  • 11. Data: 2010-06-10 10:04:54
    Temat: Re: jak obnizyć temperature na poddaszu
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
    news:4c10b5c4$0$19162$65785112@news.neostrada.pl...

    > Korzenia też umoczył w niejednej...

    Zdarzyło się niegdyś, gdy jechałem koleją, że siedzący na przeciwko
    pasażer zaczął perorować (głupio, ale z namaszczeniem, jak jacusie z netu)
    na temat wychowania dzieci. Gdy zaoponowałem, pochwalił się że wie lepiej.
    Zapytałem ile dzieci wychował - odpowiedział, że troje. Odpowiedziałem, ze
    ja szescioro i z dwiema żonami. Przygasł jak gwiazda z tvn-u, czy jakiegoś
    innego GWna.

  • 12. Data: 2010-06-10 10:15:51
    Od: "eMonika" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
    > roletami cos da?
    > Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

    Do okien uchylnych nie rolety, tylko MARKIZY. Taka czarna siateczka na
    zewnątrz, a gdy jest zamocowana, mozna uchylić okno. Velux ma je zwykle w
    czasie wiosenno-letnim w promocji.

    Dają ogromny efekt (ale ogólnie i tak bedzie za gorąco).

    :-) Monika

  • 13. Data: 2010-06-10 13:06:13
    Od: Green <*cotrzebausun*zdrw@gazeta.pl>

    W artykule <r...@u...etop.pl> eMonika napisal(a):

> [...]
    > czasie wiosenno-letnim w promocji.
    >
    > Dają ogromny efekt (ale ogólnie i tak bedzie za gorąco).

    i to jest madra podpowiedz.
    W przeciwieństwie do "porad" wiejskiego teoretyka
    (moduły peltiera), i tych innych co (w zadnym wypadku nie otwierac!)
    Oczywiście
    - zewnetrzna roleta.markiza
    -uchylanie okien, i drzwi (dla wywołania wymiany powietrza nagrzanego na
    poddaszu na chłodniejsze,napływajace z dolnych pięter.
    Generalnie - remont dachu (wykonanie grubego ocieplenia) znaczy w tym przypadku
    "ochłodzenia" z uzyciem materiałów ocieplajacych.
    Co zabezpieczy poddasze przed przegrzewaniem przepływem ciepła z zewnetrznego
    pokrycia.
    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga

    ____________________

  • 14. Data: 2010-06-10 13:27:22
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Green" <*cotrzebausun*zdrw@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > W przeciwieństwie do "porad" wiejskiego teoretyka
    > (moduły peltiera), i tych innych co (w zadnym wypadku nie otwierac!)

    Bo nie otwierać.
    Skoro na zewnatrz jest teraz ponad 30stC to otwarcie okien pogorszy tylko
    sytuacje

    > Oczywiście
    > - zewnetrzna roleta.markiza

    Zgod. Duzo pomaga taka zewnętrzna markiza

    > -uchylanie okien, i drzwi (dla wywołania wymiany powietrza nagrzanego na
    > poddaszu na chłodniejsze,napływajace z dolnych pięter.

    Bzdura

> [...]
    > "ochłodzenia" z uzyciem materiałów ocieplajacych.
    > Co zabezpieczy poddasze przed przegrzewaniem przepływem ciepła z

    To fakt. Ja mam 25cm wełny i na poddaszu dzięki temu jest znośnie. Ale
    otwieranie/uchylanie okien tylko pogarszało sytuacje.
    Otwierac wieczorem na maksa jak temperatura na zewnatrz spadnie.

    A najlepsze rozwiązanie to klimatyzator. Ceny tego bardzo spadły.

    Krzysiek

  • 15. Data: 2010-06-10 13:48:48
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał:
    "wykorzystać chłodzenie cieczą z komputerów"

    Chylę czoła przed tak znakomitym Kolegą, zwłaszcza za "maczanie korzenia",
    bo czy to chwalebny a i liczna gromadka dzieci budzi optymizm zwłaszcza dla
    beneficjentów ZUS.

