  • 111. Data: 2020-04-23 14:19:18
    Temat: Re: najcieńsza rurka do karanu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 15:08:19 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > W tym tygodniu nic nie zamawiałem jeszcze.

    Korekta :
    Żona zamawiała
    Wczoraj o 17,33 sprzedawca przekazał paczkę inpostowi
    Dzisiaj od 13,37 paczka jest w paczkomacie pod moim domem
    ok 500km

  • 112. Data: 2020-04-23 14:24:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 08:40, Kris pisze:

    > A tak nie jest?

    A kto ich wie? Wchłaniają kolejne firmy i do nazwy dokładają tylko swoją
    nazwę.

    Tych firm już trochę wchłonęli. Na jakiej zasadzie tworzone są te fuzje?
    Czy jest to integralna część głównego koncernu czy tylko firma
    podwykonawca? Wszak nazwy poszczególnych firm jakoś celowo odróżniają te
    firmy.

  • 113. Data: 2020-04-23 14:24:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > Dzisiaj od 13,37 paczka jest w paczkomacie pod moim domem
    > ok 500km

    Myślałem, że do tych paczkomatów to ludzie bliżej mają.

    --
    Jarek

  • 114. Data: 2020-04-23 14:33:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 19:14, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > pęknąć, ponieważ stal nierdzewna nie jest odporna na szok termiczny,
    > gdyż ma bardzo duży skurcz termiczny.
    >
    > W przypadku ACV/Thermagen woda może mieć tylko i wyłącznie kontakt z
    > miedzią, a miedź jest bardzo odporna na na szok termiczny. Można ją
    > rozgrzać do czerwoności i polać lodowatą wodą lub wsadzić wprost do
    > lodowatej wody i ona nie pęknie. W ten sposób miedź tylko zrobi się
    > miękka.
    >
    > Jeszcze raz powtarzam. Wejdź na Youtube i obejrzyj sobie dokładnie jak
    > jest zbudowany wymiennik tych kotłów, a zrozumiesz dlaczego są tak

    P.S.

    Zapomniałem jeszcze dodać, że w przypadku Termeta brak wody w wężownicy
    wymiennika może jeszcze skutkować uszkodzeniem plastikowej obudowy
    wymiennika. Bo ciepło wytworzone przez palnik nie zostanie odebrane
    przez wodę.

    W przypadku ACV/Thermagen zawsze jedna z wężownic pozostanie pełna, bo
    jest wężownica grzejąca wodę użytkową, a poza tym cały wymiennik jest z
    metalu.

  • 115. Data: 2020-04-23 14:37:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 21:42, Marek pisze:

    > Ale kolejne uszkodzenia kolejnej  warstwy pasywacyjnej w końcu
    > doprowadza do perforacji. Tak btw.  zresztą nie musi byc z powodu
    > stali wystarczy sama woda. Na początku lat 90 widziałem wynik badani,
    > w których  w kształtkach miedzianych były wręcz wywiercone otworki
    > przez mikrowiry wody spowodowane zadziorami, bobami z lutu itp.

    Ale to piszesz o miedzianych kolankach w przypadku instalacji z
    zaniżonymi przekrojami, gdzie prędkości wody były bardzo duże.

    Ja poza wynikami badań, widywałem takie podziurawione kolanka. Nawet
    kolanka stalowe ocynkowane.

  • 116. Data: 2020-04-23 14:40:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-23 o 14:19, Kris pisze:

> [...]
    > Wczoraj o 17,33 sprzedawca przekazał paczkę inpostowi
    > Dzisiaj od 13,37 paczka jest w paczkomacie pod moim domem

    To zależy. Ja już 3 tydzień czekam na przesyłkę, którą obiecywali, że
    będzie w przeciągu 2-3 dni.

    Ale też miałem i takie przesyłki, że docierały następnego dnia. Te
    paczkomaty Inpost to naprawdę genialna sprawa.

