  • 21. Data: 2009-01-09 03:26:25
    Temat: Re: magnetyzery do wody
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 6 Sty, 18:57, "Maciejos" <dupa@dupa> wrote:
    > Instalator, który będzie mi robił rurki w łazience polecił mi założenie
    > magnetyzera za licznikiem. Fakt że mam dość twardą wodę i trochę obawiam się
    > o elektryczny przepływowy podgrzewacz. Podobno taki magnetyzer nie usuwa
    > kamienia ale powoduje, że mniej się go wytrąca na grzałkach, bateriach
    > itp... Czy ktoś jest w stanie potwierdzić że takie magnetyzery działają
    > choćby w 20%? Jak słyszę "magnetyzer" to od razu mi się kojarzy z takim do
    > samochodu a jeżeli ten do wody ma być tak skuteczny jak ten samochodowy to
> [...]

    He..he, jeżeli nie pomoże to i nie zaszkodzi. Minidipole
    zmieniają skład cząsteczek. Czyli kompleksy soli stają się
    rozpuszczalne. Tyle, że to co pomaga w wypadku pralek, zmywarek i
    prysznica jest bez filtra RO szkodliwe dla zdrowia rodziny. Całość
    wymaga deliberacji w temacie. ;-)
    Trzeba pamiętać o jednym - sole mineralne tak potrzebne
    człowiekowiu organizm pobiera głównie z pokarmu, a nie z wody. Te z
    wody odkladają się głównie w naczyniech krwionośnych (nie tylko
    cholesterol !!!). Wody mineralne uzupełniają w niektóre jony
    elektrolity oirganizmu i mają zdecydowany wpływ na smak wody,
    zwlaszcza w połączeniu z CO^2.
    Reasumując - możesz założyć, ale lepiej zmiękczyć wodę usuwając
    nadmiar zazwyczaj niepotrzebnych soli i zasilając rodzinę w potrzebne
    - z jedzenia lub z apteki (i tak nie ma ich w wodzie, a nawet gdyby
    były, to nie wypijesz np. pół tony wody na dobę, a wystarczy jedna -
    dwie szklanki herbaty czy garść orzechów, albo naleśniki ze szpinakiem
    czy ćwikła z działki.
    Załóż porządny filtr RO - dzbanki to w kręgach fachowców nazywane
    są pizdrykami - najpierw usuwają, a później dodają...

  • 22. Data: 2009-01-09 09:38:35
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Panslavista <p...@g...com> wrote:

    > Trzeba pamiętać o jednym - sole mineralne tak potrzebne
    > człowiekowiu organizm pobiera głównie z pokarmu, a nie z wody.

    Trzeba pamiętać też o drugim - woda pozbawiona soli mineralnych a
    stosowana jako spożywcza wypłukuje je z organizmu. I absolutnie
    nie można podchodzić do tematu na zasadzie "oj może i w takiej
    wodzie z RO nie ma soli mineralnych, ale one i tak się głównie z
    pożywienia biorą". O tym marketingowcy od filtrów RO jakoś
    nagminnie zapominają. - to tak na boku tematu :-)

    J.

  • 23. Data: 2009-01-09 09:43:40
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Trzeba pamiętać też o drugim - woda pozbawiona soli mineralnych a
    > stosowana jako spożywcza wypłukuje je z organizmu.

    dobre :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 24. Data: 2009-01-09 09:49:36
    Od: "Maksovsky" <m...@n...o2.pl>

    > Sam magnetyzer powoduje jedynie "polaryzację",

    Ake bredzisz. Pseudonaukowy bełkot kanciarzy. Co to jest
    "polaryzacja"? Ja wiem, co to jest polaryzacja. Ale tak to bywa
    u wszelkich naciągaczy. Jak magnes działa na osady w wodzie?
    Jesteś w stanie to opisać krótko językiem fizyki, a nie "naukawym"?
    Jeśli nie, to pisz na chomor-l.

    R.

  • 25. Data: 2009-01-09 09:51:01
    Od: "Maksovsky" <m...@n...o2.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    > Nadal mają je w ofercie, ponoć od lat stosowane są w ciepłownictwie itd.

    "Ponoć" :D.

    M.

