  • 11. Data: 2010-06-11 13:12:18
    Temat: Re: ceny klimatyzacji teraz?
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    news:1id9tpqkpzosd$.5pj0t3ba1xpn$.dlg@40tude.net...
    > Bede niedlugo instalowal klime jedn. zewn. + kurtyna w srodku.
    > Powiedzcie mi czy jest sens placic 2x wiecej za klime z inwerterem czy
    > wystarczy kupic zwykly zestaw? Roznica w cenie jest spora, ale widze ze

    Jak jeszcze chcesz grzać, to zdecydowanie nie oszczędzaj.

    > jest takze roznica w pobieranej mocy (kilkaset W na korzysc
    > inwerterowych).
    >
    > Myslalem o takiej jednostce: http://allegro.pl/item1030309866.html

    Dobre parametry, firma też chyba nienajgorsza. LG w podobnej cenie jednak
    jest bardziej sprawdzone i ma największy udział w światowym rynku.

    > Klima bedzie dzialac przez 24h, a dodatkowo w zimie bedzie pelnic funkcje
    > ogrzewania pomieszczenia. Kurtyna bedzie nad drzwiami wejsciowymi ktore
    > beda czesto otwierane. Pomieszczenie ma okolo 20 mkw.

    Używałem ostatniej zimy inwerterowej o prawie identycznych parametrach do
    ogrzewania 30m2 i sprawdziła się wyśmienicie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2010-06-11 13:27:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 15:12:18 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Jak jeszcze chcesz grzać, to zdecydowanie nie oszczędzaj.

    Oszczędzać nie zamierzam, ale też nie chcę przepłacić. Wiesz, gdybym chciał
    oszczędzić to mógłbym kupić za 1400 zestaw w Castoramie ("Airforce") :))

    > Dobre parametry, firma też chyba nienajgorsza. LG w podobnej cenie jednak
    > jest bardziej sprawdzone i ma największy udział w światowym rynku.

    Na co zwracać uwagę, jakie parametry są kluczowe a jakie praktycznie
    pomijalne? Czy LG będzie istotnie droższe? Co wybrać mając do wyboru
    porównywalne cenowo/parametrycznie jednostki:
    * LG
    * Mitsubishi
    * Fujitsu
    * Samsung
    * Sanyo
    * Daikin
    * Zibro
    * McQuay?
    Wszystkie te firmy zajmują się klimatyzacją od lat, pytanie która z nich
    jest najlepsza, po pierwsze jeśli chodzi o jakość, po drugie jeśli chodzi o
    serwis, gwarancje i dostępność części. Czy przepływ powietrza na poziomie 9
    m^3/h jest wystarczający? (przypominam, że drzwi będą bardzo często
    otwierane a klima wisi nad drzwiami...)

    > Używałem ostatniej zimy inwerterowej o prawie identycznych parametrach do
    > ogrzewania 30m2 i sprawdziła się wyśmienicie.

    Dzięki. Powiedz mi jeszcze czy wg Ciebie montaz takiego cuda to bardzo
    skomplikowana rzecz? :) Logika podpowiada, że nie, ale z drugiej strony
    zastanawiam się czy warto próbować samemu skoro montaż kosztuje kilka
    stówek; nie chciałbym czegoś zrobić źle albo stracić gwarancji.

    --
    best regards,
    scream

  • 13. Data: 2010-06-11 13:28:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 01:08:06 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

    > A troche zmierzle napisze: kurcze, mam dom 100-letni stojacy bokiem do
    > slonca i klimy mi nie trzeba. No, ok, jest w roku pare nocy naprawde
    > cieplych ale bez problemy wiatraczek daje rade...

    Podobnie gadają wszyscy, którzy jeżdżą autami bez klimy. Pomijając ten 1%
    ludzi, którzy od klimy często się przeziębiają, nie znam nikogo kto mając
    klimę nie włączy jej w upalny dzień tylko woli jechać z otwartymi oknami.

    Pozatym klima także oczyszcza i osusza powietrze.

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2010-06-11 13:49:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Na co zwracać uwagę, jakie parametry są kluczowe a jakie praktycznie
    > pomijalne? Czy LG będzie istotnie droższe? Co wybrać mając do wyboru
    > porównywalne cenowo/parametrycznie jednostki:

    Wybór jest dosyć trudny bo zależy od indywidualnych potrzeb. Ze względu na
    mieszkanie ja postawiłem na Mitsubishi ze względu na poziom hałasu. Patrz na
    zużycie energii. Ważna też jest dostępność serwisu i częsci zamiennych by
    się potem nie okazało, że ewentualna naprawa to tak naprawdę wymiana.
    Na LG i Samsungach jedzie cała Azja i jakoś działa.

