  • 31. Data: 2017-11-12 14:27:32
    Temat: Re: monitoring na zadupiu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 12.11.2017 o 07:43, pierdofon pisze:
    > no trudny wybor jednak jest.
    >
    > Moze inaczej:
    > Dom i stodola
    > w domu kamery 4 sztuki zewnętrzne
    > w stodole 3 sztuki zewnętrzne
    > miedzy domem a stodołą lezy zakopany zelowany kabel UTP.
    > instalacja na pewno z rejestratorem
    >
    > zalezy mi bym zdalnie mogl zobaczyc obraz "ruszajacy sie"
    > Jesli to jest problem bo za slabe lacze lub cos tam to chociaz zdjecie
    > sprzed np. 10 sekund.

    tutaj wybór IP/CVI nie ma znaczenia

    > kamery max ok 300 - 500 za sztuke
    > rejestrator  do 900 pln

    ja niedawno kupiłem dla siebie to:
    http://tnij.at/203306
    do tego dysk (to dla mnie więc kupiłem jakikolwiek kilkadziesiąt GB)
    Zależało mi na tym żeby obsługiwał kamery 4MPix (bo takie miałem), co
    ciekawe nagrywa też z detekcją ruchu (mimo że to kamery z innej firmy, a
    z kompatybilnością przy IP często jest problem - mimo że teoretycznie
    jest standard ONVIF, tu przewaga CVI/TVI/AHD - w danym standardzie pełna
    kompatybilność między producentami, z detekcją ruchu nie ma problemów)
    Dodatkowym plusem tego rejestratora jest H.265 - ale tylko dla kamer
    tego samego dostawcy (nie wiem czy można ustawić h.265 dla kilku kamer i
    h.264 dla pozostałych)
    Ma "chmurę".
    Jako że robisz to sam to wziąłbym kamery od tego samego sprzedawcy, w
    tej cenie kupisz spokojnie u niego jakieś 4MPix - ja bym zaryzykował, bo
    kosztują tyle co 2MPix w Polsce.
    Myślę że na łącznym zestawie zaoszczędzisz tyle, że nie będziesz się
    wkurwiał ewentualnymi problemami :)

    A jak chcesz coś bardziej sprawdzonego to HikVision (ceny też możesz
    zobaczyć w Chinach, ale jak kiedyś patrzyłem to w Polsce kosztowały tyle
    samo albo mniej)

    No a tak w ogóle to oprócz kamer które ogólnie oglądają podwórko ja bym
    dał kamerę/kamery identyfikujące twarz - jak intruz zobaczy kamery to
    się zasłoni, a wtedy ciach - wyłapujesz jego twarz z kamery na wysokości
    głowy. Ja włożyłem tego typu kamerę do puszki elektrycznej którą
    zamontowałem na potencjalnej drodze intruza:
    http://tnij.at/203311
    Moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie

    Łukasz

  • 32. Data: 2017-11-12 15:00:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    moim zdaniem niema. chyba że kupisz tanio używki, bo kamery analogowe są
    10zł nawet. Tyle że "analog" złapie rejestrator i musi go zakodować do
    sygnału cyfrowego. stąd najszęściej są 4 kanałowe. 8 kanałowe to już
    skok cenowy, a więcej - masakra. w cyfrówce, rejestrator w zasadzie
    tylko pośredniczy pomiedzy łapaniem strumieni a zapisem na dysk. stąd
    jest jak paczka papierosów i zadowala sie zasilaczem 5v z telefonu.
    Na siłę można wspomnieć o lepszej optyce ( w porównywalnych cenach)
    kamer analogowych, o lepszych obudowach... ale moim zdaniem mocno nie
    warto sie pakować w analog.

    ToMasz

  • 33. Data: 2017-11-12 15:10:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.11.2017 o 08:43, pierdofon pisze:
> [...]
    >
    > zalezy mi bym zdalnie mogl zobaczyc obraz "ruszajacy sie"
    > Jesli to jest problem bo za slabe lacze lub cos tam to chociaz zdjecie

    ja bym Ci radził podejść do tematu inaczej. spróbuj wirtualnie, sam
    sobie zrobić szkodę na tej posesji. znaczy znajdź wektor ataku. zastanów
    się jak złodziej będzie chciał podejść. to że zobaczysz w kamerach
    postać, nic Ci _potem_ nie da. ja jeszcze za czasów kamer pal, jedną
    albo dwie ustawiałem w takich miejscach aby twarz gościa zapełniała cały
    ekran! miniaturową kamere umieszczałem na wysokości 120cm (chodzimy z
    twarzą w dół - prawda?) w wąskim miejscu - naprzykład na futrynie drzwi.
    Więc miałem identyfikacje twarzy wraz z kaprurem, czapką szalikiem,
    kołnierzem. potem łatwo i jednoznacznie było rozpoznać te cechy u
    postaci ludzkiej dewastującej cośtam. Więc ilość kamer grała zawsze
    kluczową rolę. ilość przekłada się na możliwość zarejestrowania chech
    charakterystycznych lub nawet wyraźniej twarzy - oczywiście jeśli są
    dobrze rozmieszczone. przy ograniczeniu np do 4 kamer pod sufitem -
    choćbyś kupił najlepsze na świecie po 5000zł plus vat - nic Ci to nie
    pomoże. ilość oraz lokalizacja. to najważniejsze.
    Druga sprawa rejestrator. on musi byc baaardzo dobrze ukryty. ja zawsze
    rejestrator montuje poza pomieszczeniami w których są kamery i nikomu
    nie zdradzam lokalizacji. Kamery najczęściej widać, wiec po "włamie"
    złodziej po kablach pójdzie do rejestratora. umnie zawsze dojdzie do
    dziury w ścianie (np do sądsiada) i nawet jeśli wtedy odetnie lan i
    zasilanie - to co widziały kamery - przetrwa. Zastanów się nad tym.

