  • 121. Data: 2018-04-09 19:12:23
    Temat: Re: ompa ciepła vs panele PV
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 23:58 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Ale ja przecież temu nie zaprzeczam co piszesz.
    >
    > Rzecz tylko w tym, że auta sprzedają nie tylko handlarze. Można też
    > natrafić na samochody sprowadzone z Niemiec lub innych państw przez
    > osobę prywatną, która kupiła to auto za granicą.

    Zgubiłem wątek, - Ty też :-) - ja miałem jedynie zastrzeżenia to tego
    zdania:

    "Bo Niemcy są oszczędni i potrafią liczyć, a przy tym po prostu ich stać.
    Niemiec jak policzy, że przez kolejne 10 lat dołoży do ogrzewania więcej
    niż by wydał na nową sprężarkę to woli ją od razu wymienić i zaoszczędzić."

    Moje zdanie jest takie, że to wysokie koszty usług na "zachodzie" skutkują
    takim a nie innym zachowaniem konsumentów. Wątek poboczny dotyczący rynku
    aut jest tutaj mało istotny.

    TG

  • 122. Data: 2018-04-09 21:04:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > skutkują takim a nie innym zachowaniem konsumentów. Wątek poboczny
    > dotyczący rynku aut jest tutaj mało istotny.

    Widzisz tu jakąś sprzeczność?

    Przecież obydwaj mówimy to samo. Tyle, że Ty piszesz tylko o drogich
    naprawach, a ja o dokładaniu przez kolejne 10 lat mając w domyśle
    zarówno koszty napraw jak i koszty związane z mniejszą sprawnością. Sens
    jest dokładnie taki sam. Twierdzę, że Niemiec umie liczyć i porównywać
    co mu się lepiej opłaci. Czy dokonywać drogich napraw, pomimo, że i tak
    będą tańsze od zakupu nowej pompy czy też po prostu wymienić pompę na
    nową niezależnie czy już się popsuła czy też przewidywalnie może się
    popsuć.

    Z tymi kosztami napraw to także nie ma co dramatyzować, bo są one
    porównywalne w Niemczech jak i w Polsce. Rzecz polega na tym, że nikt
    nie naprawia padniętych sprężarek tylko wymienia je na nowe. W Niemczech
    co prawda taka usługa jest droższa niż w Polsce, ale sama sprężarka
    relatywnie jest o wiele tańsza dla Niemca. Usługa oczywiście kilka razy
    droższa, ale także i kilka razy więcej od Polaka zarabia Niemiec.

  • 123. Data: 2018-04-10 10:20:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Apr 2018 13:58:35 +0200, Myjk

    > Przez to jest większe żużycie prądu, ale też sprężarka bardziej
    > dostaje po dupie, bo musi więcej kotłować niż to konieczne.

    Liściasty, Ty łajzo! ;) Sprowokowałeś mnie do podłączenia watomierza pod
    moją lodówkę. Wyjszło 1.8kWh na dobę przy 1kWh (średnio, cokolwiek to
    znaczy) z karty producenta.

    Otwieram więc ja tylny panel -- nawet dużo syfu nie było, o dziwo, ale po
    zgrubnym wyczyszczeniu uruchamiam sprzęt na otwartym organiźmie i... się
    okazuje że wentylatorek na chłodnicy nie działa! Faktycznie jak go ruszyć
    palcem to stoi praktycznie w miejscu, chrobocząc nieprzyjemnie. Parę ruchów
    i już odpala za każdym razem. Sprawdzę teraz zużycie. :P Ale coś czuję że
    zaraz znowu stanie bo trzpień lata na ponad pół centymetra. Ciekawe czy
    znajdę zamiennik. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 124. Data: 2018-04-10 10:28:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 10:20:41 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > i już odpala za każdym razem. Sprawdzę teraz zużycie. :P Ale coś czuję że
    > zaraz znowu stanie bo trzpień lata na ponad pół centymetra. Ciekawe czy
    > znajdę zamiennik. :P

    To są i tak małe miki, u nas koleś od zabudowy mebli w kuchni tak ustawił
    płyty na drzwiach że uszczelka nie była przyciskana do końca tylko był lekki luz.
    Dziwiłem się co ta lodówka tak napitala często aż w końcu znalazłem babola :/
    Trzeba sprawdzać wszędzie, sprawdzanie mebli odpuściłem no bo co można
    zjebać przy meblach? ;P

    L.

