  • 1. Data: 2022-09-05 21:50:55
    Temat: maty na podczerwień
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    dostałem dzisiaj do zabawy matę na podczerwnień. powiesiłem w łazience,
    nagrzała się do 40 stopni i:
    z odległości 15cm bez problemu da się wyczuć dłonią że emituje ciepło
    z odległości 50cm, policzkiem, uchem da sie wyczuć... też ciepło, ale
    już nie że grzeje, ale które ucho jest wystawione na działanie jakiegoś
    źródła ciepła

    natomiast jeśli po drodze jest jakaś przeszkoda, nie mówiąc już panel
    podłogowy - nie ma szans na wyczucie różnicy, znalezienie uchem źródła
    ciepła lub jakiekolwiek grzanie. Oczywiście po godzinie "przeszkoda" się
    nagrzewa i sama też emituje ciepło.

    Tak się zastanawiam. Minimalna temperatura pracy mojego kotła to
    40stopni i przez 95% zimy tak pracuje. kaloryfer też mnie ogrzewa
    "zdalnie". ale czy bardziej, czy mniej - nie wiem. Czy jakbym biały
    kaloryfer przemalował na czarno byłoby lepiej? powinno tak być!

    mam też lampę "kwokę" o podobnej mocy. nie wiem czy bardziej grzeje, ale
    na sto siedem procent - na większą odległośc.

    mam pytanie do praktyków i mądrych ludzi. ale nie przytaczajcie proszę
    haseł z reklam sprzedawców. tego typu podczerwień w roli ogrzewania
    mieszkania ma sens? czy gdybym w 2 identycznych pokojach, pod panele
    podłogowe wsadził w jednym maty na podczerwień, a w drugim drut oporowy
    będzie jakaś różnica w komforcie lub rachunku za prąd?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2022-09-05 22:01:13
    Temat: Re: maty na podczerwień
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-09-05 o 21:50, ToMasz pisze:
> [...]
    > podłogowe wsadził w jednym maty na podczerwień, a w drugim drut oporowy
    > będzie jakaś różnica w komforcie lub rachunku za prąd?

    Szału na maty nie rozumiem, a trwa już ponad rok. Grzanie jak grzanie,
    zwykła elektryka oporowa. Różnica w rachunku będzie taka że uwierzysz w
    pierdolenie sprzedawcy i będziesz grzał a potem zabulisz ;P

    L.

  • 3. Data: 2022-09-05 22:13:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 22:02:01 UTC+2 Lisciasty napisał(a):

    > Szału na maty nie rozumiem, a trwa już ponad rok. Grzanie jak grzanie,
    > zwykła elektryka oporowa. Różnica w rachunku będzie taka że uwierzysz w
    > pierdolenie sprzedawcy i będziesz grzał a potem zabulisz ;P

    Bo grzanie podczerwienią ma tylko sens, jeśli temp. powietrza pozostaje ~kilkanaście
    stopni (w sensie chłodno...), a promieniowanie dociera bezpośrednio do ludzi,
    czyli np. można tak "ogrzać" miejsce pracy w warsztacie, garażu... Mieszkanie to
    chyba kiepsko. To działa trochę tak, jak słońce na wiosennych nartach ;) niby około
    zera stopni, a gorąco tak,
    że krótki rękaw wystarcza....

  • 4. Data: 2022-09-05 22:52:59
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 September 2022 at 21:50:57 UTC+2, ToMasz wrote:
> [...]
    > podłogowe wsadził w jednym maty na podczerwień, a w drugim drut oporowy
    > będzie jakaś różnica w komforcie lub rachunku za prąd?

    maty na podczerwień są bardzo szkodliwe, bo szkodliwa dla ciała jest podczerwień

    Nagrzewanie podczerwienią nalezy do zabiegów medycznych, leczenia reumatyzmu,
    ale dawki sa limitowane.