    ToMasz

  • 34. Data: 2017-11-12 15:21:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.11.2017 o 13:12, Maciek pisze:
    > A podzielisz się modelami - co się u Ciebie sprawdziło?

    niebardzo. z kamer kupowałem najpierw cos takiego:

    https://tinyurl.com/y8ar9827

    Doskolane się to sprawdza jako ukryta kamera. mieści się do listwy
    kablowej. na końcu listwy, co prawda wyglądającej potężnie, jest
    dzwonek. w listwie mała dziurka a za nią kamera.

    rejestrator taki miej więcej:

    https://tinyurl.com/ybadlav7

    łapie obraz z 8 kamer, bez polotu, ale bezawaryjnie.

    na początku kupowałem identyczne kamery, potem to olałem. każda ma
    chińską odmiane onvif i jakoś to działa. gorzej jest z kamerami typu
    niania, takimi fikuśnymi, albo wifi (camspot, sricam), ale zawsze jest
    jakaś rozdzielczość protokół który jest współny dla rejestratora i kamer
    . mimo wszstko jako nowy zakup polecam od jednego gościa/wytwórcy.
    czasami zdarzało się że rejestrator/kamera nie reagowały na ruch - no to
    jest zapis całonocny, albo całodobowy. wolę takie rozwiązanie, plus
    większy dysk, niż rejestrator za 900zł
    ToMasz

  • 35. Data: 2017-11-12 15:38:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dyski do rejestratora, to tylko przeznaczone do pracy ciągłej. Zwykłe
    > dyski do desktopów w większości wytrzymywały troszkę ponad 2 lata, czyli
    > już po gwarancji.

    umnie jest lepiej, korzystniej. nie pamietam dokładnie ile wytrzymują
    dyski, ale monitoring najstarszy mam od 10 lat, i zawsze do tego zestawu
    trafiał używany dysk. Nigdy mi w rejestratorze nie padł, wyrzucam przez
    to ze mają relatywnie małą pojemność. ten który mam teraz ma 500giga i
    jest drugim dyskiem w ciągu 10 lat.

    ToMasz

  • 36. Data: 2017-11-12 17:10:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 12.11.2017 o 14:00, ToMasz pisze:

    > moim zdaniem niema. chyba że kupisz tanio używki, bo kamery analogowe są
    > 10zł nawet.

    ale nie mówimy tu o analogach o rozdzielczości PAL a o analogach HD

    Łukasz

  • 37. Data: 2017-11-12 17:46:12
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 12.11.2017 o 14:10, ToMasz pisze:

> [...]
    > Więc miałem identyfikacje twarzy wraz z kaprurem, czapką szalikiem,
    > kołnierzem. potem łatwo i jednoznacznie było rozpoznać te cechy u

    to racja, o tym też napisałem

> [...]
    > choćbyś kupił najlepsze na świecie po 5000zł plus vat - nic Ci to nie
    > pomoże. ilość oraz lokalizacja. to najważniejsze.

    dlatego warto mieć kilka kamer do lokalizacji intruza (przy tych cenach
    to bym nawet 4MPix brał) oraz min. jedną (w zależności od posesji - u
    mnie przydałyby się dwie) kamerę ukrytą do identyfikacji.

    > Druga sprawa rejestrator. on musi byc baaardzo dobrze ukryty.

    to fakt, przynajmniej nie na półce w salonie. Ale drugą rzeczą jest tu
    alarm - rejestrator ma przetrwać kilka minut, w tym czasie powinna na
    miejsce już jechać grupa interwencyjna (może być sąsiad) - i tu w
    przeciwieństwie do innych preferuję ciche alarmy - jak intruz od razu
    usłyszy alarm to w dwie minuty weźmie to co najcenniejsze (w tym
    rejestrator jak go w sensownym czasie znajdzie) i ucieknie. Jeśli alarm
    nie będzie głośny tylko wyśle powiadomienie to jest szansa że intruza
    złapiemy i przypadkiem połamiemy mu ręce.

