  • 21. Data: 2016-10-28 11:56:01
    Temat: Re: budowa domu sso wykonawca
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-10-28 o 11:18, Piotrek pisze:
> [...]
    s/regiodompl/5/cieply-montaz-okna.jpg

    > Czy ktoś policzył ile ciepła ucieka przez mostki dla okien licowanych z
    > murem?
    >
    > Świadomie zrezygnowałem z montażu w warstwie ocieplenia ponieważ przy
    > użyciu wsporników systemowych cena zabijała. No i montowanie w ten
    > sposób dużych, trzyszybowych okien to IMHO proszenie się o kłopoty.
    >
    > Natomiast nie przypominam sobie, ażeby coś mnie zaniepokoiło kiedy
    > zeszłej zimy oglądałem okolice okien kamerą termowizyjną.
    >
    > Tak więc zgaduję, że ewentualna inwestycja w taki montaż zwróciłaby się
    > niewiadomokiedy.

    Z tymi oknami to ja bym sobie osobiście odpuścił, ale to tylko moje
    zdanie. IMHO nawet jak tam mostek będzie jakiś, to i tak nie na tyle
    duży, żeby go sensownie odczuć w rachunkach. W każdym razie jeżeli przy
    moich beznadziejnych oknach, beznadziejnie osadzonych i jestem w stanie
    mieć niskie rachunki za gaz tylko dlatego, że mam kondensacyjny kocioł i
    porządnie szczelnie zrobione ocieplenie z 15 cm styropianu, to samo
    miejsce zamontowania okien według mnie nie wpływa aż tak na całość.
    Lepiej zainwestować w porządne szyby, tu zapewne będzie więcej efektu.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 22. Data: 2016-10-28 18:40:11
    Od: rjka <r...@o...pl>

    W dniu 28.10.2016 o 11:55, KIKI pisze:

    > Ten i tak nie posłucha nikogo i niczego :-)

    czemu tak uważasz?

  • 23. Data: 2016-10-28 21:18:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 28 Oct 2016 08:45:43 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > Odpowiem w mega skrócie: "a bo tak i już" :)
    >
    > A poważniej: bo ceramika ma szereg wad, a beton komórkowy wiele zalet i
    > żadnych wad jeżeli chodzi o budownictwo jednorodzinne.

    Bez przesady, ideał to to nie jest. Choćby taka sobie izolacja akustyczna i
    problemy z wieszaniem czegoś cięższego od obrazka na ścianie.

    Zamiana na tym etapie na słabszy materiał wymagać będzie przeliczenia
    całego budynku.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2016-10-28 21:24:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 27 Oct 2016 04:17:12 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Oj tam.
    > SSO to 2 maks 3 miesiące i tu aż bardzo specjalistycznych ekip nie trzeba

    A później słuchasz tynkarzy albo ekip od okien "o panie, kto panu to tak
    sp*, 5cm odchyłu na dwóch metrach". Albo po roku podłoga się zapada, bo
    szybciej było nie zagęścić odpowiednio gruntu. I tak dalej...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 25. Data: 2016-11-01 14:33:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Albo to ekipa z gatunku tych ściemniaczy, co 1 dzień siedzą na jednej
    > budowie, a drugi na drugiej.

    Moi tak robią, ale jak już robią to z jakości jestem na razie zadowolony.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2016-11-01 14:38:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > bo ceramika jest dziurawa (z założenia: pionowych łączeń sie nie muruje, a wewnątrz
    są otwarte kanały).
    > Jesli budynek jest prawidłowo wybudowany to właściwie nie ma sprawy.

    No to otynkować z zewnątrz.

    > Tylko że nie wiesz co wykombinuje twoja ekipa np. styropian przyklei na placki
    zamiast na ramki (bo szybciej a nie widać) -wtedy dowolna szczelina w zewnętrznej
    powierzchni ma kontakt z dowolnym otworem wewnątz. Różnica ciśnień powoduje przepływ
    powietrza. Skutkuje to wianiem z gniazdek elektrycznych z wychłodzeniem pod drodze
    całej trasy przewiewu.