    Nagrzana podczerwienią głowa prowadzi do nadciśnienia, suchości gałek ocznych,
    suchości w gardle

    Żadnego podczerwionego syfu w domu, aby nie chorować

    Bylem u dyrektora energetyki w gabinecie
    a on mi reklamuje grzanie podsufitowe podczerwienią i wiszą pod sufitem takie goowna
    i grzeją glowę
    i wywołują ból, bo to wielki syf, szkodliwy dla zdrowia, a żadne słońce

    Teraz bida to caly kraj będzie opalany gumowym groszkiem ze starych opon

  • 5. Data: 2022-09-05 22:54:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 September 2022 at 22:13:29 UTC+2, WS wrote:

> [...]
    chyba kiepsko. To działa trochę tak, jak słońce na wiosennych nartach ;) niby około
    na nartach nie grzeje żadna podczerwień a ultrafiolet i ruch
    kto stoi i nie rusza się ten od razu marznie.

  • 6. Data: 2022-09-06 03:05:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tf5jv0$3lnpa$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > czy gdybym w 2 identycznych pokojach, pod panele
    > podłogowe wsadził w jednym maty na podczerwień, a w drugim drut
    > oporowy będzie jakaś różnica w komforcie lub rachunku za prąd?

    Przecież coś "na podczerwień" ma działać na skórę i ją oszukiwać
    dając wrażenie ciepła to jak ty chcesz źródło podczerwieni zakryć
    panelami.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy

  • 7. Data: 2022-09-06 06:57:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.09.2022 o 21:50, ToMasz pisze:
    >  witam
    > dostałem dzisiaj do zabawy matę na podczerwnień. powiesiłem w łazience,
    > nagrzała się do 40 stopni i:
    > z odległości 15cm bez problemu da się wyczuć dłonią że emituje ciepło
    Prosta sprawa: energia promieniowania zależy od temperatury w potędze 4
    (prawo Stefana-Boltzmana).
    Jeżeli lampa "kwoka" ma temperaturę powiedzmy 1200K, a mata 314K to
    różnica w wypromieniowanej mocy jest jak jak 213 do 1.
    I to by było na tyle.
    Jacek

  • 8. Data: 2022-09-06 09:55:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 22:54:23 UTC+2 mant... napisał(a):

    > na nartach nie grzeje żadna podczerwień a ultrafiolet i ruch
    > kto stoi i nie rusza się ten od razu marznie.

    e tam ;)
    UV to opala, a nie grzeje. Zimą w górach to nawet przy zachmurzeniu łatwo się spalić
    bez kremu z filtrem...
    Jak się rusza (jedzie) to zimno się robi... ~40km/h jednak chłodzi skutecznie. Więc
    ten krótki rękaw to w przed knajpą na słońcu oczywiście ;) , a na zjazd jednak zapina
    się kutki...

  • 9. Data: 2022-09-06 10:06:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-09-2022 o 22:01, Lisciasty pisze:

    > Szału na maty nie rozumiem, a trwa już ponad rok. Grzanie jak grzanie,
    > zwykła elektryka oporowa.

    Z tą różnicą, że 300 W wystarczy Ci na nagrzanie małego pomieszczenia, a
    ciepło czujesz po kilku minutach.
    Mam taki obraz grzejny z podczerwienią, biorę go na wszystkie wyjazdy
    (nie letnie).
    Jeszcze nie zmarzłem, a wręcz często musiałem w noc zmniejszać moc.

    Żeby to samo zrobić farelką musiałaby mieć z 5-10 razy większą moc i co
    za tym idzie również zużycie.

  • 10. Data: 2022-09-06 14:39:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 6 September 2022 at 10:06:19 UTC+2, Cavallino wrote:

    > Z tą różnicą, że 300 W wystarczy Ci na nagrzanie małego pomieszczenia, a
    to za syf reklamowy
    300 W to nie niczego nie grzeje

    Czajnik , żeby wode zagotować to ma mocc 2000W

    a czajnik 300W będzie wodę gotowal godzinę

    Podczerwien jest bardzo szkodliwa dla zdrowia, gdyz grzeje głowe i wywoluje
    nadcisnienie, suchośc w ustach, nosie. suc hośc twarzy, suchość gałek ocznych