  • 21. Data: 2009-05-26 20:48:00
    Temat: Re: recyrkulacja - przemyślenia
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:bcd790ca-9205-4b92-a3b2-871daf728d8c@r33g2000yq
    n.googlegroups.com...
    On 26 Maj, 15:00, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    >sam mam takie rozwiazanie (zreszta nawet z termostatycznym zaworem
    >mieszajacym ) i dziala OK
    >pompka umieszczona na powrocie z cyrkulacji, jest sterowana czasowo ze
    >sterownika kotla, a termostat tylko wylacza ja wczesniej - tzn. jak
    >ciepla woda doplynie do pompki, co oznacza, ze jest juz we
    >wczesniejszych kawalkach rur ;) efekt jest taki, ze pompka praktycznie
    >jest wylaczona, a ciepla woda jest on-line ;)

    No ale zdaje sie ze polaczyles dwa rozwiazania, zreszta malo kompatybilne.
    Czasowe sterowanie przez kociol to proteza, bo nie uwzglednia tego, ze
    temperatura scian i pomieszcen jest zmienna, ale przy braku termostatu jest
    rozwiazaniem akceptowalnym. Jesli masz termostat to on zrobi to optymalnie
    sam z siebie, zegar jedynie pogarsza ekonomicznosc rozwiazania. Oczywiscie
    nie mam na mysli zegara np. wylacznie wylaczajacego cyskulacje na czas
    nieobecnosci domownikow i noc.

  • 22. Data: 2009-05-26 20:49:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    On 26 Maj, 22:42, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    >przeciez jesli nawet otworzy sie w zaworze termostatycznym wejscie dla
    >zimnej wody, to jesli cisnienie w instalacji jest rowne cisnieniu na
    >wejsciu to nic sie nie doleje ;) - bo niby gdzie?

    "dolewający zwu" ma dolewac zwu w celu obnizenia temperatury wody

  • 23. Data: 2009-05-26 20:50:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > "dolewający zwu" ma dolewac zwu w celu obnizenia temperatury wody

    BTW to byla moja teza, ze nie sposob dolewac w nieskonczonosc

  • 24. Data: 2009-05-26 20:53:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A jak cyrkulacje zamyka sie bez zasobnika?

    Chodzi pewnie o to, ze mieszacz montowany jest na wyjsciu zasobnika, do
    niego podlaczona jest zimna woda i wsio jedna rura fiu do baterii.
    Cyrkulacja natomiast z uwagi na wyrownanie cisnien i tak bedzie "miala" wode
    z zasobnika, czyli goraca. Skutek taki, ze cyrkulacja bedzie miala dzialanie
    odwrotne, tzn. poczekamy az goraca woda splynie wylewka, by mozna bylo dolac
    zimnej wody i bez stresu zaczac z niej korzystac. :-))
    Za wczesnie? :-))

  • 25. Data: 2009-05-26 20:53:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Maj, 22:48, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

> [...]
    > rozwiazaniem akceptowalnym. Jesli masz termostat to on zrobi to optymalnie
    > sam z siebie, zegar jedynie pogarsza ekonomicznosc rozwiazania.

    bez przesady ;)
    w jaki sposob moze pogarszac ekonomicznosc? zegar jest ustawiony tak,
    ze zasilanie pompy jest "troche na wyrost", czyli wg zegara chodzi za
    dlugo, zegar mialem w zestawie (w sterowniku) wiec go wykorzystalem -
    przy okazji wylacza cyrkulacje w trybie nocnym
    wg mnie nawet poprawia ekonomicznosc, bo przez ~1/4 czasu nie jest
    zasilana elektronika pompy, ktora bierze pewnie kilkanascie mW ;)
    po prostu wiadomo, ze jesli chwile wczesnej woda byla pompowana. to
    nie trzeba sprzwdzac non stop jej temperatury, bo jest OK ;)

    WS

  • 26. Data: 2009-05-26 20:57:36
    Temat: Re: recyrkulacja - przemyslenia
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > bez przesady ;)
    > w jaki sposob moze pogarszac ekonomicznosc?

    Tak, ze bez zegara pompe wlaczyloby rzdziej.

    > przy okazji wylacza cyrkulacje w trybie nocnym

    O tym tez pisalem, ze to jest zaleta.

    > wg mnie nawet poprawia ekonomicznosc, bo przez ~1/4 czasu nie jest
    > zasilana elektronika pompy, ktora bierze pewnie kilkanascie mW ;)

    Ale te nadmiarowe mW beda tansze od nadmiarowych m3.

    > po prostu wiadomo, ze jesli chwile wczesnej woda byla pompowana. to
    > nie trzeba sprzwdzac non stop jej temperatury, bo jest OK ;)

    Jakie mozliwosci ma ten Twoj zegar, co tam mozesz ustawiac? Byc moze po
    prostu uzywasz go nie ten tego.

  • 27. Data: 2009-05-26 20:58:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Maj, 22:50, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > BTW to byla moja teza, ze nie sposob dolewac w nieskonczonosc

    dokladnie
    i w tej sytuacji czujnik termostatyczny jest nawet wskazany, bo
    dzialajaca zbyt dlugo popmpa bez niego wciagnie do instalacji wode o
    zbyt wysokiej temperaturze, tzn. takiej jak w zasobniku...
    a temp. odlaczenia mozna ustawic tak, zeby nie parzylo ...

    WS

  • 28. Data: 2009-05-26 21:00:34
    Temat: Re: recyrkulacja - przemy?lenia
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > dzialanie odwrotne, tzn. poczekamy az goraca woda splynie wylewka, by
    > mozna bylo dolac zimnej wody i bez stresu zaczac z niej korzystac. :-))

    No wiec wlasnie.

  • 29. Data: 2009-05-26 21:02:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

> [...]

    >zbyt wysokiej temperaturze, tzn. takiej jak w zasobniku...
    >a temp. odlaczenia mozna ustawic tak, zeby nie parzylo ...

    I tak wciagnie, bo innej nie bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-05-26 21:06:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    >zbyt wysokiej temperaturze, tzn. takiej jak w zasobniku...
    >a temp. odlaczenia mozna ustawic tak, zeby nie parzylo ...

    Coz z tego, ze sie wszyscy zgadzamy skoro zaproponowane zastosowanie
    termostatu na pompie autor watka uwaza za "madre inaczej".