  • 51. Data: 2018-10-02 13:15:09
    Temat: Re: weekendowo
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2018 12:32:20 +0200, quent napisał(a):

    > Hint: Egalitaryzm
    > Sam sobie poczytaj i nie kompromituj się bo mam wrażenie, że pisze jakiś
    > nastolatek.
    > Już raz wypaliłeś, że komunizm postuluję jedynie równość wobec prawa.

    Zacytuję ci kawałek ze ściągi, bo sam jesteś zbyt zabetonowany by
    przypuścić że się mylisz:
    "Ideologia komunistyczna miała charakter utopijny; zawierała postulat
    radykalnego równouprawnienia, obejmującego nie tylko równość wobec
    prawa, ale również status społeczny, a nawet życie kulturalne."
    I gdzie ja napisałem że jedynie? Bo szukałem, szukałem i jakoś nie
    znalazłem.
    Mam wrażenie że gadam z niekumatym nastolatkiem który się nasłuchał
    dziadkowych opowieści o sowieckich sołdatach, łagrach i Katyniu i na tym
    zbudował swój światopogląd. Mam też wrażenie że posądzasz mnie o
    aprobatę dla komunizmu :) Nie bardzo kumam dlaczego ale ci powiem wprost
    co sądzę o nim żebyś nie musiał zadawać sobie trudu analizy tego co
    mówię. Komunizm został wymyślony przez tęgie głowy parokrotnie w
    historii. I za każdym razem padał lub się wynaturzał bo tęgie głowy nie
    rozumiały istoty człowieczeństwa. Zakładały że człowiek jest szlachetny,
    etyczny, uczciwy etc., niepotrzebne skreślić. A nie mogły tego rozumieć
    bo teoria ewolucji i socjobiologia zostały stworzone później. Obecne
    ustroje bardziej lub mniej świadomie tą istotę biorą pod uwagę i dlatego
    osiągnęły sukces.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 52. Data: 2018-10-02 13:42:45
    Od: quent <x...@x...com>

    On 02.10.2018 13:15, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > prawa, ale również status społeczny, a nawet życie kulturalne."
    > I gdzie ja napisałem że jedynie? Bo szukałem, szukałem i jakoś nie

    <cytat z Jacek Maciejewski>
    Nie ma i nie było o ile wiem ustrojów które widzialy inaczej
    tą równość aniżeli równość wobec prawa.
    </cytat z Jacek Maciejewski>

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 53. Data: 2018-10-02 14:29:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2018 13:42:45 +0200, quent napisał(a):

    > <cytat z Jacek Maciejewski>
    > Nie ma i nie było o ile wiem ustrojów które widzialy inaczej
    > tą równość aniżeli równość wobec prawa.
    > </cytat z Jacek Maciejewski>

    Nie ma tu słowa "jedynie". Wniosek jaki wyciągasz jest pochopny i
    odcięty od toku dyskusji. Roman napisał "wszyscy ludzie są równi". Ty
    stwierdziłeś że w kapitaliźmie ludzie są równi jedynie wobec prawa. Ja
    zaoponowałem, twierdząc że nie ma ustrojów w których ludzie nie są równi
    wobec prawa. Twój nieuzasadniony wniosek jest taki że moim zdaniem w
    komuniźmie ludzie są równi jedynie wobec prawa. Dziwna logika :) Staraj
    się bardziej bo wychodzisz na pieniacza a przynajmniej faceta co prędzej
    pisze niż myśli :)
    A poza tym, zaczęło się od grzybów. Co byś zrobił jakby zaczęto kraść
    twoje prywatne grzyby?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 54. Data: 2018-10-02 15:36:54
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 października 2018 02:47:24 UTC-5 użytkownik quent napisał:

    > W afryce w większości krajów nie rozwinęło się praktycznie prawo
    > własności. To jest jeden z głównych powodów biedy.
    > Do europy jadą po darmową kasę a nie aby się asymilować i żyć jak
    > niemcy. Stąd wszelkie no-go-zone.

    Racja. 100%

    > Głównie do FRN, w którym w tamtym czasie rządzili ordoliberałowie,
    > którzy za Erhardta wprowadzili wolność gospodarczą. Byli ojcami tzw.
    > "cudu gospodarczego". Nie było tam interwencjonizmu państwowego na taką
    > skalę jak obecnie.
    > Polecam książkę:
    > http://tomaszcukiernik.pl/artykuly/artykuly-historyc
    zne/niemiecki-cud-gospodarczy/

    Racja.

    > Musisz prześledzić na czym owe państwa się wzbogaciły.
    > Norwegia była kiedyś biednym rybackim krajem. Co spowodowało ich
    > bogactwo? Socjalizm?? ;-D

    Racja. Socjalizm nie prowadzi do bogactwa. To bogactwo prowadzi do socjalizmu. A w
    sytuacji kiedy spoleczenstwo sie kurczy to starczy sie z tego bogactwa zywic i
    niewiele wiecej trzeba aby miec sie calkiem dobrze.

