  • 11. Data: 2011-10-27 18:06:32
    Temat: Re: zabezpieczenie licznika wody - jaki przewód grzejny?
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:fb0b41e3-5c9b-4eac-98e4-057a09e188f2@j39g2000yq
    c.googlegroups.com...

    Tak mi się też właśnie wydaje, że czujnik powinien być przy rurze. Na
    zewnątrz też może być, ale bardzo trudno będzie wyznaczyć krzywą
    zależności pomiędzy temp. zew. a temp. przy rurze.

    Masz rację, wydaje Ci się :) Czy czujnik dla ogrzewania CO masz na
    grzejniku? Patrz moja odpowiedź wyżej. Tu
    http://sklep.mikroenergetyka.com.pl/kable_grzejne_sa
    moregulujace/dev_iceguard_18w
    masz przykładowy opis kabla.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 12. Data: 2011-10-27 18:16:54
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Masz rację, wydaje Ci się :) Czy czujnik dla ogrzewania CO masz na
> [...]

    a w tym kablu z linka masz w ogóle jakiś czujnik?

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2011-10-27 18:23:21
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On 26 Paź, 19:06, "wowa" <w...@g...pl> wrote:

    > Mało danych. Gdzie ten licznik? Budowa czy normalne użytkowanie?

    Przepraszam, faktycznie nie napisałem zbyt wiele. Chodzi o przyłącze
    wody na budowie.
    Licznik jest w piwnicy. Budynek oczywiście nieogrzewany.

    Tak myślałem :)

    > Przewody samoregulujące + termostat stosuję do ogrzewania niewielkich
    > skrzynek na polu.

    Wystarczą przewody o mocy 10W/m? Czy lepiej kupić mocniejsze?

    Jak różnica cenowa niewielka, dałbym mocniejsze, sam sobie moc reguluje.
    Jeszcze ważna uwaga: nie można go za bardzo zginać bo popęka wewnątrz i nie
    układać warstwami. Jest to opisane w instrukcji. A i do zarobienia końca
    jest potrzebny ostry nóż i trochę cierpliwości :) Pamiętaj o izolacji na
    drugim końcu!
    A w ogóle nie możesz zakręcić wody i zdemontować licznika na zimę? To chyba
    najmniejsze koszty ?
    Wojtek

  • 14. Data: 2011-10-27 18:46:28
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    i.googlegroups.com...
    a w tym kablu z linka masz w ogóle jakiś czujnik?

    Pominąłeś wątek :) Kabel jest samoregulujący, czujnik jest w dodatkowym
    termostacie.
    Wojtek

  • 15. Data: 2011-10-27 18:58:49
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użyj wyobraźni :) Wetkniesz czujnik pod kabelek, kabelek się włączy, po
    > kilkunastu sekundach czujnik go wyłączy i tak w kółko a rura dalej zimna
    > (te kable bardzo szybko się grzeją). Mówiąc "termostat na zewnątrz" miałem
    > na myśli to pomieszczenie. On służy tylko do włączania kabla w razie
    > spadku temp. zewnętrznej poniżej 0C, po co grzać w temp. dodatniej?

    użyj fizyki a nie wyobraźni. To nie temperatura pomieszczenia decyduje o
    zamarznięciu wody tylko temperatura tej wody. Jesli rura jest nieizolowana -
    porządku, mierzymy temperature pomieszczenia bo bedzie tożsama z temperaturą
    wody. Jesli rure zaizolujemy to juz nie. Wystarczy nagrzac rure do powiedzmy
    3 stopni i czekać az spadnie do 1 by znów właczyć grzanie. Temperatura
    pomieszczenia nie ma znaczenia. Czujnik tak jak mówisz powinien kabla
    grzejnego nie dotykać.

    Co do tych samoregulujących sie przewodów grzejnych: nie widze informacji o
    temperaturach graniczych - jesli on grzeje zawsze to generujemy sobie niezłe
    rachunki, bo przy powiedzmy +5 grzac nie trzeba wcale.

    b.

  • 16. Data: 2011-10-27 21:38:34
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > właczyć grzanie. Temperatura pomieszczenia nie ma znaczenia. Czujnik tak
    > jak mówisz powinien kabla grzejnego nie dotykać.

    A właśnie że temp. pomieszczenia! Wiem bo mi rozwaliło licznik :) Woda pod
    ziemią ma temp. dodatnią, dopiero w pomieszczeniach się wychładza. Czy w
    zimie z kranu leci woda czy kostki lodu? Jest jeszcze japońska metoda
    przeciw zamarzaniu, wystarczy żeby woda leciała niewielkim strumieniem i nic
    się nie stanie (oprócz rachunków :)).

    > Co do tych samoregulujących sie przewodów grzejnych: nie widze informacji
    > o temperaturach graniczych - jesli on grzeje zawsze to generujemy sobie
    > niezłe rachunki, bo przy powiedzmy +5 grzac nie trzeba wcale.