  • 15. Data: 2010-06-11 15:12:02
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Na co zwracać uwagę, jakie parametry są kluczowe a jakie praktycznie
    > pomijalne? Czy LG będzie istotnie droższe? Co wybrać mając do wyboru
    > porównywalne cenowo/parametrycznie jednostki:

    Stosunek mocy pobieranej do przepompowanej. Przy chłodzeniu 3,5 to bardzo
    dobry wynik. Dla grzania 4. Słabe klimy mają odpowiednio 2,5-3 i 2,8-3,3

    > * LG
    > * Mitsubishi
    > * Fujitsu
    > * Samsung
    > * Sanyo
    > * Daikin
    > * Zibro
    > * McQuay?

    Najlepsze ponoć Daikin.
    Bardzo dobre i tańsze LG, Mitsubishi, Fujitsu.
    Pozostałych nie znam.

> [...]
    > serwis, gwarancje i dostępność części. Czy przepływ powietrza na poziomie

    Takie, które są montowane w okolicy.

    > m^3/h jest wystarczający? (przypominam, że drzwi będą bardzo często
    > otwierane a klima wisi nad drzwiami...)

    Nie wiem. Kurtyna powietrzna to coś innego niż klima.

> [...]
    > zastanawiam się czy warto próbować samemu skoro montaż kosztuje kilka
    > stówek; nie chciałbym czegoś zrobić źle albo stracić gwarancji.

    Zamontowałem kiedyś klimę na szybkozłączkach, ale tam nie trzeba pompy
    próżniowej. Do porządnego zamontowania normalnego splita przy niewielkiej
    odległości obu jednostek potrzebujesz pompę próżniową, manometr z wężami,
    zestaw do cięcia i lutowania rurek, rurki miedziane i izolacja. Zwykle nie
    trzeba czynnika, jeśli odniesiesz sukces za pierwszym razem, w co wątpię...
    Całość minimalnego sprzętu kosztuje od 1000-1500 zł. Instrukcję masz często
    dołączoną do zestawu. Fachowcy zwykle nie umieją angielskiego i zawsze coś
    spartolą, więc montaż samodzielny nie jest taki straszny. Niestety stracisz
    gwarancję. Dla jednej klimy raczej się nie opłaca ryzykować. Jezeli coś się
    nie uda, to posiwiejesz zanim znajdziesz problem.
    Ogólnie monterzy od klim uważają się za elytę wśród fachowców. Arogancja
    przewyższa umiejętności.

  • 16. Data: 2010-06-11 16:27:27
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Ogólnie monterzy od klim uważają się za elytę wśród fachowców. Arogancja
    > przewyższa umiejętności.

    Niestety, pozostaje mi tylko potwierdzić. U mnie tak puścili przewody przez
    ścianę zewnętrzną budynku, że uszkodzili jeden przewód. Po zamurowaniu
    wszystkich bruzd i przejścia okazało się, ze układ był nieszczelny i panowie
    postanowili, że trzeba zrywać parkiet. Widocznie o markerach nie słyszeli.

  • 17. Data: 2010-06-11 17:09:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:cdq316ttt5eouem5hts03v98ci9a3e7b6f@4ax.com...
    >z tego co widze, ceny klimatyzatorow zaczynaja sie chyba od ok. 2kpln.
    > poniewa wlasnie robiony jest wykonczenie mieszkania, zaczalem sie
    > zastanawiac czy nie machnac sobie do salonu 1 klimatyzatora, zeby
    > chociaz tam dalo sie przezyc w ciagu dnia.
    >
    > podpwiedzcie, w jakich cenach teraz sa sensowne jakosciowo
    > klimatyzatory?

    Mam w sypialni najtanszy z casto - trzecie lato bez problemow.

  • 18. Data: 2010-06-11 22:02:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Cze, 15:28, scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > klimę nie włączy jej w upalny dzień tylko woli jechać z otwartymi oknami.
    >
    > Pozatym klima także oczyszcza i osusza powietrze.

    Nie przecze. Dzis po calym dniu piekarnika (poprzednie dni identyczne
    - gorny slask) mam w pokojach mile 21 stopni.
    Bez klimy, same kamienno ceglane sciany plus 10cm styro.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 19. Data: 2010-06-12 07:56:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    >Nie przecze. Dzis po calym dniu piekarnika (poprzednie dni identyczne
    >- gorny slask) mam w pokojach mile 21 stopni.
    >Bez klimy, same kamienno ceglane sciany plus 10cm styro.

    Dodaj, ze male okna, i ze ich nie otwierasz.

  • 20. Data: 2010-06-13 11:08:22
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Cze, 09:56, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > U ytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:333d1a11-3b48-4b56-9c56-4dac3add686b@c10g2000
    yqi.googlegroups.com...

    > Dodaj, ze male okna, i ze ich nie otwierasz.

    Okna 2,5x1,5m z 5 sztuk ciagle uchylone 2, tak samo drzwi wejsciowe
    otwarte od rana do wieczora.

    No magic. Walcz dalej. Udowodnij ze rzeczywistosc nie istnieje, Matrix
    czeka...

    --
    Lukasz Sczygiel