    A co co meritum, to jak chcesz "wykorzystać chłodzenie cieczą z komputerów"
    w pomieszczeniu gdzie z pewnością powietrze jest cieplejsze od wody w tymże
    akwarium? Rozwiń ten pomysł, bo Szwedzka Akademia Nauk jeszcze przyjmuje
    zgłoszenia do Nobla 2010 z fizyki.
    Jacek

  • 16. Data: 2010-06-10 13:55:35
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Rozważ zabudowę klimatyzacji typu split. Najprostszy model 1000 zł.
    Klimatyzator przenośny - nie polecam, bo jest głośny i musi mieć gdzie
    wydmuchiwać gorące powietrze, na miejsce którego napływa powietrze z
    zewnątrz (prawdopodobnie także ciepłe). Na poddaszu jest spore ryzyko, że
    taki klimatyzator będzie zasysał powietrze znad sufitu a to może być nie
    tylko gorące ale również może mieć niefajny zapach.
    Roleta na okno minimalnie polepszy sytuację ale musi odbijać światło.
    Widziałem srebrne. Ewentualnie żaluzja z pasków aluminiowych.
    Jacek

  • 17. Data: 2010-06-10 14:00:35
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jacek" <m...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > wody w tymże akwarium? Rozwiń ten pomysł, bo Szwedzka Akademia Nauk
    > jeszcze przyjmuje zgłoszenia do Nobla 2010 z fizyki.

    Obieg zamknięty - wymienniki ciepła jeden w akwarium, drugi w umywalce
    zanurzony w wodzie zasilanej z kranu. Moduł Peltierra - zimną częścią w
    akwarium. z tym, ze na upały obłożyłbym akwaria styropianem z boków - w
    końcu chodzi o zachowanie nieraz bardzo drogich rybek w zdrowiu przy życiu.
    Doraźnie można wrzucać od czsu do czasu kostkę lodu rybom, o ile są
    zimnowodne.

  • 18. Data: 2010-06-10 14:06:06
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jacek" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Roleta na okno minimalnie polepszy sytuację ale musi odbijać światło.
    > Widziałem srebrne. Ewentualnie żaluzja z pasków aluminiowych.

    Taniej wyjdzie rura PVC pobierająca powietrze z piwnicy i tłocząca go na
    poddaszu. Wentylaror małej mocy.

  • 19. Data: 2010-06-10 14:33:37
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > "ochłodzenia" z uzyciem materiałów ocieplajacych.
    > Co zabezpieczy poddasze przed przegrzewaniem przepływem ciepła z

    Taaa, jasne. Jak przyjdą upały to ile ci da ta izolacja? Dwa-trzy dni? A
    potem i tak się nagrzeje, a nocą aż tak mocno się nie wychłodzi by poprawa
    komfortu była odczuwalna. Byłem w wielu mieszkaniach na poddaszu i w
    mieszkaniach dwupoziomowych (nowe budownictwo). Właściciele starali się jak
    mogli wychładzać nocą, ale i tak róznica temperatury na poddaszu i nizej
    była znaczna i męcząca.
    Odczuwalną poprawę komfortu da tylko i wyłącznie klima, nawet prosty split.
    Nie żadne klimatyzatory i inne wynalazki tego typu.

  • 20. Data: 2010-06-10 17:53:32
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Rafał pisze:
    > Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
    > roletami cos da?
    > Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

    Z akwariów koniecznie zdejm szyby. Jak ryby uciekaja - przykryj
    siatka. Jesli juz jest krytycznie - utop butelke PET z zimna
    woda albo nawet z lodem. Swiatlo zimne (ledy?), mocna wentylacja.

    Jesli jeszcze skierujesz w te okolice jakis wentylator
    - bedzie OK nawet w Afryce. Ruch powietrza zwieksza parowanie,
    a to proces bardzo kosztowny energetycznie - znaczy zabierze
    duzo ciepla.
    --
    A S