  • 21. Data: 2009-11-10 00:09:53
    Temat: Re: pomozcie wycenic i znalezc firme...
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 10 Lis, 00:17, "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Jeśli sam to będzie robił to znaczy że nie zarobi u siebie w pracy, więc
    > generuje stratę dla siebie, która jest kosztem, więc zależy ile zarabia.
    A jak zrobi to w sobotę?
    ;-)

    Bo jak zrobi to w niedzielę to jeszcze zarobi bo:
    a) Inaczej nie zarobi bo to niedziela wiec nie można liczyć kosztów
    nieuzyskanych przychodów.
    b) Nie będzie w kościele więc nie da na tacę ;-)

    :-))))

    > pół biedy jeśli wypadek będzie mało bolesny a L4
    > długie ;) ale kto to przewidzi?

    Idź się lecz...
    ;-)

    > ale jak coś się
    > stanie to prokurator.

    Nic odkrywczego. Nie róbmy nic bo jak coś się stanie to prokurator...
    ;-)

    > Podsumowując: te 300 zł to z czapy jest wzięte.
    Nie. To realne stawki.
    ;-)

  • 22. Data: 2009-11-10 06:59:12
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > wzmocniony przez poprzednią ekipę budowlaną. Dom jest zamieszkały.
    >
    > Interesuje mnie cena za usługę - belki ostarcze sam lub beda zlecone do
    > nabycia wam, ale musze najpierw wiedziec jakie dokladnie.
    > Istnieje prawdopodobiuenstwo  ze dana usługa była by wykonana 3x (czyli po 2
    > belki pod kolejnymi stropami o takich samych rozmiarach - czekam na info od
    > konstruktora). Na tą chwile interesuje mnie cena montazu jednej pary."
    >
    > Domyslam sie ze wycena ta to mooooocno orientacyjna ale chce wiedziec
    > chociaz rzad wielkosci za taka usluge by moc konfrontowac to z ofertami.

    Zagladnalem z ciekawosci jaka to usluga i ile to ma kosztowac, bo sam nie znam
    cen w Polsce.
    Wiec po pierwsze opis jest bardzo lakoniczny, tak jakby to byla typowa
    robota, ot wzmocnienie stropu Kleina. Ma byc zrobione szybko, tanio, i
    najlepiej bez zaklocenia domownikom popoludniowej drzemki.
    Wiec przede wszystkim powinna byc zrobiona o ile nie ekspertyza to
    przynajmniej szczegolowy opis czynnosci, ktore nalezy wykonac. Domyslam sie,
    ze te dwie belki nalezy wstawic pod istniejacym stropem w poprzek belek
    konstrukcyjnych tego stropu. Zapewne te sciany w odleglosci 5 m sa scianami
    nosnymi.
    Nie piszesz jaka nosnosc docelowa ma miec ten juz wzmocniony strop. Piszesz
    sobie dwuteowniki 16 lub 18 cm; to jest duza roznica zarowno w pracy jak i
    uzyskanego przyrostu nosnosci stropu.
    Wzmocnienie istniejacego stropu jest procesem dosc zlozonym, chodzi o to, ze
    istniejace belki sa juz obciazone, one maja swoja strzalke ugiecia i teraz
    dokladasz, podbijasz pod spod belki ale nie zupelnie obciazone. Teoretycznie i
    praktycznie one zaczna pracowac dopiero po... dalszym ugieciu i byc moze
    spekaniu stropu istniejacego. Nalezy zatem w czasie instalacji podniesc o
    powiedzmy 1 cm istniejacy strop, pod niego podstawic te poprzeczne belki,
    wypelnic ew. szczeliny pomiedzy gora tych belek a belkami istniejacymi, moze
    nawet pospawac, aby potem pracowalo to jako jedna calosc. Moze wystarczy
    podklinowanie tych belek na ich koncach. A jak sobie wyobrazasz to wstepne
    odprezenie istniejacego stropu, przecie to trzeba zbudowac jakas konstrukcje
    wsporcza byc moze z podnosnikami hydraulicznymi, na czyms to oprzec i w sposob
    kontrolowany klinowac.
    Tak, ze w sumie jest to problem nie ladacy jaki i obawiam sie, ze swiadomy
    tego doswiadczony wykonawca bedzie wolal pracowac przy pracach standardowych,
    prostych a nie dosc skomplikowanej i w sumie trudnej, odpowiedzialnej i
    niebezpiecznej pracy.
    Reasumujac chcesz znac rzad wartosci tej roboty; spoko wycenilbym ja na 3
    patyki za jeden strop a i tak nie chcialbym tego robic.
    Opisany przez Ciebie sposob wzmocnienia nie gwarantuje odczuwalnie tego
    wzmocnienia. Strop nadal bedzie sprawial wrazenie slabego; przy kazdym kroku
    bedzie sie np. trzasl, drzal i dawal odglosy rozbitego garnka.

