  • 11. Data: 2011-12-27 10:30:25
    Temat: Re: przewód do instalacji alarmowej
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > W sumie napisałeś, że odradza w celu umożliwienia sobie odmowy udzielenia
    > wsparcia technicznego... ;-)

    Mniejsza z tym co napisałem (jakie pytanie taka odpowiedź). Dla mnie jest to
    zrozumiałe, dla zainteresowanych zapewne również.
    Jeśli w instrukcji instalacji centrali jest napisane "nie stosować skrętki" to
    dla instalatora czy użytkownika powinno być to wystarczające. Mogli dopisać "W
    przypadku zastosowania skrętki nie gwarantujemy poprawności działania systemu",
    ale to większość inteligentnych ludzi rozumie, a już na pewno instalatorzy.
    Jeśli ktoś potrzebuje szczegółów technicznych to odsyłam do pl.misc.elektronika
    lub elektroda.pl
    To grupa od budowaniu a nie transmisji danych :)

    > "Nicto! Grunt to nie myśleć!" ;->

    Ja uważam wręcz odwrotnie :)

    --
    Bartek

  • 12. Data: 2011-12-27 10:38:13
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-12-26 21:27, Andrzej Lawa pisze:

    > Bo?

    Bo połączenie między centralą a modułami rozszerzeń nie działa, jeśli do
    transmisji wykorzysta się skręcona parę. Sprawdzone empirycznie ;)
    trzeba brać przewody z różnych par.

  • 13. Data: 2011-12-27 10:39:39
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-12-27 07:32, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Marcin" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Powinien byc drut, a nie linka. To drugie, slabo nadaje sie do
    > przykrecania.

    Nadaje się, trzeba tylko pocynować końcówki albo zasisnąć tuleje.

  • 14. Data: 2011-12-27 10:42:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nadaje się, trzeba tylko pocynować końcówki albo zasisnąć tuleje.

    Czyli sie nie nadaje.

  • 15. Data: 2011-12-27 11:09:25
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Czyli sie nie nadaje.

    Zeby od poczatku celowo klasc linke - nie ma sensu sobie dodawac roboty
    ;). Ale zdarzylo mi sie instalowac system, gdzie przewody juz byly
    ulozone, sciany na gotowo zrobione - nie mozna bylo kic scian, tylko
    wykorzystac co mozna.

  • 16. Data: 2011-12-27 11:12:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.12.2011 11:42, Ghost pisze:

    > Czyli sie nie nadaje.

    Co może być kwestią akademicką, bo ów krążek skrętki prawie na pewno
    będzie krążkiem skrętki w postaci drutu ;)

  • 17. Data: 2011-12-27 11:12:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.12.2011 11:30, Bartek pisze:

> [...]
    > Jeśli w instrukcji instalacji centrali jest napisane "nie stosować
    > skrętki" to dla instalatora czy użytkownika powinno być to

    Nie, w instrukcji napisano "nie zaleca się". Dokładnie tak samo, jak w
    przypadku np. olejów silnikowych producentów innych, niż powiązanych z
    producentem samochodu.

    [ciach]

    > Ja uważam wręcz odwrotnie :)

    Dziwne... Bo ja tylko "przetłumaczyłem" twoją wypowiedź na cytat...

    PS: Robson myśli, więc udzielił prawidłowej odpowiedzi ;)

  • 18. Data: 2011-12-27 11:40:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.12.2011 11:38, Robson pisze:

    > Bo połączenie między centralą a modułami rozszerzeń nie działa, jeśli do
    > transmisji wykorzysta się skręcona parę. Sprawdzone empirycznie ;)
    > trzeba brać przewody z różnych par.

    Ano właśnie :)

    Wykorzystać można, tylko trzeba pamiętać o jednym dodatkowym detalu.

    Swoją droga ile to rzeczy oficjalnie "nielegalnych" udało mi się zrobić
    z komputerową skrętką...

  • 19. Data: 2011-12-27 15:00:52
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    > Nie, w instrukcji napisano "nie zaleca się". Dokładnie tak samo, jak w
    > przypadku np. olejów silnikowych producentów innych, niż powiązanych z
    > producentem samochodu.

    W instrukcji do mojej integry napisane jest dokładnie tak: "(nie wolno używać
    kabla typu "skrętka")" i to samo wyrażenie występuje 3 razy w instrukcji.

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2011-12-27 17:11:48
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Autor tematu nie napisał, jaką chce mieć centralkę, a Wy już wiecie, że
    będzie to Satel i dlatego nie powinien używać skrętki :-)
    Właśnie skrętka jest uniwersalna - jak zakupi centralkę z niesymetryczną
    transmisją do modułów, to zawsze można puścić po różnych parach i będzie
    git.
    Jak zakupi coś z symetrycznym RS485, to skrętka jak znalazł :-)
    A tak posłucha Was, położy przewód nieskręcony, wyrzuci do kosza skrętkę :-)
    i będzie 'skazany' na Satela :-)
    Faktycznie, wygodniej jest jak będzie to linka a nie drut,ale jest to tylko
    pewne ułatwienie przy montażu.