  • Data: 2018-04-27 18:25:57
    Temat: Re: pszczoly..
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > Jakiś trzmiel też się u mnie kręcił. Ale zaprzyjaźnić chciał się ze
    > mną szerszeń. Usiadł mi na ramieniu i chyba chciał mnie przyjacielsko
    > poklepać. Niestety źle się to dla niego skończyło, bo spanikowałam.
    > Kątem oka wydawało mi się, że to osa, a te już dwa razy mnie w szyję
    > dziabnęły, więc jestem na nie cięta.

    Chyba przez nie. Z trzmielem nic takiego się nie zdarzy. Z pszczołami
    można się dogadać, ale trzeba wiedzieć jak -- w co się ubrać, a w co nie,
    czego wcześniej nie pić, czego nie jeść, jakich ruchów nie wykonywać itp.
    A i tak (wiemy to z literatury przedmiotu) "z pszczołami nigdy nic nie
    wiadomo". Osy, szerszenie -- też wystarczy nie panikować, ryzyko jest
    wtedy minimalne. A taki trzmiel? Jemu trzeba paluchem przy żądle gmerać,
    by zdecydował się dziabnąć. Bardzo mi się podoba jego filozofia życiowa.
    Szkoda, że tak rzadka u innych gatunków (u naczelnych chociażby).

    --
    Jarek