    Z tą temp. jest śmiesznie. Ten kabel oddaje określoną moc z metra w
    zależności od temp. zewnętrznej. Czyli, im zimniej tym więcej grzeje do
    swojej mocy max (np.10W/m). Max temp. powłoki musi być w opisie. Testując
    taki kabel sprawdziłem że, w temp pokojowej (20^C) też grzeje i stąd ten
    termostat.
    Wojtek

  • 17. Data: 2011-10-28 07:03:14
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A właśnie że temp. pomieszczenia! Wiem bo mi rozwaliło licznik :)

    Z takim specjalistą trudno sie kłócić...

    >Woda pod ziemią ma temp. dodatnią, dopiero w pomieszczeniach się wychładza.

    Dokłanie tak - czyli w pomieszczeniach musimy ja nieco nagrzać a zeby nie
    popłynąć na rachunkach za prąd rurę w pomieszczeniach izolujemy ją. Co jest
    niezrozumiałe? Tobie pękło boś nie grzał a tylko zaizolował - wychładzanie
    trwa dłużej ale jesli mróz tez jest długo to zdązy sie wychłodzić do zera i
    bum.

    > zimie z kranu leci woda czy kostki lodu? Jest jeszcze japońska metoda
    > przeciw zamarzaniu, wystarczy żeby woda leciała niewielkim strumieniem i
    > nic się nie stanie (oprócz rachunków :)).

    wszystko jedno jak dostarczymy dodatkową energię

    > swojej mocy max (np.10W/m). Max temp. powłoki musi być w opisie. Testując
    > taki kabel sprawdziłem że, w temp pokojowej (20^C) też grzeje i stąd ten
    > termostat.

    Jesli cena takiego kabla nie jest wiele wyższa od zwykłago grzejnego to
    niech bedzie, ale rewelacji w nim nie ma. Termostat tez jest potrzebny
    (czujkę wkładamy w ocieplenie blisko rury). Jesli czujnik temperatury
    umiescisz w pomieszczeniu to kabel bedzie grzał całą zimę - oczywiscie rura
    nie zamarznie, ale rachunek za prąd bedzie duzy - prosta konsekwencja braku
    znajomosci fizyki :-) A ponieważ rura jest ocieplona a kabel grzeje cały
    czas to wybudowaliśmy fajny układ do zniszczenia rury poprzez ZA WYSOKĄ
    temperature :)

    b.

  • 18. Data: 2011-10-28 16:58:40
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z takim specjalistą trudno sie kłócić...

    W końcu zaczynamy się rozumieć :)

    > Dokłanie tak - czyli w pomieszczeniach musimy ja nieco nagrzać a zeby nie
    > popłynąć na rachunkach za prąd rurę w pomieszczeniach izolujemy ją. Co
    > jest niezrozumiałe?

    A czy ja pisałem żeby nie izolować?

    Tobie pękło boś nie grzał a tylko zaizolował - wychładzanie
    > trwa dłużej ale jesli mróz tez jest długo to zdązy sie wychłodzić do zera
    > i bum.

    Nie grzane i nie izolowane :( Niestety za późno się zorientowałem.

> [...]
    > braku znajomosci fizyki :-) A ponieważ rura jest ocieplona a kabel grzeje
    > cały czas to wybudowaliśmy fajny układ do zniszczenia rury poprzez ZA

    Przyjrzyj się słowu SAMOREGULUJĄCY! To znaczy że grzeje do pewnej temp. i
    koniec. Utrzymuje tą temp. Weźmie tyle mocy ile potrzeba, pełne 30W lub 0.5W
    byle utrzymać tą temperature. A termostat z czujnikiem zew. (nie na polu,
    tylko w tym pomieszczeniu blisko rury!) jest po to żeby nie płacić za okresy
    temperatury dodatniej.
    Wojtek

  • 19. Data: 2011-10-28 19:07:08
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Przyjrzyj się słowu SAMOREGULUJĄCY! To znaczy że grzeje do pewnej temp. i
    > koniec. Utrzymuje tą temp.

    tą czyli jaką? Bo nie doczytałem w ich ulotkach. Nas interesuje zeby
    przestał grzac kiedy ma 2 stopnie.

    Ale mówiłeś ze przy 20 nadal grzeje.
    Czyli w pomieszczeniu jest zero, pod otuliną kabel nagrzewa do +20 i nadal
    grzeje. A ty sie upierasz ze to znakomite rozwiązanie. Chylę czoła i juz sie
    nie odzywam.

    b.

  • 20. Data: 2011-10-28 23:47:37
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]

    > grzeje. A ty sie upierasz ze to znakomite rozwiązanie. Chylę czoła i juz

    Dobra. Zmusiłeś mnie do poczytania trochę. Faktycznie stosuje się termostat
    mocowany bezpośrednio na rurę pod ociepleniem. W sumie nie wiem czego się
    tak upierałem :)
    Pozdrawiam
    Wojtek