  • 61. Data: 2017-05-25 20:54:16
    Temat: Re: krzywa ściana
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 14:32:15 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > te deski z szalunku to drutem wiązał do zbrojenia wieńca tak?
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=783

    Tak - to akurat drutem grubym jest powiazane bo tam jest b. wysokie, grube
    nadproze (nad otworem garazowym) plus odrazu wieniec. Musialo byc solid ;)

    > a to po co??
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=789

    A wystawilem sobie hak z sufitu powiazany ze zbrojeniem - mozna podwiesic
    np. silnik :) W tym garazu mam tez kanal zrobiony :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2017-05-25 21:25:21
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 20:54:18 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > A wystawilem sobie hak z sufitu powiazany ze zbrojeniem - mozna podwiesic
    > np. silnik :) W tym garazu mam tez kanal zrobiony :)
    > pozdr.

    na to bym nie wpadł:-)

    doradźcie co zrobić z tą krzywą ścianą
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIY2xxN1N
    SbEdTTmc/view

    skoro ją odchyliło o te 3,5-4cm tzn, że część ściany z bloczków nie przylega całą
    płaszczyzną do płyty. Czy taki pustak nie będzie pękał - ostatni na dole, na styku z
    /płyta?
    Jak tą przestrzeń pod nim wypełnić?
    Może naciąc szlifierką pod kątem przy płycie - taka wieksza faza i to zalać cementem
    z piaskiem? Albo może tego nie ruszać bo w końcu słup co ma 60cm sziedzi równo na
    płycie?

    uciu

  • 63. Data: 2017-05-26 00:31:12
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.05.2017 21:25, uciu wrote:

    > Może naciąc szlifierką pod kątem przy płycie - taka wieksza faza i to zalać
    cementem z piaskiem? Albo może tego nie ruszać bo w końcu słup co ma 60cm sziedzi
    równo na płycie?

    A nie możesz dać jej kopa i postawić od nowa?

  • 64. Data: 2017-05-26 06:46:06
    Od: uciu <a...@g...com>

    Mpge, tylko trzeba ja skuc razem ze slupem? Jak nie to jak nowa sciane przymocowac do
    slupa? Slup ma 60kilka cm nie przewierce go na przeszczal by dac prety w scianki
    obok.

    uciu

  • 65. Data: 2017-05-26 07:50:23
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 25 May 2017 21:46:06 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > Mpge, tylko trzeba ja skuc razem ze slupem?

    po co?

    kopnij, do słupa przykręć blaszki L (np. wieszaki do GK) na kołki i zawijaj
    je na wysokości spoiny tak, aby przewiązać.

    --
    scruffty

  • 66. Data: 2017-05-26 10:35:17
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 maja 2017 07:50:31 UTC+2 użytkownik scruffty napisał:

    > kopnij, do słupa przykręć blaszki L (np. wieszaki do GK) na kołki i zawijaj
    > je na wysokości spoiny tak, aby przewiązać.

    Co bedzie bardziej wytrzymałem te blaszki do KG przykręcone czy nawiercić otwory w
    słupie i dać tam po 2 pręty fi6 na każdą warstwe na jakiś klej do kotwienia np cx15?

    W sumie lepiej kopną i zapomnieć niż ma mnie to gryźć cały czas, przynajmniej póki
    się czegoś innego nie spierd... :-)

    uciu

  • 67. Data: 2017-05-26 12:23:54
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu piątek, 26 maja 2017 10:35:18 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > W sumie lepiej kopną i zapomnieć niż ma mnie to gryźć cały czas, przynajmniej póki
    się czegoś innego nie spierd... :-)

    > uciu
    Czytam ten watek i nadal nie rozumiem osso chodzi. Twoja sciana przecie krzywa
    nie jest. Ona jest tylko z jednej strony pochylona. Wiec można ja troche
    obciosać stosując tarcze diamentowa.

    Kopac nie radze za wzgledow ekologicznych.

    Swego czasu miałem kontakt z Makaroniarzami, którzy w Polsce budowali duże
    chlodnie. Jedengo z nich, który cos po polsku balakal a ja tyle samo po wlosku
    zapytałem skad wzielo się u nich powszechnie używane w Polsce i na swiecie
    slowo curva. Gosciu troche na migi a trochu po niemiecku mi to szczegolowo
    wyjasnil. Otoz w zamierzchłych średniowiecznych czasach wydano u nich walke
    kobietom nie za ciężkich obyczajow. Taka jak ja przylapano na gorącym uczynku
    karano rozymi sposobami. Mezczyzni zawsze byli niewinni.

