  • 1. Data: 2009-09-02 05:59:46
    Temat: jaki czujnik dymu/pożaru
    Od: "Alti" <t...@m...adresu>

    Remontuję mieszkanie i chciałbym sobie wstawić taki czujnik. Nie wiem tylko
    który nie będzie odpowiedni bo w kuchni mam płytę gazową i czasami gotuje na
    wszystkie paliniki (obiadki rodzinne etc) a poza tym palę i często
    przychodza znajomi którzy tez palą więc robi sie niezłe zadymienie.
    Chciałbym aby czujnik olewał ww. sytuacje ale w razie pożaru żeby się darł.
    Co wybrać?

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-09-02 06:11:25
    Temat: Re: jaki czujnik dymu/pożaru
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 2 Wrz, 07:59, "Alti" <t...@m...adresu> wrote:
> [...]
    > przychodza znajomi którzy tez palą więc robi sie niezłe zadymienie.
    > Chciałbym aby czujnik olewał ww. sytuacje ale w razie pożaru żeby się darł.

    Zamontuj teściową do kaloryfera. Jak zacznie się palić to się będzie
    darła wniebogłosy...
    ;-)
    Problem z teściową może być jednak taki że może się zdarzyć że będzie
    się darła cały czas.
    :-))))

    A na poważnie to IMHO nie ma takich czujników (poza popsutymi) które
    wytrzymają w milczeniu to na co chcesz je wystawiać. No chyba że to
    będzie czujnik temperatury... jak powyżej 200C to znaczy że się już
    (dawno) pali.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-09-02 06:40:10
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Jak to nie ma a radiacyjne? Wyczuwaja zapach spalenizny. Tylko nie wiem czy
    znajdziesz kogos z uprawnieniami poza tym koszt też odpowiedni.

    PC

  • 4. Data: 2009-09-02 06:50:57
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 2 Wrz, 08:40, "PC" <l...@w...pl> wrote:
    > Jak to nie ma a radiacyjne?

    No te właśnie "wyczują" że palniki się palą ....
    ;-)

    >Wyczuwaja zapach spalenizny.

    Jak wyczuwają zapach to już chyba nie radiacyjne....

    A jak wyczuwają zapach spalenizny to i dym papierosa... prawda?
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-09-02 07:03:37
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    .
    > Chciałbym aby czujnik olewał ww. sytuacje ale w razie pożaru żeby się
    > darł.
    > Co wybrać?

    a w różnych miejscach różne
    - jonizacyjny - wykryje tlenie się ale i smażenie oleju, nie wykryje dymu z
    papierosa chyba ze palisz skrety zawijane w TRYBUNE,
    - optyczny wykrywa dym widzialny /.dymy bywaja różne/ - nie wykryje smażenia
    oleju ale papieroska może wykryć
    SJS

  • 6. Data: 2009-09-02 07:21:09
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 2 Wrz, 09:03, "SJS" <s...@w...pl> wrote:
    > .

    > a w różnych miejscach różne
    > - jonizacyjny - wykryje tlenie się ale i smażenie oleju, nie wykryje dymu z
    > papierosa chyba ze palisz skrety zawijane  w TRYBUNE,

    A nie wykryje "tlenia się" papierosa?
    ;-)

  • 7. Data: 2009-09-02 10:13:30
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Zainstalowałem u mamy.
    Niestety nie sprawdził sie z powodu, który wymieniłeś.
    No chyba, że w charakterze alarmu na obiad ;-)
    A zainstalowany był w przedpokoju.
    Ewentualnie znajdź jakieś miejsce, gdzie opary z kuchni nie dochodzą zbyt szybko.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-09-02 10:27:49
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup
    8g2000yqd.googlegroups.com...

    > A nie wykryje "tlenia się" papierosa?
    > ;-)

    jak dasz krople oleju na skreta to tak, wykrywa palenie sie cięzkich
    SJS