  • 21. Data: 2011-11-17 07:24:26
    Temat: Re: sterowanie roletami - jak macie u siebie?
    Od: piechur <z...@g...pl>

    W dniu 2011-11-17 00:26, shaman pisze:

    > Brzmi to strasznie drogo i skomplikowanie (te ekspandery i po 2
    > fizyczne wyjścia na roletę).. Wydaje mi się, że lepiej sprawdzi się
    > dedykowany sterownik, a Integra może mu ewentualnie dostarczyć jakiś
    > sygnał sterujący całą grupą.

    Jeżeli chodzi o liczbę wyjść to nie da się inaczej. Zawsze będziesz
    miał 2 wyjścia na roletę. Nie widziałem rolety którą by się dało inaczej
    sterować.
    Jeżeli ktoś ma Integre i wolne wyjścia to chyba najłatwiejsze i
    najtańsze sterowanie.

    pieszy

  • 22. Data: 2011-11-17 09:51:44
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 17 Lis, 08:24, piechur <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    > sterować.
    >         Jeżeli ktoś ma Integre i wolne wyjścia to chyba najłatwiejsze i

    Ale jeśli dobrze rozumiem, to takie rozwiązanie pozwala tylko na
    grupowe spuszczanie/podnoszenie rolet sprzężone z uzbrajaniem alarmu.
    A co jeśli roletę chcę sobie podnieść/opuścić tylko do połowy.. i
    tylko ta jedną konkretną? Czy wtedy nie muszę tak czy siak mieć do
    niej dedykowanego przełącznika z przekaźnikami? Mam nadzieję, że się
    mylę :)

    PZDR
    Shaman

  • 23. Data: 2011-11-17 10:27:44
    Od: piechur <z...@g...pl>

    W dniu 2011-11-17 10:51, shaman pisze:

> [...]
    > tylko ta jedną konkretną? Czy wtedy nie muszę tak czy siak mieć do
    > niej dedykowanego przełącznika z przekaźnikami? Mam nadzieję, że się

    W jakiś sposób trzeba wskazać danej rolecie, że właśnie ona ma się
    podnieść opuścić więc nie mylisz się. Myślałem o tym, że na wejście
    integry można podłączyć łączniki chwilowe (dzwonkowe). Ja już zacząłem
    się gubić w tych wszystkich rozważaniach. Ogólnie dla 1 rolety schemat
    połączenia jest taki:

    3 przewody od silnika rolety <--> sterownik <--> 3 przewody od łącznika
    chwilowego.
    I jeżeli chcesz mieć indywidualne sterowanie dla każdej z rolet to tego
    się nie przeskoczy (oczywiście można kombinować różne przypadki bo jeden
    przewód może być wspólny dla wszystkich rolet).

    pieszy

  • 24. Data: 2011-11-18 07:03:18
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "piechur" <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nie przeskoczy (oczywiście można kombinować różne przypadki bo jeden przewód

    W integrze można rolety sterować indywidualnie "wg wejścia". Tzn. naciskasz
    krótko przycisk "góra" przy oknie i roleta jedzie w górę. Jeśli chcesz ją
    zatrzymać - wciskasz "dół". Można to samo zrobić pilotami.
    Jeśli planujesz zrobić sterowanie na integrze, to ciągniesz po 4 przewody od
    każdego silnika (bezpośrednio z kasety rolety) do rozdzielni. Z każdego miejsca,
    gdzie chcesz mieć sterowanie rolet, ciągniesz przewód alarmowy. Do 2 przycisków
    wystarczą 3 żyły, jeśli ma tam być więcej klawiszy - odpowiednio więcej
    przewodów.