  • 125. Data: 2018-04-10 10:39:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Apr 2018 10:20:40 +0200, Myjk

    > Ciekawe czy znajdę zamiennik. :P

    Nawet jest i nie jakoś przeraźliwie drogo.
    https://north.pl/karta/silnik-wentylatora-do-lodowki
    -lg-gr-469blja,4PA-QX-CMMZ-258.html
    Idę drugą, starszą, lodówkę otworzyć. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 126. Data: 2018-04-10 11:01:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To zuzywa Ci prawie dwa razy tyle co nowa i tyle co piec takich jak moja. A wcale nie
    taka mala bo to lodowka z zamrazarka co ma trzy szuflady. Wczesniej napisalem w czym
    jest myk z pompa ciepla. Sprzedawcy twierdza ze 20 lat bez problemow bedzie sie
    obracala. Ale jak daja gwarancje na 5 lat na sprezarke to znaczy ze w szostym-siodmym
    roku zaczyna nie trzymac parametrow. Wystarczy znalezc krzywa zuzycia mechanizmow.
    Dla wszystkich bedzie wygladala bardzo podobnie, roznila sie bedzie czasami
    okreslajacymi kolejne fazy zuzycia.

  • 127. Data: 2018-04-10 11:08:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bardzo drogi ten silniczek. Troche inny, okragly w sklepie z czesciami agd kosztuje
    ze trzy dychy. I tez oryginalny chinski, tyle ze od czegos innego. Jak lodowka stary
    klamot to warto tanszy gwozdziami przybic niz montowac cztery razy drozszy na srubki.

  • 128. Data: 2018-04-10 11:57:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Apr 2018 02:01:21 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

> [...]
    > parametrow. Wystarczy znalezc krzywa zuzycia mechanizmow. Dla wszystkich
    > bedzie wygladala bardzo podobnie, roznila sie bedzie czasami

    Oczywiście nie doczytałeś że nie miałem sprawnej wentylacji skraplacza, bo
    tak ci twoje żelazne teorie wzrok przesłaniają że nic poza nimi nie
    widzisz. Teraz po uruchomieniu wiatraka sprężarka goniła przestany czas
    (jak ją wydłubywałem z szafek, rozkręcałem i czyściłem) i zużyła w półtorej
    godziny 0,06kWh, zatem teraz pewnie się spokojnie zmieści w 1kWh na dobę.
    Czyli tyle ile podał producent, a może nawet poniżej.

    Ergo, bzdury piszesz na temat wytrzymałości i sprawności pomp ciepła aż w
    zębach trzeszczy. Sprężarka w lodówce po 13 latach działa poprawnie, wcale
    nie straciła na sprawności jak tutaj usilnie kitujesz, pomimo że jest to
    tłokowiec, jak słusznie zauważył Liściasty, znacznie gorszy jakościowo
    produkt niż sprężarki rotacyjne w pompach ciepła do CO, i ma zdecydowanie
    więcej cykli start-stop.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 129. Data: 2018-04-10 12:56:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To z innej manki. Jak tlokowiec taki dobry i na dodatek duzo duzo taszy od rotacyjnej
    to po chuj zakladac drogie rotacyjne? Bo modne? Sprezarek chlodniczych z silnikami w
    okolicach kilowata jest do oporu. Sa tlokowe, sa srubowe. Sztuke nowke nie smigana
    taka sprezarke do duzej lodowki mozna zanabyc droga kupna za tysiac. Sa jeszcze
    sprezarki do kimatyzatorow. I przy nich ceny sa odlotowe. Za 7kW cirka jebalt 700
    zlotych.
    https://coolmarket.pl/mobile/pl/c/Sprezarki-do-klima
    tyzatorow/256

  • 130. Data: 2018-04-10 13:45:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Apr 2018 03:56:53 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > To z innej manki.

    Nie odwracaj kota ogonem. Moja lodówka od uruchomienia wiatraka skraplacza
    właśnie wyłączyła się w punkt i przez 3h zużyła 0,105kWh. Jak tak dalej
    pociagnie to zużyje 0,84kWh na dobę.

> [...]
    > droga kupna za tysiac. Sa jeszcze sprezarki do kimatyzatorow. I przy
    > nich ceny sa odlotowe. Za 7kW cirka jebalt 700 zlotych.

    Przecież są i takie pompy ciepła (Jula w swoim chińskim Anslucie takie
    montuje, czy choćby Metting). Tylko nikt ich nie chce kupować, bo się
    nasłuchają takich specjalistów jak ty co wkładają do głowy że to gówno
    psujace się zaraz po utracie gwarancji albo że tracą sprawność po 10
    latach. Inna sprawa że rotacyjne mają wyższe moce, lepszą sprawność, muszą
    pracować w dłuższych interwałach i mają jeszcze wyższy współczynnik MTBF.

    Ergo jak tłokówka wytrzymuje 15 lat (w klimie mam SANYO i też już działa 11
    lat, grzeje i chłodzi) i to bez znacznej straty sprawności (częściej to
    właśnie zafajdany wymiennik, brak wentylacji, czy ubytek czynnika powoduje
    spadek sprawności a nie sama sprężarka) to skąd te teorie wyssane z palca,
    że dobrej jakości rotacyjna sprężarka w PC padnie wcześniej albo straci
    sprawność?

    --
    Pozdor
    Myjk