  • 71. Data: 2017-03-28 09:17:10
    Temat: Re: czy wiesz że.....
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 23:26:31 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > W cenniku ENERGII w ogóle nie umiem znaleźć opłaty za przesył. Być może
    > podaje go jakaś spółka córka, do której z premedytacją nie podają linka.

    https://zapodaj.net/43947f2f68dd4.jpg.html
    Skan faktury z energa

  • 72. Data: 2017-03-28 10:18:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Mar 2017 02:47:47 +0200, Kżyho

    > Jak masz taryfę równą przez cały czas, to u mnie to było o ile dobrze
    > pamiętam coś koło 52 gr/kWh.

    Średnio przy G12W, właśnie podliczyłem z półrocza zimowego (od września do
    marca), a więc ze znacznie wyższym zapotrzebowaniem na ciepło wszelakie,
    wyszło mi średnio 0,54 zł/kWh BRUTTO ze _wszystkimi_ opłatami (stałymi
    też). Ale, ja po pierwsze pracuję w domu, 3 monitory cały dzień w ruchu,
    komputer, herbaty sporo piję :P, po drugie CWU grzeję prądem, i po trzecie
    NIE grzeję domu prądem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2017-03-28 16:49:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Mar 2017 10:18:03 +0200, Myjk

> [...]
    > komputer, herbaty sporo piję :P, po drugie CWU grzeję prądem, i po trzecie

    Eee... poprawka, to była faktura szwagra -- też G12W ma, ale grzeje gazem
    (CO/CWU) i kominkiem. :P

    U mnie wyszło średnio niecałe 0,51 zł/kWh brutto (oczywiście nadal G12W)
    przy czym, w przeciwieńswie do szwagra, mam blisko 2x wyższe zużycie w 2T
    (pewnie przez to CWU na prunt).

    Tak czy siak jak widać, szczególnie przy grzaniu czegokolwiek prądem,
    opłaca się zdecydowanie G12/G12W.

    BTW Niebawem PC PW kupuję do basenu -- bo brakowało ciepła w zeszłym roku.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 74. Data: 2017-03-28 20:04:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-28 o 07:42, Budyń pisze:

    > energie daje ktos (i mozesz zmienic dostawcę) ale siec dystrybucyjna jest lokalnie
    jednej firmy i tej sie zmienic nie da, bo inna spolka dystrybucyjna w twojej okolicy
    swoich kabli nie ma.
    > Stawki za dystrybucje masz tu: http://www.energa-operator.pl/upload/wysiwyg/dokumen
    ty_do_pobrania/taryfa/taryfa_2017_ENERGA-OPERATOR_SA
    .pdf

    Rzeczywiście, stawka nocna w G12 za przesył jest bardzo niska - około 5 gr.

    Szkoda, że mając pompę ciepła mam dość równomierne zużycie w czasie (jak
    mniemam).

    --
    MN

  • 75. Data: 2017-03-29 07:34:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-27 o 10:15, Uzytkownik pisze:

    > Do kotła węglowego trzeba jeszcze doliczyć koszt prądu do napędzania
    > podajnika węgla.

    No a jak ktoś sobie zrobi układ grawitacyjny, to w ogóle nie potrzebuje
    prądu.

  • 76. Data: 2017-03-29 07:37:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    Przeczytałeś od początku o czym piszemy?
    Prąd+bufory kontra węgiel/pelet/drewno z buforem lub nawet bez. Skąd Ci
    się wziął gaz?

  • 77. Data: 2017-03-29 07:40:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-27 o 07:34, Adam Sz. pisze:

    > Sam sobie zaprzeczasz :)

    Powycinałeś wypowiedzi z różnych wątków i dobrałeś tak żeby Ci pasowały,
    a to nic innego jak manipulacja.

    > *Spokojnie* da sie ogrzac dom wykorzystujac wylacznie II taryfe majac
    > na to baniak 1000l.

    To tylko jeszcze pokaż gdzie napisałem, że się nie da.

  • 78. Data: 2017-03-29 07:47:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-27 o 08:04, Budyń pisze:

    > no głownie ty -ze nie da sie zgromadzic energii na co i cwu tylko z
    > taniej taryfy

    Nie napisałem, że nie da się gromadzić, tylko że...

    > mysl ilosciowo a nie tylko jakosciowo. Potrzebujemy 12000kwh rocznie
    > w II taryfie, tańszej o połowe na ogrzewanie. I ok. 4000kWh na całą
    > resztę w droższej o pare procent.

    w domach jest kupa urządzeń, które muszą też często pracować w droższej
    taryfie, i oszczędności na ogrzewaniu mogą w tym momencie zniknąć.
    Dlatego każdy musi sobie dopasować indywidualnie taryfy.

    > Dla zmieniającego piec owszem - bo to oznacza ze potrzebuje wiecej
    > energii.

    Energi, to on potrzebuje ciągle tyle samo tylko będzie ją przy danym
    rozwiązaniu efektywniej/taniej wykorzystywał.

  • 79. Data: 2017-03-29 07:55:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-27 o 07:37, Adam Sz. pisze:

    > Wszystkie urzadzenia pracujace w sposob ciagly (lodowka) beda kosztowaly
    > mniej w dwoch taryfach. Pranie i zmywanie odpala sie w II taryfie.
    > Oprocz tego zostaje oswietlenie (obecnie glownie LED, ktore zuzywa pradu
    > tyle co nic) i komputery / tv. Ile to wyjdzie drozej - 20 pln / mc? :)

    Nagle wszyscy mają w domach tylko LEDy.
    Nie wiem jak Twoja lodówka, ale moja włącza się częściej w ciągu dnia,
    kiedy z niej korzystamy, w nocy praktycznie się używa prądu.
    Oprócz pralki i zmywarki jest kupa urządzeń na prąd.
    Ja na przykład mam piekarnik, płytę indukcyjną, czajnik elektryczny,
    często chodzą 2 komputery, które też potrafią 200 watt pociągnąć.
    A ostatnio zastanawiam się, czy na poddaszu nie zainwestować w jakiś
    klimatyzator. I czy mam teraz domownikom powiedzieć, że z tych
    wszystkich gadżetów mają korzystać po 21:00, bo może zaoszczędzę
    100-200zł w roku?

  • 80. Data: 2017-03-29 08:30:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Mar 2017 07:47:03 +0200, nadir

    > w domach jest kupa urządzeń, które muszą też często pracować w droższej
    > taryfie, i oszczędności na ogrzewaniu mogą w tym momencie zniknąć.
    > Dlatego każdy musi sobie dopasować indywidualnie taryfy.

    Jeśli tylko ogrzewa się choćby CWU w 2T to jest już korzystnie. Jeśli
    dochodzi CO, to już w ogóle jest przepaść na korzyść G12. No, chyba że ktoś
    zamawia 2T, i nie potrafi (albo co gorsza nie chce) w pralce/ zmywarce/
    bojlerze tajmera użyć, bo przecież nie zamierza się "ograniczać" (!). Jak
    już wspominałem pracuję w domu, a więc wykorzystuje znacznie więcej prądu
    bytowego z 1T niż gdybym był w fabryce -- a średnia kWh mi wychodzi mimo
    tego mniej niż przy G11. Szwagrowi wychodzi niedużo więcej, ale on
    generalnie, widać po rachunku, nie zwraca uwagi na taryfy.

    --
    Pozdor
    Myjk