  • 21. Data: 2012-04-30 21:10:45
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Ojcow" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:jnjm1d$h7d$1@inews.gazeta.pl...

    > Powszechnie panuje pogląd, że aby zejść nieco z kosztów instalację
    > elektryczną robi się samemu. Jest to mentalność rodem z PRLu, gdzie każdy
    > był fachowcem od wszystkiego i kombinowało sie na każdym kroku. Dzisiaj
    > zapotrzebowanie na energię elektryczną jest dużo większe, same odbiorniki
    > również mocno się różnią. Poprawne wykonanie instalacji elektrycznej przez
    > laika jest PRAKTYCZNIE NIEMOŻLIWE !!!! Instalacja wymaga pomiarów.

    eeee, tam..... Spoko niech robi, przecie to łatwizna :). Potem przyjdzie
    taki np ja i zrobi pomiary. Skasuje pińcet czy tam 15 zł za punkt pomiaru i
    powie np w 9 miejscach wynik negatywny. Nie nadaje się do eksploatacji.
    I już.
    --
    Jackare

  • 22. Data: 2012-04-30 21:24:33
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    wiadomości news:c1.01.3VgfqQ$15n@mike.oldfield.org.pl...

    > Ale Ci sie pieprzy. Przez wiekszośc 'fahoffcuf' również.

    Nie masz nic do powiedzenia to po prostu nic nie mów.

  • 23. Data: 2012-04-30 21:25:42
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Użytkownik "k.marciniak" <a...@m...gd.pl> napisał w wiadomości
    > Ale pitolisz.
    >
    > Instalacja wykonana przez fachowca u brata w domu -

    To nie był fachowiec tylko laik-partacz. Koniec, kropka !

  • 24. Data: 2012-04-30 21:31:01
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:c1.01.3Vgk0Q$15s@mike.oldfield.org.pl...
    > Poza tym, czy w erze wyłączników różnicoprądowych ma
    >>
    > RCD absolutnie nie zabezpiecza przez podłączeniem się do L i N a o to w
    > gniazdku najłatwiej,l zwłaszcza dziecku..

    Niestety niektórzy tego nie wiedzą. Poza tym RCD jest dość zawodna.

  • 25. Data: 2012-04-30 21:34:25
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

> [...]
    > i powie np w 9 miejscach wynik negatywny. Nie nadaje się do eksploatacji.

    W sumie racja. Szkoda tylko, że pomiary w naszym kraju się lekceważy oraz
    często cichcem załatwia.

  • 26. Data: 2012-04-30 21:37:46
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > planuje zrobic samemu elektryykę w domu i teraz chcialbym sie zapytac

    przeczytaj sobie rozporządzenie w zakresie dotyczącym instalacji
    elektrycznych. Potem spójrz na końcu ile jest przywołanych przedmiotowych
    Polskich Norm. Przez tekie przywołanie normy te stanowią prawo.
    Potem się zastanów czy nadal chcesz to robić.

  • 27. Data: 2012-04-30 21:45:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 kwietnia 2012 21:34:25 UTC+2 użytkownik Ojcow napisał:
    > Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > W sumie racja. Szkoda tylko, że pomiary w naszym kraju się lekceważy oraz
    > często cichcem załatwia.

    Takich mamy fachowców co pieczątki na lewo i prawo stawiaja.
    A instalacja elektryczna(samo jej rozprowadzenie) to jedna z prostszych instalacji w
    domu. Ew zasznurowanie rozdzielnicy powierzyć komus kto ma o tym pojecie, kilka
    godzin roboty wiec i kasa niewielka do zaplaty(u mnie gośc za 50 zl zasznurował ale
    było to 3 lata temu). Później pomiary. Nie rozumie czarnej wizji Jackarego niby czemu
    mialoby byc w 9 punktach negatywnie. Tu naprawde trudnno cokolwiek spiepszyć jak sie
    ma minimalne pojecie i zmysl techniczny.
    ja wszystko oprócz sznurowania rozdzielni robilem sam i pomiary wyszly super

  • 28. Data: 2012-04-30 22:05:39
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    ion-forums@vbuo17...

    > Tu naprawde trudnno cokolwiek spiepszyć jak sie ma minimalne pojecie i
    > zmysl techniczny.
    > ja wszystko oprócz sznurowania rozdzielni robilem sam i pomiary wyszly
    > super

    Co z tego, ze pomiary wyszły super. Jest wiele innych czynników, które mają
    wpływ na instalację, których pomiary nie wykażą, a mogą być przycznyną
    pożaru lub śmiertelnego porażenia.

  • 29. Data: 2012-04-30 22:29:01
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-04-30 22:05, Plumpi pisze:

    > Co z tego, ze pomiary wyszły super. Jest wiele innych czynników, które
    > mają wpływ na instalację, których pomiary nie wykażą, a mogą być
    > przycznyną pożaru lub śmiertelnego porażenia.

    Może napisz o co chodzi zamiast straszyć ludzi prądem i wmawiać, że do
    prostej instalacji trzeba super-speca.

    --
    M.

  • 30. Data: 2012-04-30 22:46:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Takich mamy fachowców co pieczątki na lewo i prawo stawiaja.
    > A instalacja elektryczna(samo jej rozprowadzenie) to jedna z
    > prostszych instalacji w domu.

    wszystko jest proste jak drut
    ale niech sie za to zabierają ludzie mający trochę oleju w głowie, jednak
    jak ktoś zadaje pytania takie jak twórca wątku to powinien poszukac
    elektryka.

    Już samo zadanei pytania wiele mówi o osobie, jakby był sprytny to by sam
    znalazł wszelkie informacje choćby znajdują polecony przezemnie poradni ze
    strony moellera.