  • 26. Data: 2009-01-09 10:34:33
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "Maksovsky" <m...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    >>

    > "Ponoć" :D.

    Są stosowane:
    http://www.akra.pl/przemysl.html

    A tu o instalacji w elektrowni Łaziska:
    http://www.ifj.edu.pl/publ/archiwum/00_04/2002/art/m
    wtfin.pdf?lang=pl

    Witek

  • 27. Data: 2009-01-09 17:08:57
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Maksovsky pisze:

    > Ake bredzisz. Pseudonaukowy bełkot kanciarzy. Co to jest
    > "polaryzacja"? Ja wiem, co to jest polaryzacja. Ale tak to bywa
    > u wszelkich naciągaczy. Jak magnes działa na osady w wodzie?

    Chcesz naukowo to masz:
    http://www.ifj.edu.pl/publ/archiwum/00_04/2002/art/m
    wtfin.pdf?lang=pl
    (pozwalam sobie zacytować odnośnik z postu witka). Oczywiście z
    angielskim sobie poradzisz... prawda?

    > Jesteś w stanie to opisać krótko językiem fizyki, a nie "naukawym"?

    Zapewne będzie to dla ciebie zaskoczeniem, ale są zjawiska, których nie
    da się opisać "krótko językiem fizyki".

    > Jeśli nie, to pisz na chomor-l.

    Pisze się HUMOR, specjalisto z Bożej łaski.

    --
    AW

  • 28. Data: 2009-01-10 10:45:31
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    AW <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Pisze się HUMOR, specjalisto z Bożej łaski.

    Sprawdź najpierw, dopiero poprawiaj :-)

    J.

  • 29. Data: 2009-01-10 10:50:40
    Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid>

    On 1/9/2009 6:08 PM, AW wrote:
    [...]
    > Pisze się HUMOR, specjalisto z Bożej łaski.

    Pała z historii Usenetu w Polsce! :-)
    W tym przypadku pisze się "chomor", bo grupa nazywa się
    "pl.listserv.chomor-l". Jedna z najstarszych polskich grup dyskusyjnych,
    zbramkowana pierwotnie z listą o tej samej nazwie na Politechnice
    Lubelskiej.

    MS
    --
    Michał Sobkowski, Poznań
    http://www.man.poznan.pl/~msob/

  • 30. Data: 2009-01-10 11:07:34
    Od: pbas <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > u wszelkich naciągaczy. Jak magnes działa na osady w wodzie?
    > Jesteś w stanie to opisać krótko językiem fizyki, a nie "naukawym"?

    Stosujesz się do prostej zasady - nie rozumiesz zatem negujesz. Pomijam
    formę w jakiej do mnie napisałeś, bo to nawet między burakami w polu nie
    byłoby wybitne.

    Poszukaj informacji w Sieci - jest w natłoku tych guzik wartych, sporo
    takich, które są rzeczowe i prawdziwe. Słowo "polaryzacja" ująłem w
    cudzysłowie - a te znaki zapewne też są Ci znane. Jeżeli poświęcisz
    troszkę czasu, to w Internecie spotkasz się z pojęciami "filtr
    magnetyczny / pułapka magnetyczna", "filtr siatkowy" itp. Powinieneś
    wówczas to jakoś sobie poukładać i być może zrozumieć.

    W poprzedniej wiadomości opisałem w kliku słowach działanie
    magnetyzerów. Dodam dla zainteresowanych, że generalnie jest to dobra
    rzecz, ale bardzo kosztowna, jeżeli ma być wykonana profesjonalnie.
    Zwrot inwestycji w profesjonalny magnetyzer z końcową filtracją, w
    stosunku do stacji zmiękczania wody, nastąpi po wielu latach. Dlatego
    też, rozwiązania te są stosowane w przemyśle, gdzie zużycie wody a tym
    samym mediów do regeneracji złóż zmiękczających jest bardzo duże i zwrot
    inwestycji w magnetyzer wody jest szybki. Do celów domowych bardziej
    zasadne jest stosowanie centralnych zmiękczaczy wody (na całe
    instalacje) lub filtrów odwróconej osmozy (do celów spożywczych)

    --
    Osmoza akwarystyczna: http://www.woda.com.pl/index.php?k55,akwarystyka
    Filtry do wody: http://www.woda.com.pl