  • 11. Data: 2009-05-26 13:28:49
    Temat: Re: recyrkulacja - przemyślenia
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:gvgq2b$17af$1@news2.ipartners.pl...

    > jeśli wyraziłem się mało jasno, bądź uważasz że nie mam racji,
    > podziel sie swoim poglądem.
    > na wycieczki osobiste znajdziemy jeszcze czas, ok?

    Ok.

  • 12. Data: 2009-05-26 14:19:21
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    >tak sobie kombinuję, żeby podnieść temperaturę na zasobniku
    >zachowując niższą temp. na instalacji przy pomocy mieszacza

    Generalnie powinno się utrzymywać na zasobniku temperaturę < 55 stopni by
    nie osadzał się kamień kotłowy.

    > jeśli dam zwykły termostatyczny zawór mieszający (trójdrożny)
    > dolewający zwu to cyrkulacja nie będzie działaś poprawnie

    Będzie działała normalnie. Trzeba tylko wlot zwu do mieszacza podłączyć
    przez zawór zwrotny z króćcem "zimnym" zasobnika (za zaworem zwrotnym na
    jego dolocie)

  • 13. Data: 2009-05-26 18:53:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Będzie działała normalnie. Trzeba tylko wlot zwu do mieszacza podłączyć
    > przez zawór zwrotny z króćcem "zimnym" zasobnika (za zaworem zwrotnym na

    Pomijam ogolny bezsens calej kombinacji z mieszaczem vs rozwazanie
    "zawodowcow" (czyli po prostu czujnik temperatury na pompie) - nie bardzo
    chwytam powyzsze. Jesli bedzie stale dolewana zimna woda do ukladu: zasobnik
    + obieg cyrkulacyjny, to gdzie sie ta dodatkowa woda pomiesci, jak sie juz
    wypelnia wszelkie naczynia wyrownawcze?

  • 14. Data: 2009-05-26 19:41:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

    qlphon pisze:
> [...]
    > czemu to ma służyć?
    > jak mi wystygnie POMPKA to mam włączać cyrkulacje? bez sensu...
    Nie, jak wystygnie woda w odcinku recyrkulacji koło pompki - to też
    znak, że wystygła wszędzie w całej recyrkulacji, i należy włączyć pompkę
    i przemieszać.

    Mój termostat ma ustawianą temperaturę oraz 2 czasy - czas co jaki
    pompka załącza się niezależnie od temperatury (od 0,5 do kilku godzin),
    oraz czas działania po załączeniu (niezależnie czy załączeniu
    "prewencyjnym" czy po spadku temperatury).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2009-05-26 20:18:11
    Temat: Re: recyrkulacja - przemy?lenia
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    qlphon wrote:

    > wiesz, to działa juz teraz dobrze
    > musieć to nie musze zmieniać nic
    > chciałem tylko przy?pieszyć okres nagrzewania zasobnika po zużyciu (po
    > kšpieli dzieci ;-)
    > a przy okazji ustabilizować termostatycznie cwu
    To trzeba se było kupić zbiornik cwu z płaszcem a nie wężownicą, ma
    znacznie większą moc ergo szybciej zagrzeje wodę w zbiorniku.

    --
    -----
    Pozdr

  • 16. Data: 2009-05-26 20:34:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości

    > Ile kosztuje grzanie murów recyrkulacją?

    Panowie, nie macie na mysli cyrkulacji tak w ogole??

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-05-26 20:37:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Maj, 15:00, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > jak mi wystygnie POMPKA to mam włączać cyrkulacje? bez sensu...

    sam mam takie rozwiazanie (zreszta nawet z termostatycznym zaworem
    mieszajacym ) i dziala OK
    pompka umieszczona na powrocie z cyrkulacji, jest sterowana czasowo ze
    sterownika kotla, a termostat tylko wylacza ja wczesniej - tzn. jak
    ciepla woda doplynie do pompki, co oznacza, ze jest juz we
    wczesniejszych kawalkach rur ;) efekt jest taki, ze pompka praktycznie
    jest wylaczona, a ciepla woda jest on-line ;)

    WS

  • 18. Data: 2009-05-26 20:38:50
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > zasobnik + obieg cyrkulacyjny, to gdzie sie ta dodatkowa woda pomiesci,
    > jak sie juz wypelnia wszelkie naczynia wyrownawcze?

    Nie będzie dolewana żadna zimna. Cyrkulacja będzie się albo zamykać przez
    zasobnik albo bez niego.

  • 19. Data: 2009-05-26 20:42:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie będzie dolewana żadna zimna.

    "dolewający zwu" nie bedzie dolewal zwu?

    > Cyrkulacja będzie się albo zamykać przez zasobnik albo bez niego.

    A jak cyrkulacje zamyka sie bez zasobnika?

  • 20. Data: 2009-05-26 20:46:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Maj, 22:42, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > "dolewający zwu" nie bedzie dolewal zwu?

    przeciez jesli nawet otworzy sie w zaworze termostatycznym wejscie dla
    zimnej wody, to jesli cisnienie w instalacji jest rowne cisnieniu na
    wejsciu to nic sie nie doleje ;) - bo niby gdzie?

    WS