  • 31. Data: 2009-05-26 21:08:21
    Temat: Re: recyrkulacja - przemyślenia
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:gvhkd7$n49$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    > I tak wciagnie, bo innej nie bedzie.

    Wciagnie, ale malo (termostat odlaczy) i nie podniesie tak bardzo
    temperatury w rurach.

  • 32. Data: 2009-05-26 21:09:27
    Temat: Re: recyrkulacja - przemyslenia
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Maj, 22:57, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Jakie mozliwosci ma ten Twoj zegar, co tam mozesz ustawiac? Byc moze po
    > prostu uzywasz go nie ten tego.

    nie pamietam juz ;) dawno to ustawialem...
    najprawdopodobniej tylko czas pracy i przerwe + wylaczanie w trybie
    nocnym
    mam zestaw Buderusa, kociol Logano G124, sterowanie (chyba?) HS2102 -
    instrukcje do tego mam na wsi, wiec moge sprawdzic dopiero w weekend

    wiecej pisalem tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.budowanie/brow
    se_frm/thread/983a092911607d69/d5d92aa1f485faf6?hl=p
    l&lnk=gst&q=ws%40robobat#d5d92aa1f485faf6

    WS

  • 33. Data: 2009-05-26 21:15:45
    Temat: Re: recyrkulacja - przemy?lenia
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No wiec wlasnie.

    A gdyby tak pompa cyrkulacyjna byla na powrocie, albo lepiej dwie pompy,
    jedna na wyjsciu goracej wody, druga na wejsciu zimnej wody do zasobnika.
    Obie pompowaly by do mieszacza. W duzych zasobnikach ma szanse dzialac,
    tylko ta goraca szybko przestala by byc goraca, a z czasem zimna zimna.
    Mam podobny dylemat. Zasobnik 300L biwalentny. Myslalem zeby grzac zasobnik
    sloncem do powiedzmy 90 stopni i miec wiekszy zapas cieplej wody na dni bez
    slonca. Ale 90 stopni nie puszcze przeciez do baterii.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-05-26 21:17:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    l.googlegroups.com...

> [...]
    se_frm/thread/983a092911607d69/d5d92aa1f485faf6?hl=p
    l&lnk=gst&q=ws%40robobat#d5d92aa1f485faf6

    Niewazne, tak jak pisalem - jesli masz termostat na pompie, to zegar ma
    zastosowanie wylacznie w takim zakresie, ze wylacza pompe na czas kiedy
    najprawdopodobniej nie bedzie poboru CWU (nieobecnosc, noc). Moge sobie
    jeszcze wyobrazic jakies smieszne rozwiazania z mieszaczem, mieszajacym
    zwrot
    z cyrkulacji z poborem cwu z zasobnika, ale wtedy niepotrzebny jet termostat
    na pompie (jego funkcje realizuje mieszacz), a rozwiazanie i tak jest
    nieekonomiczne, bo odpala pompe wtedy kiedy nie trzeba (elektronika pompy na
    stand-by na pewno mniej pociagnie niz chodzaca pompa).

  • 35. Data: 2009-05-26 21:18:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Coz z tego, ze sie wszyscy zgadzamy skoro zaproponowane zastosowanie
    > termostatu na pompie autor watka uwaza za "madre inaczej".

    E tam, to sobie darujmy. Moze uda nam sie cos wymyslic dla myslacych
    standardowo. :-)

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-05-26 21:25:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A gdyby tak pompa cyrkulacyjna byla na powrocie,

    A nie jest?

    > albo lepiej dwie pompy, jedna na wyjsciu goracej wody, druga na wejsciu
    > zimnej wody do zasobnika.

    Ale na wejsciu do zasobnika miasto Ci pompuje.

    > Obie pompowaly by do mieszacza.

    Tu stracilem watek.

    > Mam podobny dylemat. Zasobnik 300L biwalentny. Myslalem zeby grzac
    > zasobnik sloncem do powiedzmy 90 stopni i miec wiekszy zapas cieplej wody
    > na dni bez slonca. Ale 90 stopni nie puszcze przeciez do baterii.

    Zwieksz pojemnik ;-) Pytanie ile wody solary sa w stanie podgrzac wody,
    uwzgledniajac jej stygniecie, gdy slonca mniej/brak.

  • 37. Data: 2009-05-26 21:28:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > zasobnik sloncem do powiedzmy 90 stopni i miec wiekszy zapas cieplej wody
    > na dni bez slonca. Ale 90 stopni nie puszcze przeciez do baterii.

    To co pisalem do WS - u Ciebie by sie sprawdzilo: mieszacz powinien mieszac
    wode z powrotu cyrkulacji i z zasobnika.

  • 38. Data: 2009-05-26 21:30:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Maj, 23:17, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Niewazne, tak jak pisalem - jesli masz termostat na pompie, to zegar ma
    > zastosowanie wylacznie w takim zakresie, ze wylacza pompe na czas kiedy
    > najprawdopodobniej nie bedzie poboru CWU (nieobecnosc, noc).

    przeciez dokladnie o tym pisalem
    pompa wlacza sie tylko gdy ma zasilanie(sterownik czasowy) i
    jednoczesnie temp. wody jest nizsza niz ustawiona (pompa grunfosa z
    wbudowanym termostatem)
    dlatego nie rozumiem w jaki sposob ma to pogarszac ekonomicznosc...
    samo wlaczenie przez sterownik nie oznacza jeszcze pompowania

    WS

  • 39. Data: 2009-05-26 21:33:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    l.googlegroups.com...

> [...]
    > dlatego nie rozumiem w jaki sposob ma to pogarszac ekonomicznosc...
    > samo wlaczenie przez sterownik nie oznacza jeszcze pompowania

    No to troche pokreciles - bo co mialo znaczyc: "efekt jest taki, ze pompka
    praktycznie jest wylaczona, a ciepla woda jest on-line".

  • 40. Data: 2009-05-26 21:37:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A nie jest?

    Nie no jest, uscislalem tylko. :-)

    > Ale na wejsciu do zasobnika miasto Ci pompuje.

    Tak w momencie poboru. Przy cyrkulacji woda "brana" by byla z obu krucow
    zasobnika (gora i dol) i tloczona w srodku, gdzie jest powrot cyrkulacji.

    > Tu stracilem watek.

    To tylko wstepne przemyslenia.
    No wiec byly by dwie pompy. Obie na wejsiu cyrkulacji, tj. do mieszacza.
    Jedna pompowala by goraca wode z gory zasobnika, druga zimna z dolu, obie do
    mieszacza. Woda po prostu krazyla by miedzy gora, dolem a srodkiem. Przy
    duzych zasobnikach roznica miedzy gora a dolem moze byc wystarczajaca.

    > Zwieksz pojemnik ;-) Pytanie ile wody solary sa w stanie podgrzac wody,
    > uwzgledniajac jej stygniecie, gdy slonca mniej/brak.

    Mysle, ze latem w calkowicie sloneczne dni bez duzego poboru wody jest to
    mozliwe. Standardowa temperatura pracy ukladu to 140 stopni, a dochodzi i do
    250. Standardowe ustawienie sterownika to 60 stopni. Nie rzadko powoduje
    stagnacje ukladu.

    Pozdro.. TK