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2011-11-18 09:07:08
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > miejsca, gdzie chcesz mieć sterowanie rolet, ciągniesz przewód alarmowy.
    > Do 2 przycisków wystarczą 3 żyły, jeśli ma tam być więcej klawiszy -

    To jeszcze zalezy jakie masz silniki, nie wszędzie da się to wysterować
    wczesniej jakis miesąc temu był temat, ktory poruszałem
    Przy silnikach NICE będzie problem

    obejscie jakie zaproponowali technicy NICE :)
    to wpiąc się do pilota centralą integry
    rolety mają tylko dzwonkowy włacznik (zwarcie otwiera-zamyka,
    przytrzymanie-stop), pociągnąłem skrętki do nich od integry ale
    co z tego, jak nie ma możliwości wysterowania tego, aby wiedziec czy roleta
    się zamyka czy otwiera
    ale te silniki co ja akurat mam to są jednoczesnie radiowe, pilotem od nich
    to już się da sterować.

    a jeśli chodzi o bramę nice to juz nic nie da się robić, bo tam nie ma
    mozliwośc wyboru czy tylko otwierać,
    czy tylko zamykać i aby zdalnie to robić i przez przypadek nie miec otwartej
    bramy
    to jedyne co mi przychodzi do głowy to albo kamera w garazu albo kontrakton
    ktory da info do centrali, ze brama otwarta

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2011-11-19 17:01:30
    Od: <n...@n...pl>

    A ja sobie zrobiłem tak:
    Wszystkie rolety mam spięte, przez kawałek elektroniki, przy każdej skrętką
    komputerową, która jest magistralą danych i jednocześnie zasila elektronikę,
    są do niej podpięte zasilacze, u mie akurat 3 szt. Do magistrali podpięte
    są wyłączniki podwójne do sterowania roletami (oczywiście przez kawałek
    innej elektroniki) oraz odbiorniki podczerwieni. I teraz uwaga
    najważniejsze - podpinam malutki programatorek do magistrali i programuję
    który pzrycisk w pilocie lub który wyłącznik ma starować jakim urządzeniem
    (którą roletą lub grupą rolet) w dowolnej kombinacji. Po zaprogramowaniu mam
    tak: na parterze 4 pola po 2 rolety, sterowane z pilota całymi polami lub
    pojedynczymi roletami + jeden przycisk a właściwie 2 (góra, i dół) obsługują
    cały parter. Fajnie nie..
    o ile ktoś zrozumiał, sam zrobiłem elektronikę a mam problem z ogarnięciem
    programowania, na szczęście robi sie to tylko 1 raz. Dla zainteresowanych
    d...@w...pl

  • 27. Data: 2011-11-20 10:29:41
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >o ile ktoś zrozumiał, sam zrobiłem elektronikę a mam problem z ogarnięciem
    >programowania, na szczęście robi sie to tylko 1 raz. Dla zainteresowanych

    A żona jak chce roletę w kuchni opuścić to wie jak to zrobić czy dzwoni po
    Ciebie abyś to zrobił via net np.;))
    Ludzie to potrafią skomplikować rzeczy proste;)0

  • 28. Data: 2011-11-24 07:38:12
    Od: mehoweck <m...@g...com>

    On 15 Lis, 14:33, shaman <g...@m...pl> wrote:

    > Zastanawia mnie tylko czy nie ma gdzieś haczyka typu montaż SMD na
    > drugiej stronie płytki i tam np. układ podtrzymujący ruch rolety po
    > przytrzymaniu klawisza sterującego? Czy ktoś wie coś na ten temat?

    Sprawa ze sterownikiem roletowym wygląda jednak nie tak różowo jak mi
    się wydawało. Rzeczywiście po drugiej stronie druku jest
    mikrokontroler PIC12F629 i kilka elementów potrzebnych mu do pracy.
    Mikrokontroler zapewnia logikę pracy przekaźników i wsparcie
    funkcjonalne typu podtrzymanie opuszczania/podnoszenia po
    przytrzymaniu klawisza dłużej niż 0,5s. W każdym razie odechciało mi
    się z tym bawić. Nie mam tyle wolnego czasu, żeby się wgryzać w
    temat.

    Co ciekawe, wydaje się, że wszystkie tego typu sterowniki dopuszkowe
    m.in. te sprzedawane przez Mobilus'a produkuje ukraińska firma Nero
    Electronics. F&F ma na pewno swoje własne rozwiązanie. A reszta
    przykleja tylko swoje łatki.

    PZDR
    Shaman