    Wiec wracam do poczatku. Moze sposob tego wzmocnienia, jak sobie to zapewne
    nieswiadomy problemow, ktore sie pojawia wyobraza, jest bledny. Pisze moze
    gdyz jakich liczniejszych doswiadczen z tego zakrsu nie mam. Ale moze lepiej
    byloby wzmocnic istniejace belki nosne tego stropu np. przez dospawania do
    nich od dolu np ceownikow, ktore zwieksza wytrzymalosc i sztywnosc tych belek
    i to wystarczy.
    Oczywiscie nalezaloby tez ten strop odprezac, o ten 1 cm podnosic, spawac i
    isc dalej. Oczywiscie trzebaby to w przyblizeniu chociaz przeliczyc i okreslic
    rodzaj i gabaryty tego dodatkowego elementu. Takie rozwiazanie zwalnialoby z
    upierdliwego kucia scian, klinowania, wystarczy dospawanie zelaza do belek
    tylko pomiedzy scianami. A i na wysokosci pomieszczen sie oszczedzi.
    Tak, ze radze udac sie do jakiegos starszego konstruktora, ktory to zobaczy,
    opracuje, wybierze odpowiedni sposob, zrobi rysunek, moze jakis kosztorys itp.
    wtedy bedzie inna rozmowa i zapewne latwo znajdziesz wykonawce.
    Ja tu mialem podobny przypadek tyle, ze to byl, jak to w Hameryce bywa, strop
    drewniany. I stary, jak sie po salonie chodzilo to szklanki w kredensie
    rezonowaly. Podobny do Twojego inwestor, "specjalista" budowlany, jako ze na
    budownictwie, podobnie jak na medycynie kazdy sie zna, wymyslil, aby pod kazda
    belke dokrecic katowniki stalowe, cienkie, okolo 3 x 3 cm. Specjalista
    wyobrazil sobie ich prace jako ciegna, ktore uniemozliwia rozciaganie sie
    dolnej czesci drewna...
    Tlumaczylem mu, ze ten sposob jest, no nie za bardzo, bo wkrety wkrecone w
    drewno nie przeniosa tych ton sil, rozciagajacych dol belki a to z tego
    powodu, ze drewno to nie jest stal i sie poddaje, wkrety sie na ulamki
    milimetra w tym drewnie pokrzywia i w ogole szkoda na to czasu i pieniedzy...
    Gosciu malo mnie nie zwyzywal, no bo co "taki Palak" moze sie znac na
    wytrzymalosci materialow. On tez byl "Palak" tyle, ze zasiedzialy od bodajze
    1968 roku. Wiec sie juz nie upieralem, bo by mnie wyrzucil. Zrobilem tak jak
    chcial i oczywiscie g.. to dalo. Strop nadal drzal i jeszcze bardziej, od
    ciezaru tych katownikow sie ugial.
    Wtedy dopiero pozwolil mi zrobic po swojemu. Katownki odkrecilem a do kazdej
    belki z boku dokrecilem, tez na wkretach, stosunkowo cienkie blachy, ok. 1.5
    mm plaskowniki o szerokosci bodajze 15 cm, ktore pracowaly jak tarcze i to
    radykalnie pomoglo.
    Ale oczywiscie w Twoim przypadku jest to niemozliwe.
    Pzdr.

