  • 71. Data: 2018-10-08 14:11:28
    Temat: Re: weekendowo
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.10.2018 13:49, Budyń wrote:
    > przeczytaj o monopolu telefonicznym w USA gdzie panstwo swoją interwencją
    spowodowało efekty dokładnie odwrotne do tych które sobie wyobrazasz.

    > https://www.wprost.pl/10807/Demonopolizacja-gupcze

    Śledziłeś jak to się stało, że AT&T pierwotnie zdobył pozycję monopolisty?
    Poczytaj sobie - tak, dzięki interwencji państwa:
    http://www.cablefax.com/technology/how-at-amp-t-beca
    me-a-monopoly-2

    To co opisuje wprost to typowa walka państwa z problemem, który samemu
    się wygenerowało.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 72. Data: 2018-10-08 15:40:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 października 2018 14:11:29 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> [...]
    me-a-monopoly-2

    > To co opisuje wprost to typowa walka państwa z problemem, który samemu

    no ale ty nie postulujesz założenie od podstaw panstwa na Marsie, tylko wprowadzenie
    twoich zasad jako lepszych tu i teraz. Zatem cie pytam - czy dopuszczasz interwencje
    panstwa w stosunku do np. googla.

    b.

  • 73. Data: 2018-10-08 16:03:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń pisze:

    > no ale ty nie postulujesz założenie od podstaw panstwa na Marsie

    Jak to nie?!

    Jarek

    --
    Nie liczymy trudna rada też z kolegą,
    by na Marsa via sputnik się w ten tego.

  • 74. Data: 2018-10-08 21:39:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 08 Oct 2018 16:03:33 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jak to nie?!

    No właśnie i ja liczyłem że tu o tym mowa. NASA twierdzi że lada dzień
    (2030 chyba) wyśle pierwszy konwój kolonizacyjny na Marsa, a kolonia
    księżycowa ma powstać jeszcze wcześniej.

    Ale znając życie to na miejscu nie będzie mowy o czymkolwiek nowym, a
    raczej powtarzanie schematów z domu.

    Swoją drogą, dlaczego ta kosmiczna ekspansja tak długo trwa? Kiedy byłem
    małym chłopcem mówiono mi że w 2000 r. będę miał latający samochód a na
    weekendy robił wypady na Wenus. Rozczarowanie...

    ...a przecież ruskie już dawno temu wynaleźli tani i przystępny sposób
    podróżowania w kosmos https://www.youtube.com/watch?v=2E6BwfNOlqw

    Mateusz

  • 75. Data: 2018-10-08 21:51:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > samochód a na weekendy robił wypady na Wenus. Rozczarowanie...
    >
    > ...a przecież ruskie już dawno temu wynaleźli tani i przystępny sposób

    Bez tego odpowietrznika (druga minuta) będzie im bulgotało w kaloryferach
    na stacji.

    --
    Jarek

  • 76. Data: 2018-10-09 07:59:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.10.2018 15:40, Budyń wrote:
    > no ale ty nie postulujesz założenie od podstaw panstwa na Marsie, tylko
    wprowadzenie twoich zasad jako lepszych tu i teraz. Zatem cie pytam - czy dopuszczasz
    interwencje panstwa w stosunku do np. googla.

    Jeśli jedyną ingerencją państwa w gospodarkę byłby urząd antymonopolowy
    to ja nie widzę problemu. Na uwolnionym rynku raczej nie miałby wiele do
    roboty.
    Ja postuluję kontrrewolucję w podatkach i roli państwa ogólnie.
    Trzeba zniszczyć bariery wejścia na rynek aby molochy miały się czego
    obawiać.
    Zresztą tu chodzi o zwykłych ludzi i ich małe biznesy... o tzw. misie bo
    to one są solą naszej ziemi ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 77. Data: 2018-10-09 12:03:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-09 o 07:59, quent pisze:

    > Jeśli jedyną ingerencją państwa w gospodarkę byłby urząd antymonopolowy
    > to ja nie widzę problemu. Na uwolnionym rynku raczej nie miałby wiele do
    > roboty.
    > (...)

    Urząd antymonopolowy niewiele zdziała, jeśli przykładowo jedna firma ma
    "tysiąc" różnych marek produktów, pozornie konkurujących ze sobą, a de
    facto podtrzymujących cenę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 78. Data: 2018-10-09 12:50:35
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.10.2018 12:03, Adam wrote:

    > Urząd antymonopolowy niewiele zdziała, jeśli przykładowo jedna firma ma
    > "tysiąc" różnych marek produktów, pozornie konkurujących ze sobą, a de
    > facto podtrzymujących cenę.

    Ja tego nie wymyśliłem ;-)
    To Budyń!!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 79. Data: 2018-10-14 00:59:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ziemia jest wklesla bo sie buty na czubkach i koncach obcasow najbardziej zuzywaja.
    Jak by byla plaska to by sie zuzywaly rowno.