    Jednym z nich było lamanie kolem. Dziewczyne układano na plecach czyli kuciapka
    do gory. Rece przywiazywano do ramy a nogi do kola, którym potem zaczęto
    powoli krecic a scislej kobitke rozciagac i lamac wzdluznie. To powodowalo,
    ze kregoslup karanej został naciagany i miejscami nadłamany a jej rdzen
    kręgowy przerwany co konczylo się paraliżem a następnie smiercia.

    Na szczęście nie zawsze. Czasem uroda karanej była tak wielka, ze ten oprawca
    nie dokrecil tego kola do końca tylko jak karana przestala jeczec bo zemdlała
    to ja odpinano i puszczano wolno. I znowu z tych niedokręconych czy nie
    dolamanych kolem, niektóre wyzywaly bo rdzenie mialy cale. Niestety kregoslup
    im się pozrastał tak, ze do końca zycia pozostawaly wycurwione. Czyli
    wykrzywione na kształt luku czyli wygladaly jak by na beczce były prostowane.

    I publika wiedziala ze to nie wypadek ani przypadek tylko ona się puszczala.
    Podobno taka już mogla puszczac się do woli bo już swoja kare przezyla a
    karanie dwukrotne za to samo było przez lex czli prawo zakazane.

    I stad wzielo się slowo curva (c czyta się jak k). Krotkie, jednoznaczne i
    latwe do zapamiętania. I nie dziwota, ze jest nadużywane nawet w prostych
    przypadkach.
    Zatem Twoja sciana nie jest curwa czyli krzywa lecz tylko pochylona. W tym
    przypadku skoro masz ciągotki do laciny, powinieneś nazwac ja recubuissa czyli
    pochylona, ukosna, odchylona od pionu a nie krzywa czyli lukowata bo ona
    przecie wcale wykurwiona nie jest.

    I co najważniejsze można jej uzywac bez obawy, ze cie przywali czy przygniecie
    tak, ze cie potem w szpitalu nie będą prostowac musieli.

    To tak dla odprężenia i poprawy samouwielbienia. Moja rada, jasli czegos robic
    nie umiesz to slorzystaj z pomocy fachowcow ale fizycznej. A nie samemu
    spaprasz robote a potem powaznym ludziom zawracasz glowe ratujcie bo mi
    waserwage ukradli a sam w dodatku mam zeza wiec co teraz biedny robic mam.

    A z drugiej strony to robisz swoja robote. Wiadomo, ze na budownictwie jak
    i na medycynie każdy się zna. Wiec dajesz szanse tym fachowcom na wykazanie
    się ich gienialna wrecz wiedza. Jen napisze ci wyburz, drugi kopnij z pelnego
    obrotu jak Chuck Moris czy jak mu tam. Ktos inny, ze polataj tynkiem czyli
    przyjdzie kit będzie git...
    No i ja moglem się wykazac swoja ponadprzecietna wiedza na temat slowotworstwa
    tego jakze często używanego, nawet w roli przerywnika, słowa. Ja je wymawiam
    bardziej miekko mowiac kurfa. Ale nie wiem czy to się przyjmie bo brzmi o wiele
    mniej soczyście, wrecz sucho i zapewne w pracy, tak jak oryginal nie pomaga.

    Pzdr
    Tornad

  • 68. Data: 2017-05-30 14:03:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 May 2017 12:22:11 +0200, KIKI

    > To był Izohan 10 lat temu. Tym się smarowało pod słupami i dookoła szła
    > papa. To był środek do słupów właśnie. Tylko głowy nie dam czy to był
    > kubełek z gotowym czy worek do rozbełtania z wodą.
    > Ale robiliśmy to.

    Właśnie z mastrem gadałem, kładli ten Izohan także na chudziaka pod papę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 69. Data: 2017-05-30 15:13:15
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.05.2017 14:03, Myjk wrote:
    > Thu, 25 May 2017 12:22:11 +0200, KIKI

    > Właśnie z mastrem gadałem, kładli ten Izohan także na chudziaka pod papę.

    Ja miałem papę termozgrzewalną więc tylko był dysperbit pod papą ze 3
    warstwy ale dysperbit z wodą 1:1. a słupy były zrobione tym izohanem
    najpierw i to tak z marginesem po 20cm. Dopiero malowaliśmy dysperbitem
    i na to papa.