  • 21. Data: 2017-09-27 22:35:27
    Temat: Re: wypukłe panele
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.09.2017 o 21:35, Krycha pisze:

    > Możesz podać link do tej piły do drewna, którą polecasz?
    Ja polecam to:
    https://www.leroymerlin.pl/elektronarzedzia/akcesori
    a-do-elektronarzedzi/tarcze-do-szlifierek-katowych/t
    arcza-do-ciecia-drewna-multi-wheel-sr-125-mm-bosch,p
    422653,l510.html
    Jacek

  • 22. Data: 2017-09-27 22:44:59
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 27 września 2017 21:35:07 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
> [...]
    ertarke-sr.-45mm-Wolfcraft-3270000/3982

    > Możesz podać link do tej piły do drewna, którą polecasz?
    > Myślałam, ze to co polecałeś w poprzednim mailu, to to co zamówiłam.
    >
    > Krycha.

    Nie mogę. Widzialem takie pilarki na giełdzie elektroniznej w Krakowie ale na
    Allegro a nawet na Ebayu ich nima. Sa sztuki po kilkaset złotych a ja kupiłem
    taka za kilkadziesiąt bliżej 20 dolarow. I niestety zostawilem ja za oceanem.

    Radze udac się do jakiegoś Majsterka czy innej Castoramy i tam kupic jakas
    pilarke na prad, najslabsza z pod względem mocy i najtansza ale taka, aby
    umozliwiala ciecie przy samej scianie. Takich nie ma, ale jak pisalem, można
    ten stolik z jednej strony obciac lub pod niego dokleić jakiś drewiany klin aby
    ona ciela pod katem ale w odleglosci tego centymetra lub gora poltora od
    sciany. I na okreslona glebokosc ciecia. Może jakiś gramotny sprzedawcaa Ci
    doradzi.
    Ja pisze dla ludzi, którzy maja jakas minimalna kulture techniczna i
    stwierdzam, ze Tobie jest jej brak. Może lepiej zlec te czynność jakiej "zlotej
    raczce" a sama jednak się za to nie bierz. Ja tez nie chce ponosić odpowiedzialności
    za swe rady, których możesz nie zrozumiec.

    Mozezsz to zlecic wykonać, jak ja to nazywam na piechotę. Kup pare dłut do
    drewna, i mlotek. Zlec temu co te podloge ci wylozyl, niech te dylatacje wokół
    sciany entymetr po centymetrze recznie wydlutuje. Wtedy do końca zycia
    zapamięta, ze panele układa się z dużym luzem wokół scian.

    Pzdr
    Pornad

  • 23. Data: 2017-09-27 22:55:24
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 27 września 2017 22:35:27 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    a-do-elektronarzedzi/tarcze-do-szlifierek-katowych/t
    arcza-do-ciecia-drewna-multi-wheel-sr-125-mm-bosch,p

    I jak ta Krycha ma tym kolkiem ciac? Pobijac młotkiem czy wlozyc na palec i
    nim krecic?
    Do tego potrzeba jeszcze katowke jakiegoś Bosha lub inna a one sa drogawe.
    Koszt może przekroczyć koszt materialu gdyby trzeba go było wymienić. No ale
    rada poprawna, praca katowka jest o wiele latwiejsza i bezpieczniejsza od tej
    wiertarki adaptowanej do poprzecznego, dość upierdliwego ciecia dość twardego
    materialu.

    Pzdr
    Tornad

  • 24. Data: 2017-09-28 08:49:51
    Od: s...@g...com

    ertarke-sr.-45mm-Wolfcraft-3270000/3982

    > Możesz podać link do tej piły do drewna, którą polecasz?
    > Myślałam, ze to co polecałeś w poprzednim mailu, to to co zamówiłam.

    Najlepsze jest cos takiego:
    http://www.narzedzia.pl/narzedzie-wielofunkcyjne-bos
    ch-pmf-10-8-li,57904.html

    Ale nie kupuj. Poszukaj wypozyczalni narzędzi. Bo ona droga jest a na długo nie
    potrzebujesz.
    Ewentualnie rozebrać ten ostatni rządek paneli i przyciąć normalnie piłą, mozna nawet
    ręczną jak nie ma dostepu do lepszej. Choć w castoramie ci powinni przyciąć bez
    problemu.