    Łukasz

  • 38. Data: 2017-11-12 18:46:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-11-12 o 15:21, ToMasz pisze:
> [...]
    > czasami zdarzało się że rejestrator/kamera nie reagowały na ruch - no to
    > jest zapis całonocny, albo całodobowy. wolę takie rozwiązanie, plus
    Dzięki. Czyli w tym przedziale cenowym nie ma co patrzyć na "markę", bo
    zapewne zmienia się to jak w kalejdoskopie i nie ma lepszych, bądź
    gorszych producentów, a w każdym razie nie możesz polecić czegoś
    sprawdzonego?

    Maciek

  • 39. Data: 2017-11-12 19:11:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.11.2017 o 18:46, Maciek pisze:
> [...]
    > zapewne zmienia się to jak w kalejdoskopie i nie ma lepszych, bądź
    > gorszych producentów, a w każdym razie nie możesz polecić czegoś

    Kupowałem tak dawno, że moich zakupów już niema na aliexpresie, ale są
    podobne. o ile wiem, wszyscy stosują podobny hardware. nawet jak się
    "dorwie" program do oglądania obrazu z kamer na androidzie, to
    wyszukując kamere - niema szans na trafienie _tego konkretnego_ modelu,
    natomiast kamera "działa" tyle że pod inną nazwą. tak więc sądzę że jak
    już zaadoptują czyjś projekt - to wszyscy. ktoś tu podował nazwę hk-
    cośtam. (hkvision?) te kamery są wmiarę przyzwolite - znam je z opisów z
    forum, a miałem dwie, ale je przez własną głupotę zamordowałem. te z
    pierwszego linku który podałem mają oznaczenie top201

    tu jest w wątku obszerny opis (wątek trochę poszarpany, bo głównego
    recenzenta zbanowali, a on zażądał usunięcia swoich postów)
    https://ipcamtalk.com/threads/review-top-201-super-m
    ini-720p-hd-ip-cam-the-cheapest-ip-cam-so-far.1775/p
    age-35#post-142298

    Dzięki niemu będziesz wiedział w co się pakujesz, ale nie czytaj jak się
    przywraca kamerę po nieudanym wgraniu firmware. nigdy tego nie robiłem i
    niema takiej potrzeby. działa - to poco naprawiać?

    rejestrator mam taki jak w linku. zobaczyłem jednak ze są już
    rejestratory 12 kanałowe i na 99% taki kupie i zwiększę ilość kamer. (ja
    mam taką sytuacje że w godzinach pracy potrzebuje monitoring w środku,
    po godzinach na zewnątrz. więc plus 4 kamery - dlamnie super sprawa. ale
    napiszę najpierw do chinczyka, żeby sprawdzić czy "ogarnia" temat. Jeśli
    nie - poszukam innego sprzedawcy.

    Czy mogę coś polecić? No jeśli zamierzasz wydać 5 tyś - to nie. bo
    oczekujesz czegoś pomiędzy audi a mercedesem, a ja się zajmuje czymś
    pomiędzy matizem a pandą. zajmuje - za dużo powiedziane. sam poskładałem
    i użytkuje. tyle że ze względu na niskie ceny stać mnie było na
    eksperymenty, (w tym spalenie kamery). wracając jednak do porównania
    motoryzacyjnego, czy mercedesem czy matizem - zajedziesz tak samo, jeśli
    zgodzisz się znosić pewne niedostatki. I oto zapytaj sam siebie. Jeśłi
    jesteś prezesem prezesów - kup w eltroxie, albo gdzie indziej. jak
    potrafisz podciągnąć rękawy i poświęcić parę wieczorów na czytanie forum
    polecam to do czego daje linki.
    Cokolwiek zdecydujesz, dobrze zaplanuj przed wydaniem nawet jednej
    złotówki. rejestrator, plus zasilacz, plus dysk - to już skrzynka
    wielkości pudełka na buty (ja mam taką z alarmu satela - to też koszt)
    Piszesz że masz kable, ale chyba nie do wszystkich kamer - więc też
    musisz rolkę kupić. kabel zasilający też moze być problemem. ja mam
    cieniutki, ale mało - ok 10m maks. przy dłuzsyzch odległościach - musisz
    dać coś grubszego. nie polecam ciągnięcia 230v w okolice (szczególnie
    zewnętrznej!) kamery. no i lokalizacja tych kamer. SZlag Cię trafi gdy
    zobaczysz wandala majstrującego coś w rogu kadru - tak że cośtam widać,
    ale w zasadzie nie wiadomo co to jest.

    ToMasz

  • 40. Data: 2017-11-19 14:28:35
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    kupiłem sobie cwiczebnie kamere HikVision DS-2CD1121
    do tego dostalem na okres probny T-mobile przez gsm, lacze stalem bez
    zadnych limitow. Lacze fajne, zasuwa super, ale nie ma mowy pbym tego uzyl
    do kamer.
    Nic nie wiedzi, nic nie rejestruje nawet z oprogramowaniem HIKVISION.
    Na infolinii t-mobile serwis mi powiedzial, ze nie mam szans na tym laczu.
    ech ...