  • 291. Data: 2012-05-15 23:39:53
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.05.2012 14:07, Kris pisze:
    > W dniu czwartek, 10 maja 2012 11:48:37 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > o.

    > Nie chce mi się szukac protokołu z poomiarów mojej instalacji
    > ale jesli dobrze pamietam to nigdzie tam nie byolo zapisów
    > jakim przyrzademi z jak długo ważną homologacją były badania
    > robione.

    No niestety, od 4 lat nie wybudowałem nowego domu ;->

    A poważniej - nie wiem, jak teraz, ale faktycznie w moim protokole nic o
    homologacjach nie ma.

    Jest tylko odniesienie do norm.

    Tylko tak - przy twojej interpretacji badanie byłoby ważne, nawet jeśli
    faktycznie nie zostałoby przeprowadzone, a parametry wywróżył
    "fachowiec" z kart.

    Ja natomiast twierdzę, że owszem - w normalnej sytuacji nikt się nie
    "skapnie". Ale jeśli z jakiegoś powodu pojawi się obiektywny dowód, że
    pomiary zostały wykonane urządzeniami, które nie gwarantowały
    prawidłowego pomiaru, pomiar powinien zostać uznany za nieważny.

    Przy czym zgadzam się, że jest niezmiernie małe ryzyko, że ktoś się
    będzie tym interesował na tyle, żeby (przy zachowaniu rozsądku) sprawa
    się "rypła".

    To tylko taka asekuracyjna uwaga w oparciu o prawo Murphy'ego.

  • 292. Data: 2012-05-16 00:14:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 19:46:39 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wiesz, sąd może sobie uwierzyć w dowolne bajki, ale formalnie ani Jacek
    > nie musi wiedzieć, co jest zastrzeżone, ani też to co o prosi nie musi
    > być zastrzeżone. Zaprzeczysz?

    Wybacz, ale te dane sa chronione przez ustawe ODO - czyli prawo powszechne.
    Nieznajomośc prawa i tak dalej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 293. Data: 2012-05-16 00:16:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 20:22:29 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Różnią się warunkami technicznymi oraz normami, które wprowadzały te
    > pojęcia.

    Czym się róznią FIZYCZNIE Jacusiu. Nie w opisie, a FIZYCZNIE.

    > Reasumując. Pomimo, że istnieją analogie pomiędzy:
    > dawnym "zerowaniem", a obecnym układem sieci TN-C oraz
    > dawnym "uziemieniem", a obecnym układem sieci TN-S
    > to są to całkiem różne rodzaje ochrony, któe różnią: warunki techniczne oraz
    > powołujące je "do życia" normy.
    Acha. Czyli to, że przewody się inaczej nazywają na papiórku, to jest to
    róznica fizyczna.

    A Jacuś nie jest durniem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 294. Data: 2012-05-16 10:31:09
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > To musiał się nieźle nakombinować dla takiego efektu. Co dokładnie zrobił?
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    W skrócie: poprzez "fachowe" zerowanie starej instalacji zafundował
    sąsiadowi jeszcze wtedy 220V bodajże na pralce, czy kranie. Choć takich
    kwiatków,może mniej drastycznych, swojego czasu bywało sporo,
    szczególnie przy remontach, wymianie aluminium na miedź itd. Wystarczy
    przyłożyć przedramię do pralki, obudowy komputera, a poczuć można
    charakterystyczne mrowienie :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 295. Data: 2012-05-16 11:16:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2012 00:14, Adam Płaszczyca pisze:

    > Wybacz, ale te dane sa chronione przez ustawe ODO - czyli prawo powszechne.
    > Nieznajomośc prawa i tak dalej.

    Taaak? Czyli trzymający dane nie ma prawa zaproponować danej osobie
    udostępniania tych danych?

    Zniknąłeś wszelkie reklamy, serwisy aukcyjne itepe ;)

  • 296. Data: 2012-05-16 12:18:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 11:16:46 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Taaak? Czyli trzymający dane nie ma prawa zaproponować danej osobie
    > udostępniania tych danych?

    Tylko jeśli osoba otrzymujaca jest do tego uprawniona.
    Jacus na taka nie wygląda.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 297. Data: 2012-05-16 13:27:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > Tu nie ma żadnego biurokratycznego bajzlu. Obecnie jest prawie idealny
    > porządek, ale trzeba to zrozumieć.
    > Najlepiej to sobie poczytaj normy, Prawo Budowlane, opracowania dr
    > Edwarda Musiała.

    Super przykład. Gdy norma nakazywała wykonywanie połączeń wyrównawczych
    również m.in. rur z tworzywa sztucznego, to według czyich rekomendacji
    wówczas pracowałeś? Zalecenia PKN, czy Musiała? :-)

    Piotr

  • 298. Data: 2012-05-16 13:37:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2012 12:18, Adam Płaszczyca pisze:

    > Tylko jeśli osoba otrzymujaca jest do tego uprawniona.
    > Jacus na taka nie wygląda.

    Nie zrozumiałeś.

    Zostawiam swoje dane w firmie A.

    Czy firma A wg. ciebie nie ma prawa zaproponować opcji udostępniania
    moich danych stronom trzecim?

    I jak ktoś otrzymujący dane od tej firmy mógłby wiedzieć, czy złożono mi
    taką ofertę i czy się na nią zgodziłem czy nie?

  • 299. Data: 2012-05-16 13:38:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2012 13:27, Piotr Wyderski pisze:

    > Super przykład. Gdy norma nakazywała wykonywanie połączeń wyrównawczych
    > również m.in. rur z tworzywa sztucznego, to według czyich rekomendacji
    > wówczas pracowałeś? Zalecenia PKN, czy Musiała? :-)

    Że JAK?? Elektryczne połączenia pomiędzy _plastikowymi_ rurami?

    LOL

  • 300. Data: 2012-05-16 14:02:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Że JAK?? Elektryczne połączenia pomiędzy _plastikowymi_ rurami?

    Ano, nie doceniasz pomysłowości polskich elektryków. Zwłaszcza
    takich, którzy normy nie tylko czytają, ale i pisać je próbują.

    http://redinpe.d2.pl/attachments/article/129/13.pdf

    Dokładnie dlatego spytałem Jacusia, czym -- jako fachowiec
    -- kierował się w czasach obowiązywania tego zalecenia Polskiego
    Komitetu *Normalizacyjnego*: zaleceniem, narażając ludzi na porażenie
    potencjałem przywleczonym, który by na tych częściach nigdy nie
    wystąpił bez tego połączenia, czy zgodnie ze zdroworozsądkową analizą
    pana Musiała, ale tym samym *wbrew zaleceniom* dla wykonawców
    instalacji elektrycznych?

    Pozdrawiam, Piotr