  • 23. Data: 2009-11-10 07:29:04
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > arabia. Na
    > Nawet je=B6li
    >
    > Ty to z innego swiata jestes chyba albo ja jakis malomiasteczkowy ? :)
    > Jakbym mial wyceniac swoja kazda godzine to bym chyba zglupial. A nie
    > moznaby tak poprostu dwoch kumpli zaprosic, kupic skrzynke browara
    > (jako nagrode po robocie), wszystkie baby wyslac na zakupy na czas
    > remontu (moze byc i 3 dni - one to lubia) i poprostu to machnac, nie
    > martwiac sie o L4, zlamanie palca, czy chorobowe ? Na rowerze tez nie
    > jezdzisz? No ludzie, to jest grupa o budowaniu, a nie malowaniu

    Robiłeś kiedyś coś takiego? Albo chociaż stałeś chwilkę obok jak robili? Wiesz
    wogóle o co biega? i czym sie ten problem różni od problemu z kafelkowaniem
    (ogólnie wykonczeniówką).
    pzdr., PB

  • 24. Data: 2009-11-10 07:33:00
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl>

    Krzemo <p...@g...com> napisał(a):

    > P b=3DEAdzie
    > policzy!

    > y, wi=EAc
    > arabia.
    > A jak zrobi to w sobot=EA?
    > ;-)

    Nie zrobisz tego w trzy osoby w jedną sobotę.

    > Nie. To realne stawki.
    > ;-)

    Mam coś podobnego do zrobienia, mógłbyś przyjechać do mnie i zrobić mi to za,
    niech stracę, 600 zł?

    pzdr., PB

  • 25. Data: 2009-11-10 07:43:57
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 10 Lis, 08:33, "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Nie zrobisz tego w trzy osoby w jedną sobotę.

    Spoko zrobiłbym. Byle by osiłkowie dali radę to unieść (a przynajmniej
    jeden koniec).
    ;-)

    > Mam coś podobnego do zrobienia, mógłbyś przyjechać do mnie i zrobić mi to za,
    > niech stracę, 600 zł?

    Nie. Bo nie robiłbym tego wtedy u siebie. Czyli wychodzi wtedy druga
    opcja - czyli ta bardzo droga!
    ;-)

    Jak bym kiedyś musiał coś takiego zrobić _u_siebie_ to w 300zł
    robocizny myślę że się zmieszczę.
    ;-)

  • 26. Data: 2009-11-10 07:51:38
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl>

    Krzemo <p...@g...com> napisał(a):

    > Spoko zrobi=B3bym. Byle by osi=B3kowie dali rad=EA to unie=B6=E6 (a przynaj=
    > mniej
    > jeden koniec).
    > ;-)

    Strop też będziesz podnosił tymi osiłkami?

    > obi=E6 mi to za,
    > >

    > Nie. Bo nie robi=B3bym tego wtedy u siebie. Czyli wychodzi wtedy druga
    > opcja - czyli ta bardzo droga!
    > ;-)
    >
    > Jak bym kiedy=B6 musia=B3 co=B6 takiego zrobi=E6 _u_siebie_ to w 300z=B3
    > robocizny my=B6l=EA =BFe si=EA zmieszcz=EA.
    > ;-)

    No to w takim razie Twoje posty są nie na temat, gdyż chodziło o wycenę
    konkretnego zakresu, a nie tego co Ci się wydaje jakby było do zrobienia u
    Ciebie i przez Ciebie ;)

    ozdr.< PB

  • 27. Data: 2009-11-10 08:03:54
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 10 Lis, 00:16, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Ale tutaj przecież włoży swe łapska w swoje...

    Ani właściciel ani bolek nie powinni grzebać i naprawiać instalacji elektrycznej
    chyba ze któryś z nich ma uprawnienia.
    Jeżeli komukolwiek coś się stanie to zobaczysz co się będzie działo.

    >Właśnie udowodniłeś że we własnym domu też można mieć wypadek. Nie
    >mieszkajmy więc we własnym domu!?

    Jezeli ktoś zamiast naprawić uczciwie uszkodzoną instalację polepi plastrem do
    palca i zagipsuje to tak się właśnie skończyć może.
    Znam przypadek gdy cygan u siebie właśnie w taki sposób naprawił instalację.
    Okazało się że poo drugiej stronie ściany była wanna i jak to u cyganów... syf,
    mokra ściana.
    Jego żona weszła do wanny i już z niej nie wyszła. Cygan został oskarżony o
    nieumyślne spowodowanie śmierci.