  • 117. Data: 2020-04-23 15:11:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2020 14:33:42 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > wymiennika może jeszcze skutkować uszkodzeniem plastikowej obudowy
    > wymiennika. Bo ciepło wytworzone przez palnik nie zostanie odebrane

    Pisałeś że w ACV w przypadku braku wody(i odłączonym programowo czujniku ciśnienia)
    zadziała czujnik temperatury
    W Termecie pewnie tez by zadziałał aczkolwiek nie będzie miał okazji bo czujnik
    ciśnienia wyłączy kocioł jak ciśnienie spadnie poniżej 0,5

  • 118. Data: 2020-04-23 15:12:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2020 13:07:18 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Jeżeli chodzi o typowe zasobniki warstwowe to one zawsze mają dwa
    > podłączenia na górze. Jednym wyprowadzasz gorącą wodę do kranów, a

    Aaa no i się wyjaśniło. W poprzednich postach w wątku o zbiorniku
    buforowym pisałem jaki model mam i myślałem że zauważyłeś, mniejsza z
    tym.

    Niestety nie udało mi się znaleźć typowego zbiornika warstwowego
    100l z podwójnym wyprowadzeniem, takiego do powieszenia, z grzałką
    elektryczną, z zasilaniem wężownicy z lewej strony (potrzebna mi do
    grzania z kominka) i bardzo przepraszam ale musiałem kombinowac z
    innym mającym wszystko co potrzeba, pasującym mi rozmiarowo ale z
    pojedynczym splotem/wylotem. Także dolot/wylot jest w układzie
    współdzielonym więc to mieszanie zimnej z ciepłą na starcie jest
    odczuwalne. Myślę, że taki zawór by załatwił ten temat, jest coś
    takiego? Bo generalnie reszta chodzi jak należy.
    .
    Ewentualnie pod czapką ma na szczycie korek (przynajmniej na
    schemacie w instrukcji nie wiem czy uda się zdjąć łatwo czapkę),
    który mógłbym wykręcić i zrobić dolot z pieca ale kurde już go
    powiesiłem i ciasno pod sufitem jest...

    --
    Marek

  • 119. Data: 2020-04-23 15:18:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2020 12:48:36 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Chodzi tylko o to, żeby nie przesadzać z gęstością podłogówki i jej
    > zbytnio nie przewymiarowywać. Widziałem już podłogówki układane
    > nawet co
    > 5cm. Normalnie wystarczy zagęszczenie rzędu od 10 do 25cm. Przy
    > czym te
    > 10cm to tylko w  łazienkach, czyli tam, gdzie oczekujemy wyższej
    > temperatury niż w salonie.

    Jak wyliczalem przy projektowaniu uwzględniając parametry ocieplenia
    to mi wyszlo co 25. Wystraszyłem się, że to zbyt optymistycznie
    wyszło (moze mam oszukany styro) i zrobiłem docelowo 20, w
    łazienkach 15.
    Kwestia jest taka, że producent podłogi zabronił mi grzać powyżej 27C
    w podłodze (mam na pętlach zatopione czujniki), stąd moje obawy że to
    co proponujesz z większą deltą zasilania-powrot wymusi temp.
    posadzki powyżej dopuszczalny dla niej w tym przypadku poziom.

    --
    Marek

  • 120. Data: 2020-04-23 15:37:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2020 15:12:15 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    > schemacie w instrukcji nie wiem czy uda się zdjąć łatwo czapkę),
    > który mógłbym wykręcić i zrobić dolot z pieca ale kurde już go

    A czekaj. W połowie zbiornika mam dolot powrotu cyrkulacji. Za pompką
    cyrkulacji jest zawór zwrotny więc jakbym tu wprowadził wylot z pieca
    to nie cofnie do układu bo zawór zwrotny natomiast by napełniał w
    połowie zamiast z góry.
    Mocno zaburzy warstwowanie? Przy całym zimnym na pewno ale jak już
    jest ciepły?
    To by było najprostsze rozwiązanie na technologiczny brak drugiego
    wlotu od góry by chwilowy start zimny nie dostawał się od razu do
    rury z poborem cwu.

    --
    Marek