  • 1. Data: 2011-03-18 10:30:59
    Temat: pomoc w wyborze Pralki
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    Witam.
    Przymierzam sie do kupna pralki.
    Pralka ma byc dla 3ech osob ( w tym male dziecko ).
    Poczytałem troszke , pochodziłem po sklepach.
    Cena w granicach 1000-1100.
    Na dzien dzisiejszy wybrałbym albo cos Bosch'a/Siemens'a , Elektrolux'a ,
    Candy lub Gorenje
    Zalezy mi na pralce beawaryjnej na jak najdluższy czas.
    Niestety nie ma juz pralek ktore chodza jak te kiedys po 10 i wiecej lat.
    Czytałem ze niektore maja nierozbieralne/niewymienianle czesci i naprawy sa
    nieopłacalne. Wolalbym taka w ktorej da sie cos prosto niedrogo wymienic.
    Zeby naprawa nie byla rownowartoscia 2/3 nowej pralki.

    z gory dziekuje za pomoc :)

  • 2. Data: 2011-03-18 11:36:17
    Temat: Re: pomoc w wyborze Pralki
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "yoytek" <y...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > sa nieopłacalne. Wolalbym taka w ktorej da sie cos prosto niedrogo
    > wymienic. Zeby naprawa nie byla rownowartoscia 2/3 nowej pralki.

    Wąski Indesit ładowany od góry w cenie ~700 zł.
    Nie będzie trzeba naprawiać, nie będzie żal wyrzucić.

  • 3. Data: 2011-03-18 13:57:43
    Od: gont <g...@d...plusnet.pl>

    yoytek pisze:
> [...]
    > nieopłacalne. Wolalbym taka w ktorej da sie cos prosto niedrogo wymienic.
    > Zeby naprawa nie byla rownowartoscia 2/3 nowej pralki.

    Właśnie przechodziłem przez to.

    Ostatecznie wybrałem Amikę + za 150zł wydłużenie gwarancji do 5 lat.
    Gwarancję producenta - nie ubezpieczenie w TU.

    --
    gonT
    zaczyna każdego żałować i w końcu nie ma komu w mordę dać.
    (W. Wharton: Ptasiek)<<

  • 4. Data: 2011-03-18 19:54:33
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "yoytek" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sa nieopłacalne. Wolalbym taka w ktorej da sie cos prosto niedrogo
    > wymienic. Zeby naprawa nie byla rownowartoscia 2/3 nowej pralki.

    Trzy lub cztery lata temu zakończyłem po 15 latach eksploatację indesita -
    nie zepsuł się - sprzedałem sprawną przez allegro. Kupiłem amicę - jest OK.
    Moi teściowie właśnie sprzedali około 10 letnią amicę i kupili sobie LG.
    Przed tym indesitem o którym piszę - długo długo długo była wiatka - też
    była poszła do ludzi jako sprawna.
    Nie psują mi się jakoś pralki lodówki ani inne agd. Ale też staram się
    trzymać takiej zasady, że kupuję nową wtedy gdy chcę a nie muszę bo wtedy to
    ja decyduję o warunkach i zasadach zakupu. Starą sprzedaję "odzyskując" z
    zakupu nowej 150-200 zł. Gwarancji nie przedłużam - nie ma sensu dopłacać bo
    po 3-5 latach sprzęt typu pralka czy chłodziarka jest wart właśnie 150 czy
    200 zł, lepiej jest więc kupić nowy.

  • 5. Data: 2011-03-19 23:27:11
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

> [...]
    > Zalezy mi na pralce beawaryjnej na jak najdluższy czas.
    > Niestety nie ma juz pralek ktore chodza jak te kiedys po 10 i wiecej lat.

    Ale co znaczy "chodzą"? moja pralka Bosh ma juz 10 lat i jak dotąd zaliczyła
    jedną awarię - grzałka. Koszt nowej - jakies 40 zł + robocizna. Czy mam
    uznać że jest niedobra?

    MaW

  • 6. Data: 2011-03-20 08:32:00
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    MaW wrote:

    > Ale co znaczy "chodzą"? moja pralka Bosh ma juz 10 lat i jak dotąd
    > zaliczyła jedną awarię - grzałka. Koszt nowej - jakies 40 zł + robocizna.
    > Czy mam uznać że jest niedobra?

    Zdaje się, że masz uznać, że jak Ci się ta pralka rozleci, to będziesz miał
    z nową problem;-) Bo jak się skończy gwarancja, to pralka na śmietnik.

    J. i trzynastoletni Polar

  • 7. Data: 2011-03-20 09:25:12
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-20 09:32, krys pisze:

    > Zdaje się, że masz uznać, że jak Ci się ta pralka rozleci, to będziesz miał
    > z nową problem;-) Bo jak się skończy gwarancja, to pralka na śmietnik.
    >
    > J. i trzynastoletni Polar

    6 letnie Gorenje - WS43121, odpukać, oprócz czyszczenia filtra przy
    pompie nie wymaga niczego ;)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Użytkowana dość intensywnie :)

  • 8. Data: 2011-03-21 11:25:37
    Od: gont <g...@d...plusnet.pl>

    MaW pisze:

    > Ale co znaczy "chodzą"? moja pralka Bosh ma juz 10 lat i jak dotąd
    > zaliczyła jedną awarię - grzałka. Koszt nowej - jakies 40 zł +
    > robocizna. Czy mam uznać że jest niedobra?

    No widzisz, przy dzisiejszym Boshu mogłoby się zdarzyć, że wymiana jest
    nieopłacalna bo grzałka jest zintegrowana/nierozbieralna/etc.
    Szczególnie obawiałbym się serii montowanych w Chinach.

    Z grzałką pewnie tak nie jest, ale już łożyska zdaje się że tak.

    Generalnie to sprzęt chodzący dłużej niż wynika to z gwarancji jest z
    punktu widzenia producenta wadliwy :)

  • 9. Data: 2011-03-21 11:30:54
    Od: gont <g...@d...plusnet.pl>

    Jackare pisze:

    > Trzy lub cztery lata temu zakończyłem po 15 latach eksploatację indesita
    > - nie zepsuł się - sprzedałem sprawną przez allegro.

    Mój poprzedni był właśnie Indesit - padł tak, że dwóch fachowców nie
    wiedziało co z nim zrobić. Chodził ok. 8 lat - czyli nie najgorzej.

    > Gwarancji nie przedłużam - nie
    > ma sensu dopłacać bo po 3-5 latach sprzęt typu pralka czy chłodziarka
    > jest wart właśnie 150 czy 200 zł, lepiej jest więc kupić nowy.

    No ja przedłużam, bo nie mam ochoty co 3 lata kupować nowego :)

    Nieważne ile on jest wart, to nie jest lokata. Ważne że dostarcza
    problemów. Przez kłopoty z pralką, próby naprawy, zastanawianie się jaką
    kupić zgromadziło się chyba z metr sześcienny zaległego prania :D

  • 10. Data: 2011-03-21 20:19:52
    Od: "yoytek" <y...@o...pl>

    chyba zdecyduje sie na Amica AWCE10DA