  • 91. Data: 2017-03-29 22:17:27
    Temat: Re: czy wiesz że.....
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 29 marca 2017 22:00:54 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > sie go pozbyl ale mi sie nie chce przerabiac :-) Ja mam sterowanie pogodowe
    > i taki bufor daje wiecej komfortu (nie przegrzewasz podlog i te sa
    > praktycznie caly czas - slabiej - ale grzane) ale ekonomicznie sie nie
    > kalkuluje.

    To pewnie zależy ile się za takiego złoma da, jak małe pieniądze
    to może się kiedyś tam opłaci? To tylko dywagacje póki co na kolejny
    sezon, bo teraz i tak mam w ciul roboty ;)

    L.

  • 92. Data: 2017-03-29 22:28:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 29 marca 2017 22:09:56 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > daj parametry to ci jutro przelicze

    Na razie przez ten sezon dom zjadł mi około 11400 kWh. Tendencja
    na przyszłość powinna być spadkowa, gdyż wciąż jest dziurawy.
    Teoretycznie mógłbym w taniej taryfie grzać do 50 st. C, COP wtedy jest
    na poziomie 2,5. Bufor jaki mam w tej chwili to 2400m rurki w podłodze
    i 20 m3 betonu, reszty nie licząc.

    L.

  • 93. Data: 2017-03-29 22:46:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-29 o 11:07, Pete pisze:

    > Zauważ że w G12W masz jeszcze całe weekendy w 2T.

    W której taryfa dzienna jest droższa niż w G12 i w dni powszednie brak
    dodatkowych dwóch godzin tańszych za dnia. Też mi nie pasuje.

  • 94. Data: 2017-03-29 23:58:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-29 o 22:17, Lisciasty pisze:

    > To pewnie zależy ile się za takiego złoma da, jak małe pieniądze
    > to może się kiedyś tam opłaci? To tylko dywagacje póki co na kolejny
    > sezon, bo teraz i tak mam w ciul roboty ;)

    A po chu Ci zagracac kotlownie metrem szesciennym klamota?
    Kilkuletni uzytkownik Ci pisze, ze bez sensu to chyba jakas wiedza
    praktyczna jest?

    Pozdro.. TK

  • 95. Data: 2017-03-30 07:26:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 22:28:24 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Teoretycznie mógłbym w taniej taryfie grzać do 50 st. C, COP wtedy jest
    > na poziomie 2,5. Bufor jaki mam w tej chwili to 2400m rurki w podłodze

    Przy wyzszych temperaturach meczysz tez bardzo mocno sprezarke. Po co grzac
    z COPem 2,5 jak mozesz czesciowo (u mnie 20% w skali calego sezonu) z
    COPem 5 w drogiej taryfie - wychodzi dokladnie na to samo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 96. Data: 2017-03-30 08:03:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 23:58:58 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A po chu Ci zagracac kotlownie metrem szesciennym klamota?

    a u mnie bedzie bufor 2500litrów :-) Taki z ociepleniem sie zmieści. Myk w tym że
    miejsce zostalo przygotowane na etapie szykowania fundamentów (nie zasypalem klatki
    schodowej) a sluzyc bedzie do gromadzenia ciepla z solarów.

    Przy okazji kombinuję jak w te dni gdzie solar daje mi cieplo o nieuzytecznej
    temperaturze podbic je pompą ciepla wyżej. Technicznie to mozliwe tyle ze
    ekonomicznie sie nie zwróci.

    b.

  • 97. Data: 2017-03-30 08:10:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 07:26:18 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Przy wyzszych temperaturach meczysz tez bardzo mocno sprezarke. Po co grzac
    > z COPem 2,5 jak mozesz czesciowo (u mnie 20% w skali calego sezonu) z
    > COPem 5 w drogiej taryfie - wychodzi dokladnie na to samo :)

    otoz to - kwestia copów, to sie moze czasem oplacac.

    b.

  • 98. Data: 2017-03-30 09:18:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 29 marca 2017 23:58:58 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > A po chu Ci zagracac kotlownie metrem szesciennym klamota?

    Kotłownię mam dużą :]

    > Kilkuletni uzytkownik Ci pisze, ze bez sensu to chyba jakas wiedza
    > praktyczna jest?

    Toż po to się dyskutuje, żeby jakiś wniosek wyciągnąć, przeca nie mówię
    że już jadę z baniakiem do chaty.

    L.

  • 99. Data: 2017-03-30 09:24:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 08:03:32 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > a u mnie bedzie bufor 2500litrów :-) Taki z ociepleniem sie zmieści.
    > Myk w tym że miejsce zostalo przygotowane na etapie szykowania fundamentów

    Jakbyś podumał na początku projektu chałupy to miałbyś nieco lepszą
    sytuację, jak ten kolo na przykład:

    http://www.mirror.co.uk/news/world-news/man-builds-h
    uge-30000-litre-8640384

    > Przy okazji kombinuję jak w te dni gdzie solar daje mi cieplo o nieuzytecznej
    > temperaturze podbic je pompą ciepla wyżej. Technicznie to mozliwe tyle ze
    > ekonomicznie sie nie zwróci.

    To może powietrzną pompę ciepła, która zamiast powietrza będzie się taplać
    w tym buforze i mieć całą zimę dodatnie dolne źródło? ;P

    L.

  • 100. Data: 2017-03-30 09:27:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > z COPem 2,5 jak mozesz czesciowo (u mnie 20% w skali calego sezonu) z
    > COPem 5 w drogiej taryfie - wychodzi dokladnie na to samo :)

    No ta, lipa wychodzi z tym faktycznie :>
    Ale podywagować zawsze można.

    L.