    > Musisz odróżnić wolność gospodarczą od innych wolności.
    > To wolność gospodarcza powoduje rozwój a nie brak wolności picia piwa na
    > ulicy.
    > Różnica między USA a np. Danią w gospodarce polega np. na tym, że poziom
    > redystrubucji podatków jest w USA o wiele mniejszy

    No nie. Chyba ze pare procent pkb uwazasz za "wiele mniej"
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tax_Freedom_Day#Europe
    an_Union
    Polska 44%
    usa 30% (ale ubezpieczenie kupujesz dodatkowo co "nieco zmienia)
    dania 46%

    Jak zajrzysz na to ile PKB sie przepuszcza brzez budzet to wyjdzie ci ze jest
    podobnie prawie wszedzie. Roznice sa tylko takie ze w usa placisz podatki jako
    obywatel a nie jako firma:
    https://www.usgovernmentspending.com/percent_gdp

    > za to poziom
    > regulacji (na dzień dzisiejszy) zbliżony.

    O i tu juz blizej prawdy. Bo rzeczywiscie usa dzis sa bardzo wyregulowane. byle kto
    nie moze byleczego robic a juz regulacja inzyniera jest na poziomie lekarza.

    > Stąd *najbiedniejszy stan w USA jest bogatszy od np. UK* które w europie
    > są w czubie.

    A tu juz troche przejechales. Pokaz pkb takiego stanu i porownamy.

    W praktyce bogactwo na swiecie sie wyrownuje. Biedne kraje sie bogaca (maja dostep do
    dobrobytu) a bogate sie cofaja (vide usa czy niemcy).

  • 55. Data: 2018-10-04 11:47:02
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    > Ech ten romantyzm... Nie, w Polsce zawsze działało to inaczej, i nic się
    > pod tym względem nie zmienia. [...]

    No sorry, wobec perspektywy, że kabina, w której jest więcej niż jedna
    osoba, może się urwać i spaść z fafnastego piętra, też bym stał w kolejce.

    Inna sprawa, że w Polsce w przypadku takiej (prawdziwej) awarii windę by
    wyłączono, a nie wieszano debilną ("debilną" w sensie, że raczej żaden
    porządny konserwator od wind by takiej nie wywiesił) kartkę...
    Ale brawa dla Twojego kolegi z Liceum - podoba mi się ten dowcip. :-)

    --
    P.

  • 56. Data: 2018-10-04 14:51:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-09-30 o 17:52, Bolko pisze:
    > Od 1 października kończy się w Niemczech sezon ochrony na żywopłot i krzaki.
    > Od 1 października właściciele posesji mogą na których znajdują się żywopłoty czy
    krzaki mogą więcej przyciąć niż tylko przycinanie mające na celu zachowanie starego
    kształtu żywopłotu.

    > Trochę powiało Bareja
    >
    > https://www.n-tv.de/ratgeber/Das-aendert-sich-im-Okt
    ober-article20643663.html

    Bareję to my mamy w US, szczególnie w Krotoszynie
    https://msp.money.pl/wiadomosci/prawop/artykul/fisku
    s-vat-oszustwa-podatkowe-nalezyta,133,0,2417797.html

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 57. Data: 2018-10-04 16:34:43
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 4 Oct 2018 11:47:02 +0200, PiotRek wrote:

    > No sorry, wobec perspektywy, że kabina, w której jest więcej niż jedna
    > osoba, może się urwać i spaść z fafnastego piętra, też bym stał w kolejce.

    To dokładnie pomyślałem.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 58. Data: 2018-10-04 16:51:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiotRek napisał:

    > No sorry, wobec perspektywy, że kabina, w której jest więcej niż jedna
    > osoba, może się urwać i spaść z fafnastego piętra, też bym stał w kolejce.

    Ja bym walił z buta po schodach. Jeśli natura awarii miałaby być właśnie
    taka, jak wyżej opisano, wtedy wolę nie ryzykować.

> [...]
    > porządny konserwator od wind by takiej nie wywiesił) kartkę...
    > Ale brawa dla Twojego kolegi z Liceum - podoba mi się ten dowcip. :-)

    No właśnie -- najpierw analiza, czy to co napisane ma jakikolwiek sens,
    czy ktoś sobie jaj nie robi, a nie od razu bezkrytyczne wykonanie zaleceń.

    Jarek

    PS
    W greckich klasztorach Meteora mnisi mieszkają na wysokich maczugach
    skalnych, na które wejść się nie da, trzeba zostać wciągniętym w koszu
    na linie. W ten sam sposób przyjmują tam turystów. Liny nie wyglądają
    bardzo świeżo, więc turyści często pytają, jak często są one wymieniane.
    Zwykle słyszą w odpowiedzi: jak się która urwie, bierzemy nową.

    --
    With a word she can get what she came for
    Oh oh oh oh and she's buying a stairway to heaven

  • 59. Data: 2018-10-04 17:19:37
    Od: l...@g...com

    Ale nową turystkę czy nową linę?

  • 60. Data: 2018-10-05 19:34:45
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

> [...]
    > skalnych, na które wejść się nie da, trzeba zostać wciągniętym w koszu
    > na linie. W ten sam sposób przyjmują tam turystów.

    A ten pierwszy jak się dostał na szczyt tej maczugi? Helikopterem? ;-)

    --
    P.