwagę, że po zdjęciu blatu zmywarka magicznie robi się
    > niższa :-)

    Biorę, ale to i tak za mało (dla mnie). A IMHO warto sprawdzić, żeby się nie
    rozczarować.
    J.

  • 7. Data: 2011-03-21 13:57:09
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    krys <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Biorę, ale to i tak za mało (dla mnie). A IMHO warto sprawdzić, żeby się nie
    >rozczarować.

    Jak blat kuchenny masz na standardowej wysokosci, to po zdjeciu blatu
    zmywarki nie bedzie problemu z jej wsunieciem. Zreszta - zawsze mozna pomierzyc,
    ubrac w cyferki i sie upewnic.

  • 8. Data: 2011-03-21 17:37:51
    Od: "eMonika" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > strumien
    > wody, bo slychac jak woda uderza w plastikowe np. miski. Mnie to nie

    A jaki masz model?

    To, ze hałąsuje o naczynia to oczywiste, grunt, by przynajmniej
    zminimalizowac hałas samej zmywarki.

    Monika

  • 9. Data: 2011-03-21 19:02:46
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "eMonika" <m...@n...pl> napisał(a):

    >A jaki masz model?

    SRS45T72EU

    >To, ze hałąsuje o naczynia to oczywiste, grunt, by przynajmniej
    >zminimalizowac hałas samej zmywarki.

    Nie jest glosna, ale tez nie bezglosna :) Delikatnie slychac pompe wody
    jak ja pobiera i nieco glosniej, jak ja wypompowuje. Ale generalnie ze zmywarki
    jestem zadowlony. A vario speed tez jest warty doplaty.

  • 10. Data: 2011-03-22 07:36:34
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przesmiewca wrote:

    > Jak blat kuchenny masz na standardowej wysokosci, to po zdjeciu blatu
    > zmywarki nie bedzie problemu z jej wsunieciem.

    Blat mam na wysokości standardowej kuchni gazowej. Tak czy siak oryginalny
    blat zmywarki i tak będzie zdjęty, bo do zainstalowania zmywarki potrzebna
    jest przebudowa połowy kuchni;-)

    > Zreszta - zawsze mozna
    > pomierzyc, ubrac w cyferki i sie upewnic.

    No, ba!
    J.