  • 11. Data: 2017-01-09 12:40:42
    Temat: Re: woda na pietrze dlugo sie nagrzewa
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "maniek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >a da sie zamontowac ta cyrkulacje ?

    Cyrkulacja to rura idąca równolegle to rury z ciepłą wodą, aż do ostatniego
    punktu mającego byc objętym ową cyrkulacją - plus pompa. Pompa jest
    najmniejszym problemem, bo można ją przy kotle wstawić, rury trzeba jednak
    pociągnąć. Jeśli masz rury z ciepła wodą na wierzchu to jest jeszcze opcja
    zamontowania grzałek elektrycznych na rurach plus izolacja na nich.

  • 12. Data: 2017-01-09 19:41:03
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 stycznia 2017 08:04:27 UTC+1 użytkownik maniek napisał:
    > witam, mam dom 2 kondygnacyjny, ogrzewanie gazowe i mam problem z dlugo
    > nagrzewajaca sie woda na pietrze, woda sie nagrzewa po ok 20-30
    > sekundach, prysznic nawet po minucie. dom kupilem nie dawno. co zrobic
    > zeby woda sie szybciej nagrzewala ?

    Pamiętaj, że korzystanie z cyrkulacji, jak już ją zrobisz, trochę kosztuje.
    Zdecydowanie wiecej niż ta woda, która poleci do ziemi.

  • 13. Data: 2017-01-09 21:29:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-09 o 19:41, r...@g...com pisze:

    > Pamiętaj, że korzystanie z cyrkulacji, jak już ją zrobisz, trochę kosztuje.
    Zdecydowanie wiecej niż ta woda, która poleci do ziemi.

    Ciepło z cyrkulacji nie ucieka do ziemi - zostaje w ścianie. Więc tak
    naprawdę zostaje koszt prądu do pompy.

    A spuszczenie 30l wody do ziemi spowoduje napełnienie zbiornika 30-oma
    litrami wody o temp 4C. Więc nie wiem, co będzie więcej kosztowało.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2017-01-09 23:23:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.01.2017 o 08:04, maniek pisze:
> [...]
    > nagrzewajaca sie woda na pietrze, woda sie nagrzewa po ok 20-30
    > sekundach, prysznic nawet po minucie. dom kupilem nie dawno. co zrobic
    zmniejszyć ilość wody do nagrzania pomiędzy piecem a wylewką. jak?
    wsadzić cieńsze rurki. no bo masz teraz....? Można zrobić jeszcze jeden
    "myk". ale zaraz dostanę po dupie. moje wszystkie piece, wszystkie
    odpalały palnik jakąś chwilę po odkręceniu wody. klika z nich, potrafiło
    jednak pracować w taki sposób, aby w piecu czekała juz ciepła woda.
    poprostu piec włączał się na kilka sekund co 15 minut. możesz spróbować
    zrobić taki układ ( 2 kabelki) odpalasz palnik w piecu zdalnie, z
    pierwszego pietra, i po zadanym czasie (dałbym czas zwłoki plus 5
    sekund) odkręcasz wodę. wypływ wody podtrzymuje płomień, ale pierwsze
    kropoelki wody wychodzące z pieca będą juz gorące.

    ToMasz

  • 15. Data: 2017-01-10 09:22:58
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Ciepło z cyrkulacji nie ucieka do ziemi - zostaje w ścianie.

    Latem staje się jednak kosztem

  • 16. Data: 2017-01-10 10:06:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 9, 2017 at 11:23:18 PM UTC+1, ToMasz wrote:

> [...]
    > sekund) odkręcasz wodę. wypływ wody podtrzymuje płomień, ale pierwsze
    > kropoelki wody wychodzące z pieca będą juz gorące.

    To odpalanie to przy zalozeniu, ze jest to ogrzewacz przeplywowy, a autor nie
    napisal/nie wie ? co tam ma...
    Jesli problem wystepuje na pietrze (wiec domyslam sie, ze na parterze jest OK) to
    wyglada jednak na zasobnik CWU blisko kranow na parterze.
    A co do przeabiania na ciensze rurki - w sumie mozna, ale i tak bedzie czekal (troche
    krocej), wiec jak juz przeraabiac to chyba lepiej cyrkulacje dorobic majac zasobnik.
    Ale ja bym zaczynal od rozczajenie co tam jest ;)
    Np. niech wrzuci fotki kotla z przylaczami na poczatek...

  • 17. Data: 2017-01-10 14:01:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.01.2017 o 10:06, WS pisze:

> [...]
    zasobnik. Ale ja bym zaczynal od rozczajenie co tam jest ;)
    > Np. niech wrzuci fotki kotla z przylaczami na poczatek...

    a jakby przerobić na 3 rurki. to czy trzecia, powrotna, moze być super
    cieńka? Taka aby cała zmieściła się w warstwie tynku?
    ToMasz

  • 18. Data: 2017-01-10 14:50:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, January 10, 2017 at 2:01:02 PM UTC+1, ToMasz wrote:

    > a jakby przerobić na 3 rurki. to czy trzecia, powrotna, moze być super
    > cieńka? Taka aby cała zmieściła się w warstwie tynku?

    pewnie zadziala, ale szkoda kombinowac (wieksze obc.pompy ze wzgl. na opory), jak sie
    juz kuje to zadna roznica ile... no i warto otuline ocieplajaca dac, a z tym i tak
    dosc grube wyjdzie

    WS

  • 19. Data: 2017-01-10 19:53:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > pewnie zadziala, ale szkoda kombinowac (wieksze obc.pompy ze wzgl. na opory), jak
    sie juz kuje to zadna roznica ile... no i warto otuline ocieplajaca dac, a z tym i
    tak dosc grube wyjdzie

    Dobra, ale czemu nikt pytającemu nie pisze o kosztach? Sama pompa to ze
    400zł U mnie m3 z wodociągu + kanalizacja kosztuje 10,5zł. To sama pompa
    to 38000 litrów wody. Ile dziennie spuszcza? Jak leje przez minutę, to
    10-14 litrów. I to zazwyczaj 2-3 razy w ciągu dnia maks i to w zimę, ale
    policzmy 2 razy przez 365 dni codziennie. 8760 litrów rocznie, czyli
    sama pompa zwracać się będzie 5 lat. A prąd, koszty wykucia i położenia
    teraz?

    Żeby nie było jest tutaj taki jeden co walczy z rekuperacją że się nigdy
    nie zwróci. I z tej perspektywy pewnie ma rację. Umówmy się co jest
    inwestycją, a co jest wygodą. Bo cyrkulację, ktoś tutaj też nazwał
    inwestycją.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2017-01-11 13:55:03
    Od: Bonum mane <b...@o...cs>

    W dniu 10.01.2017 o 19:53, Mateusz Bogusz pisze:
    > to 38000 litrów wody. Ile dziennie spuszcza? Jak leje przez minutę, to
    > 10-14 litrów.

    Można zamontować perlatory. Wówczas zużycie wody będzie mniejsze i
    koszty niższe.