  • 81. Data: 2017-03-29 09:26:36
    Temat: Re: czy wiesz że.....
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 07:47:08 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Nie napisałem, że nie da się gromadzić, tylko że...

    > w domach jest kupa urządzeń, które muszą też często pracować w droższej
    > taryfie, i oszczędności na ogrzewaniu mogą w tym momencie zniknąć.
    > Dlatego każdy musi sobie dopasować indywidualnie taryfy.

    na moim przykładzie:
    mam G11, zużywam 4745kWh rocznie co mnie kosztuje 2598zł
    gdybym teraz przeszedł na ogrzewanie elektryczne (zapotrzebowanie 12000kWh) w całosci
    używając II tarfy
    lecz pozostałe zuzycie pozostałoby w taryfie drogiej to wyszłoby:
    zwykle zużycie (urządzenia inne niż grzewcze): 3051zł
    ogrzewanie+cwu: 3246
    końcowy koszt energii wychodzi: (3051+3246)/(4745+12000)=0,37zł/kWh czyli sporo
    taniej niż w taryfie G11.

    b.

  • 82. Data: 2017-03-29 09:42:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 25.03.2017 22:58, ToMasz wrote:

    > to zależy od tego jak mieszkają. mnie na 40 metrach, dla 4 osób
    > najtaniej wyszło 1300zł na rok, z ciepłą wodą użytkową i grzaniem zupy.

    To u mnie za to samo tylko dla 3 osób na 130m2 wychodzi rocznie 2300zł.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 83. Data: 2017-03-29 11:07:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-03-29 o 07:55, nadir pisze:

    > Nagle wszyscy mają w domach tylko LEDy.
    > Nie wiem jak Twoja lodówka, ale moja włącza się częściej w ciągu dnia,
    > kiedy z niej korzystamy, w nocy praktycznie się używa prądu.
    > Oprócz pralki i zmywarki jest kupa urządzeń na prąd.
    > Ja na przykład mam piekarnik, płytę indukcyjną, czajnik elektryczny,
    > często chodzą 2 komputery, które też potrafią 200 watt pociągnąć.
    > A ostatnio zastanawiam się, czy na poddaszu nie zainwestować w jakiś
    > klimatyzator. I czy mam teraz domownikom powiedzieć, że z tych
    > wszystkich gadżetów mają korzystać po 21:00, bo może zaoszczędzę
> [...]

    Zauważ że w G12W masz jeszcze całe weekendy w 2T.

    --
    Pete

  • 84. Data: 2017-03-29 20:23:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 28 marca 2017 16:47:50 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Tak czy siak jak widać, szczególnie przy grzaniu czegokolwiek prądem,
    > opłaca się zdecydowanie G12/G12W.

    Budyń, Ty tam męczysz te bufory, ile by trzeba złomu zalać wodą w kotłowni,
    żeby upakować ciepła w weekend, coby starczyło do kolejnego weekendu
    (dorzucając tanie godziny w dni robocze), czy ma to sens i czemu tak drogo? ;)

    L.

  • 85. Data: 2017-03-29 20:32:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 20:23:30 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > (dorzucając tanie godziny w dni robocze), czy ma to sens i czemu tak drogo? ;)
    Jeśli teraz ogrzewanie chaty PC wyjdzie Ciebie 3tys w dwóch taryfach bez buforu to od
    razu widać że jakiś duży bufor sensu nie ma.
    Tańsza taryfa to oszczędności 30%(?) więc zysk niech nawet będzie te teoretyczne 30%.
    To 1 tysiak rocznie. A sporo wszystko zaokrągliłem w góre. Taki bufor o jakim piszesz
    nie ma więc szans zwrotu

  • 86. Data: 2017-03-29 20:58:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > (dorzucając tanie godziny w dni robocze), czy ma to sens i czemu tak drogo? ;)

    weekendem sie nie przejmuj, to trzeba zalatwic codziennie, tania taryfa to 10h
    dziennie
    na cwu potrzeba 13kWh wiec trzeba bufor tg=80, td=45, V=320dm3, moc grzewcza 1,3kW
    (dla uproszczenia ozbiór wody cwu tylko w dzien)

    na CO trzeba wyliczyć energie potrzebną w najzimniejszy dzień - powiedzmy ze straty
    budynku to 4kW.
    4x24=96kWh
    Nocą grzejnik pracuje w dwóch kierunkach 4kW idą bezpośrednio w ogrzewanie (czyli w
    dom poszło 40kWh) i zgromadzic trzeba na dzień jeszcze 56kWh
    a to dla tg=80, td=30 wychodzi prawie równo V=1000dm3.
    Czyli trzeba mieć moc grzewczą 4+5,6+1,3=10,9kW

    b.

  • 87. Data: 2017-03-29 21:35:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 29 marca 2017 20:58:34 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > a to dla tg=80, td=30 wychodzi prawie równo V=1000dm3.
    > Czyli trzeba mieć moc grzewczą 4+5,6+1,3=10,9kW

    No tak ale Ty liczysz dla czystego prundu, ja nie mogę pakować
    do 80 stopni ;)
    Musiałbym to przeklikać na swoje warunki.

    L.

  • 88. Data: 2017-03-29 21:50:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 07:55:13 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > klimatyzator. I czy mam teraz domownikom powiedzieć, że z tych
    > wszystkich gadżetów mają korzystać po 21:00, bo może zaoszczędzę
    > 100-200zł w roku?

    Sam sobie odpowiedziales na pytanie :) Przy ogrzewaniu oszczedzisz przy
    dwoch taryfach 50% ceny energii. Czyli jak teraz ogrzewasz za 4 kola,
    to w kieszeni zostanie po zmianie 2 kola. Czy wiec te 200 pln wiecej
    przy "domowych" urzadzeniach stanowi jakiekolwiek obciazenie ktore warto
    liczyc? No nie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2017-03-29 22:00:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 21:35:04 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > No tak ale Ty liczysz dla czystego prundu, ja nie mogę pakować
    > do 80 stopni ;)
    > Musiałbym to przeklikać na swoje warunki.

    Przy PC bufor nie ma sensu ekonomicznego. Z sensownym COPem zagrzejesz go
    do 40stC. Schodzac do 30stC masz tylko 10stC pojemnosci - przy buforze 1000l
    daje to tylko ~12kWh. Czyli przy pompie mocy 8kW - przedluzasz "tania
    taryfe" o 1,5h. Wiem bo mam bufor 1000l i z niego korzystam - chetnie bym
    sie go pozbyl ale mi sie nie chce przerabiac :-) Ja mam sterowanie pogodowe
    i taki bufor daje wiecej komfortu (nie przegrzewasz podlog i te sa
    praktycznie caly czas - slabiej - ale grzane) ale ekonomicznie sie nie
    kalkuluje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2017-03-29 22:09:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    > No tak ale Ty liczysz dla czystego prundu, ja nie mogę pakować
    > do 80 stopni ;)
    > Musiałbym to przeklikać na swoje warunki.
    >
    > L.

    daj parametry to ci jutro przelicze

    b.