    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Mon, 2 Jul 2012 10:52:34 +0200
    <jsffn8$nfu$1@news.task.gda.pl> <op.wgkqhyjlp8ku5w@radek-netbook>
    <jsfl1v$7d4$1@news.task.gda.pl> <op.wgksw1dmp8ku5w@radek-netbook>
    <jsftqn$1mr$1@news.task.gda.pl> <op.wgkzssoap8ku5w@radek-netbook>
    <jsfvsl$7f2$1@news.task.gda.pl>
    <6...@5...googlegroups.com>
    <op.wgl7j7s3p8ku5w@radek-netbook> <jsi3fe$fvs$1@news.task.gda.pl>
    <op.wgmj3jmep8ku5w@radek-netbook> <jsi7ia$pi9$1@news.task.gda.pl>
    <op.wgpjndo81cvm6g@lap>
    <d...@c...googlegroups.com>
    <op.wgrfrp071cvm6g@lap> <jsp7vf$179$1@usenet.news.interia.pl>
    <op.wgrsrzcn1cvm6g@lap> <jspqdb$h5i$1@news.task.gda.pl>
    <op.wgr8xrxe1cvm6g@lap> <jsrd2n$jq1$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ff15ac2$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>

    news:4ff15ac2$0$1299$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zamiast kupować jakieś mega UPSy z wielkimi akumulatorami lepiej kupić
    > UPSa najmniejszej mocy ale z pełnym sinusem i do tego panel fotovoltaiczny
    > 30-50W. Panel podłączyć równolegle do akumulatora w UPSie za pomoca
    > przetwornicy za kilkanascie zł albo regulatorem napięcia takim jak w
    > skuterach są. Słońce jest - jest prąd z panela i z aku, słońca brak - prąd
    > nie potrzebny ale w razie czego to też jest tyle co w naładowanym
    > akumulatorze.

    To dodatkowa komplikacja ukladu. Jasne, ze sie da, ale nie o to chodzi zeby
    ladowac nie wiadomo ile kasy w zabezpieczanie zestawu ktory i tak zwraca sie
    latami. Tu nie chodzi o rozwiazania a o ekonomie.

    > Idę do pierwszego lepszego instalatora w mieście i sprzeda mi każdą ilość
    > bo on ma przecież na swoje potrzeby instalacyjne otwarty baniak więc co mu
    > szkodzi sprzedać litr czy dwa z niego?

    Niestety nie zawsze tak jest. Ja akurat sprzedaje takie cos instalatorowi i
    bierze tylko banki 20 litrowe. To co zostanie w bance zostawia u klienta.
    Kiedy sam musialem uzupelnic po przerobkach nie mialem skad wziac.

    > Dlatego ja mam kolektor w ogrodzie.

    A ja mam na dachu z bezproblemowa obsluga calosci. Mimo wszystko wole nie
    miec tego na dzialce.

    Pozdro.. TK