    To wziąć dzień wolnego i siedzieć na budowie.

    Rozwiązałem problemy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2016-11-01 14:47:10
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 listopada 2016 14:38:07 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > No to otynkować z zewnątrz.

    technicznie ok, tyle ze to podroży koszt wykonaia sciany na tyle ze beton komórkowy
    staje sie bezkonkurencyjny :)

> [...]
    całej trasy przewiewu.

    > To wziąć dzień wolnego i siedzieć na budowie.

    jeden, dwa, piec, pietnascie gdy ekipa raz przyjedzie a raz nie? To tez sa koszty.
    lepiej byloby kazac robic fotki na kazdym etapie.

    > Rozwiązałem problemy?

    rozwiazaiem jest budowanie z bk, innych problemow bedzie dosc zeby to co mozna sobie
    odpuscic.
    \

    b.

  • 28. Data: 2016-11-01 15:03:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > rozwiazaiem jest budowanie z bk, innych problemow bedzie dosc zeby to co mozna
    sobie odpuscic.

    Ale w BK nie ma szpar pionowych? Też są, bo widzę u sąsiada. Jak jemu
    przykleją na placki to też będzie hulać wiatr za ścianą. Samo BK
    cieplejsze, racja. Ale ja z ceramiki mam grubszą ścianę niż sąsiad z BK.
    Te różnice nie wydają mi się znaczące. A rzeczy po prostu trzeba zrobić
    dobrze, jak zatkanie pionowych spoin czy zalepienie styropianu na około
    pianką, jeżeli już placki się zdarzą.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2016-11-01 16:38:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 listopada 2016 15:03:19 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ale w BK nie ma szpar pionowych? Też są, bo widzę u sąsiada. Jak jemu
    > przykleją na placki to też będzie hulać wiatr za ścianą.

    no wez to sobie narysuj. Jesli jest szczelina w bk to przewiew bedzie wyłącznie wtedy
    gdy drugi otwór bedzie w tym samym łączeniu po przeciwnej stronie. szanse sa znikome.

    W poroszajscie ze wzgledu na kanaly wewnatrz cegly drugi otwor moze byc gdziekolwiek
    - szanse na taki kanal sa milion razy wieksze.

    > cieplejsze, racja. Ale ja z ceramiki mam grubszą ścianę niż sąsiad z BK.

    no to co? sciana mam miec swoje zadane parametry przy jak najmniejszej grubosci (i
    cenie)

    > Te różnice nie wydają mi się znaczące. A rzeczy po prostu trzeba zrobić
    > dobrze, jak zatkanie pionowych spoin czy zalepienie styropianu na około
    > pianką, jeżeli już placki się zdarzą.

    no jasne ze trzeba sie jakos ratowac -tyle ze latwiej tych klopotow uniknac. A
    piankowanie dookola zalatwia sprawe polowicznie. Gniazdo w piwnicy moze byc wlotem,
    potem strumien powietrza leci pod styropianem i wylatuje na pietrze.
    Powiedzmy ze taka strata przy typowym domu to mize i nie problem - ale gdyby ktos
    chcial budowac energooszczenie to tak sie nie uda.

    b.

  • 30. Data: 2016-11-02 09:28:04
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2016-10-28 o 08:45, Uzytkownik pisze:
    > beton komórkowy wiele zalet i żadnych wad jeżeli chodzi o budownictwo jednorodzinne

    Nieprawda. Podstawowe wady to wytrzymałość mechaniczna i słaba izolacja akustyczna.
    Wyżej wymienionych wad nie mają silikaty, ale za to mają gorszą rezystancję
    termiczną. To właściwie
    jedyna wada silikatów (pomijam ciężar bo to nie ma większego znaczenia). Jeśli
    porządnie ocieplamy
    budynek (np. styropian min. 20 cm) to i ta wada nie większego znaczenia.