  • 25. Data: 2017-09-28 09:11:49
    Od: Hienryk <z...@g...com>

    O to to to ...
    Też chciałem coś takiego doradzić
    wykorzystać końcówkę jak w 2:16 tego filmu
    https://www.youtube.com/watch?v=wY7Z4aIW7xQ
    lub 8:13 w https://www.youtube.com/watch?v=OWMS7eIAx5c

    Takie narzędzie z kompletem jakichś końcówek (niestety bez takich jak te potrzebne w
    Twoim przypadku) kupiłem kiedyś w Biedronie za niecałe 60 złotych. Nie jest to bosch
    ale do jednej takiej roboty mogłoby wystarczyć

  • 26. Data: 2017-09-28 09:18:55
    Od: Hienryk <z...@g...com>

    sorry - drobna poprawka. Za 60 złotych to kupiłem w Biedronie coś dremelopodobnego.
    Multi tool'a kupowałem w Casto i nie pamiętam ile dałem, ale chyba powyżej 100

  • 27. Data: 2017-09-28 10:45:05
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 27.09.2017 o 22:55, Tornad pisze:

> [...]
    > nim krecic?
    > Do tego potrzeba jeszcze katowke jakiegoś Bosha lub inna a one sa drogawe.

    Kątówkę mam, choć nie Bosha, 110 mm. Najczęściej ostrzę nią narzedzia
    ogrodnicze, ale też używałam do przycinania płytek podłogowych, które
    kładłam w altance.

> [...]
    > wiertarki adaptowanej do poprzecznego, dość upierdliwego ciecia dość twardego

    Tylko że kątówka ma duże obroty (nie mam regulacji) i cięte panele
    tarczą do metalu będą się przypalały.
    Natomiast mam wiertarkę, MSRH600, o regulowanej prędkości, dlatego
    myślałam o tej pile szczelinowej do wiertarki. (zrezygnowałam z zakupu)
    Będę miała męską pomoc, ale ja muszę być przekonana jak to robić i
    jakimi narzędziami, aby było bezpiecznie i skutecznie.

    Krycha.

  • 28. Data: 2017-09-28 11:08:01
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 27.09.2017 o 22:44, Tornad pisze:

> [...]
    > raczce" a sama jednak się za to nie bierz. Ja tez nie chce ponosić
    odpowiedzialności za swe rady, których możesz nie zrozumiec.

    Myślę, że nie jest tak źle z tą moja kulturą techniczną. :-)
    Mam dużo narzędzi i sporo prac technicznych wykonuje sama.
    Zrozumienie co trzeba zrobić, jakie narzędzia użyć i jak wykonać to
    podstawa. Nie twierdzę ze wszystko udaje mi sie dobrze zrobić, czasem
    po sobie poprawiam, ale poprawiałam też po "fachowcach".
    Tak jak teraz z tymi panelami.
    Tej pracy nigdy nie robiłam, dlatego szukam u Was wiedzy, aby dobrze
    przygotować się do tego zadania.
    Nawet jeżeli wezmę fachowca, to muszę wiedzieć jak powinno być zrobione
    prawidłowo.

    Po doświadczeniach ze "złotą rączką", która kładła panele i której
    podczas prac zwróciłam uwagę, że nie używa klinów do zachowania
    odległości paneli od ścian a on stwierdził że nie potrzeba muszę być
    przygotowana merytorycznie do zagadnienia.
    Żałuję że wtedy nie zdecydowałam sie na przerwanie mu prac.
    On nadal uważa, że zrobił dobrze, więc więcej nie będę mu czegokolwiek
    zlecać.

    > Mozezsz to zlecic wykonać, jak ja to nazywam na piechotę. Kup pare dłut do
    > drewna, i mlotek.

    Mam dłuta do drewna i młotki, być może będę musiała tak zrobić sama,
    jeżeli nie znajdę bezpiecznych narzędzi mechanicznych.
    (...)

    Krycha.

  • 29. Data: 2017-09-28 11:21:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.09.2017 o 10:45, Krycha pisze:

    > Kątówkę mam, choć nie Bosha, 110 mm. Najczęściej ostrzę nią narzedzia
    > ogrodnicze, ale też używałam do przycinania płytek podłogowych, które
    > kładłam w altance.
    Tarcze Multi Wheel są też na 110 mm i chyba nawet tańsze.

    > Tylko że kątówka ma duże obroty (nie mam regulacji) i cięte panele
    > tarczą do metalu będą się przypalały.
    To jest właśnie tarcza, która nie przypala. Tnę tym palety, płyty
    wiórowe, rózne tworzywa sztuczne itp. Regulacja obrotów jest przydatna,
    ale bez tego też się da.
    Tylko na dużych obrotach będzie pylić, więc od razu załącz odkurzacz
    niech ciągnie na bieżąco.

    Jacek

  • 30. Data: 2017-09-28 11:53:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Warto dodac do Jacka ze katowka ma wytrzymala metalowa oslone tarczy i daje sie ja
    pewnie chwycic w dwoch miejscach. Wysokie obrory sa przydatne bo wystepuje efekt
    zyroskopowy utrudniajacy szybka zmiane polozenia katowki. Katowka do pracy jaka
    chcesz wykonac bedzie duzo bezpieczniejsza. Tarcza o ktorej napisal Jacek tania nie
    jest ale jak lubisz od czasu do czasu sama cos zrobic to Ci sie przyda. Ona od
    lezenia sie nie psuje.