  • Data: 2017-08-12 19:48:49
    Temat: Re: burza była i prądu ni ma
    Od: Tornad <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 12 sierpnia 2017 18:07:49 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > U mnie też syf wylewają i śmierdzi cała okolica przez 3 dni.

    Zarty zartami ale pogoda lubi platac figle. Ja jestem pelan uznania dla Lowcow
    Burz, którzy beznteresownie sledza rozne zjawiska pogodowe,analizuja je i
    ostrzegają ludzi o nawałnicach a nawet tornadach. Nietety nasze służby meteo
    pracujace etatowo nie zawsze to robia. Ich prognozy na wczoraj były
    uspokajające a tu w nocy nawet jakies tornado się trafilo. Nie pisząc o gradzie
    i wyłamaniu kilku hektarow lasu.

    Ja się tym również interesuje; Lowcy burz nawet gdzies na swych lamach
    zamieścili adres moje strony i artykuly na temat warunków powstawania tornad.

    Ale ja nie o tym. Chce się z Czytelnikami podzielić moim spostrzeżeniem, ze
    tzw. "jet stream" jest kuznia pogody na ziemi. Po polsku jest to wiatr
    strumieniowy, ktory wieje zawsze z zachodu ale po grodze tworzy rozne esy-
    floresy. Na szczescie wieje na wysokoscich około 10 - 12 km. Jego lokalizacje
    i natężenie można znaleźć wstukując na goglach jet stream menu. Scislego adresu
    nie podaje bo mi wiadomość cenzura odrzuca.

    Nalezy wybrac polkule polnocna i potem wybrać budowanie animacji. Np co 6
    godzin i z 2 dni. Polska jest tam pokazana do gory nogami ale latwo ja
    znaleźć. Patrzylem przed chwila i stwierdziłem, ze ten wiatr wieje wlasnie
    dokładnie nad Polska tworząc jezor przesuwający się z południa na polnoc. To
    sa idealne warunku do tworzenia się roznic cisnien i tych frontow burzowych.
    Wtedy nie planowałbym dłuższych podrozy ani przebywania pod golym niebem.

    Dzis wielu będzie w nocy ogladac niebo. Bo te perseidy czy po prostu "spadające
    gwiazdy" będą spadac. I kazdy może sobie spełnienie jakichś
    przyjemych zyczen w niebie zamowic.

    Zwrocie uwagę na gwiazdy, te normalne, stale, one powinny migac. To jest
    rezultat tego jeta, który to miganie powoduje. O ile oczywiście niebo będzie
    w miare czyste.
    Pzdr
    Tornad