    Marek

  • 28. Data: 2009-11-10 09:01:42
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 10 Lis, 08:51, "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Strop też będziesz podnosił tymi osiłkami?

    Osiłkowie są do wniesienia i ustawienia. Resztę zrobiłbym sam.
    ;-)

    > No to w takim razie Twoje posty są nie na temat, gdyż chodziło o wycenę
    > konkretnego zakresu, a nie tego co Ci się wydaje jakby było do zrobienia u
    > Ciebie i przez Ciebie ;)

    Konkretnej roboty u Michała przez Michała ... teraz już wreszcie
    rozumiesz?
    ;-)

    Ile trzeba się napisać abyś zrozumiał tekst który był w pierwszym
    mailu zawarty...
    ;-)

    Zacytuję jeszcze raz, to może znowu Cię olśni:

    "Niestety firma weźmie duuuuuużo duuuuużo więcej. I tu nikt nawet w
    przybliżeniu nie powie Ci ile. A i chętnych na tą robotę firm pewnie
    nie znajdziesz wiele (robota mała i bardzo nietypowa + duże ryzyko).
    "

    Dla mnie EOT.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 29. Data: 2009-11-10 09:34:07
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl>

    Krzemo <p...@g...com> napisał(a):
    > Dla mnie EOT.

    To się nazywa "wycof na z góry upatrzone pozycje".
    Wiem dokładnie co pisałeś, wiem co pisał wątkodawca. Wiem też że ani on, ani
    Ty, nie zrobi tego za 300 zł, i w tym tylko dyskutowałem.
    Ja też EOT.
    pzdr., PB

  • 30. Data: 2009-11-21 14:15:13
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:hdb4vc$40a$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie zrobisz tego w trzy osoby w jedną sobotę.

    Ja u siebie robiłem z 2 pomocnikami, którzy byli mi potrzebny do dźwignięcia
    belek, a później pozostał jeden pomocnik do podstawiania stępli.
    Nie wiem jakie są realia u autora wątku, ale u mnie był strop drewniany, na
    którym piętro wyżej stały ściany tzw. mur pruski oraz opierały się belki
    podtrzymujące więźbę dachową. Strop na środku musiałem podnieść do góry o 5
    cm, ponieważ belki stropowe o długości 10m na środku się ugięły pod ciężarem
    ścian i konstrukcji dachu. Zamontowałem 2 drewniane belki poprzeczne o
    rozmiarach 23x23cm, które obsadziłem w ścianach nośnych.
    Wykucie gniazd, wsadzenie belek, podniesienie ich i wypoziomowanie
    zrobiliśmy w ciągu jednego dnia.
    Przed podniesieniem belek, na podłodze wzdłuż tych belek położyłem podobne
    belki drewniane po to, żeby stęple miały się na czym wesprzeć i nie zrobiły
    dziur w drewnianej podłodze. Dociąłem kilka stępli na wymiar nieco większy
    niż odległość pomiędzy belkami, a następnie krótszym stęplem oraz
    hydraulicznym 30-tonowym lewarem podnosiłem belki, stopniowo podkładając
    stęple i poziomując belki oraz podłogę. Stęple ustawiałem po 2 szt. w
    kształt litery A, dzięki czemu wysokość podniesienia belki mogłem
    precyzyjnie regulować rozstawem stępli, a same stęple wzajemnie się
    zabezpieczały przed przewróceniem.
    Niestety przy tej operacji trzeba uważać, bo można stracić zęby, kiedy
    lewarek się przewróci, a stępel wspary o lewarek odskoczy. Po jednym takim
    odskoku, kiedy dostałem stęplem w ramie, szybko wymyśliłem metodę na
    lewarek. Pospawałem z kątowników podstawę w formie szerokiej ramy
    opierającej się o belkę leżącą na podłodze oraz podłogę, uniemożliwiającym
    przewrócenie się lewarka. Dalej robota poszła sprawnie i szybko. Po
    podstęplowaniu belek, otwory, w których zostały obsadzone belki zostały
    zamurowane, a po kilku dniach, kiedy beton związał, stęple zostały usunięte.