  • 1. Data: 2013-01-04 11:02:06
    Temat: zakup działki z pozwoleniem na budowe - co sprawdzić
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam,
    jak wspominałem niedawno, przymierzam się do kupna działki.
    Trafiła się taka jedna. Poprzedni właściciele chcieli się budować, lecz
    wyemigrowali.

    Podobno(jutro będę znał konkrety bo będę oglądał papiery) jest
    pozwolenie na budowę(chyba) i projekt(to na pewno) - te dokumenty są do
    do odkupienia za dodatkową kasę, nie wiem czy je kupię, może mnie
    przekonacie że warto czy nie warto? W każdym bądź razie będę je oglądał
    i moje pytanie - na co zwrócić uwagę?

    Problem z działką jest taki, że droga dojazdowa kończy się jakieś 30m
    przed działką. Droga się konczy, w przedłużeniu jej osi stoi płot, po
    jednej i drugiej stronie są działki sąsiadów. Żekomo ma być zabrane po
    2,5m z każdej z tych działek i droga ma być zrobiona (kiedy..?) W jakim
    dokumencie znalazł bym informacje czy ta droga będzie zrobiona? Czy w
    ogóle jest jakiś obowiązek zrobienia dojazdu do działki? Ile to może
    trwać? Czy jeżeli sa takie plany, ale miasto się będzie ociagać, to ja z
    własnej kasy mogę wykonać prowizoryczny dojazd? Była by kwestia
    rozebrania płotu. Konieczne też będzie przestawienia słupa elektrycznego
    - stoi w miejscu tej przyszłej drogi.
    Na pocieszenie, w przedłużeniu(ale nieco na poboczu) tej obecnej drogi,
    dokładniej tam gdzie bym chciał aby się kończyła, stoi hydrant.

    Czy powyższe problemy są rangi dyskwalifikującej tą działkę?

    Co jeszcze mógłbym sprawdzić w dokumentach posiadanych przez
    właściciela? Jakie dokumenty powinien on posiadać i w które warto
    zajrzeć(sfotografować).

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2013-01-04 11:09:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 11:02:06 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:
> [...]
    > do odkupienia za dodatkową kasę, nie wiem czy je kupię, może mnie
    > przekonacie że warto czy nie warto? W każdym bądź razie będę je oglądał

    prawie na 100% nie warto za to pozwolenie płacić bo mała szansa ze ci projekt
    podpasuje w całosci.
    Ale uważaj bo była taka sprawa - człowiek kupił dzialke z pozwoleniem na budowe -
    chciał uzyskac pozwolenie na inny budynek. W urzedzie mu powiedzieli ze nie moze
    dostac bo w tym miejscu jest stare pozwolenie a wygasić go nie mozna bez zgody
    poprzedniego właściciela - a ten zgody nie wyraził :)

    > Problem z działką jest taki, że droga dojazdowa kończy się jakieś 30m
    > przed działką. Droga się konczy, w przedłużeniu jej osi stoi płot, po

    nie ma formalnej drogi czyli wydzielonej dzialki drogowej albo słuzebnosci na
    dzialkach sąsiadów -nie kupuj. Niech sprzedający załatwi najpierw droge.

    b.

  • 3. Data: 2013-01-04 11:12:29
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Poszukaj innej działki.
    Ceny nieruchomości spadają i spadać będą jeszcze długi czas.

    Czas gra na korzyść kupujących.

    Jak nie ma dojazdu do działki, musisz rozebrać płot, potem
    pewnie postawic 2 płoty sąsiadom... i jeszcze zabrać im
    po 2-3m pasa z działek - no to nie wiem, czy będziesz miał
    później z nimi super releacje, nawet jak dostaną za to godziwe
    odszkodowanie.

    Ja bym się w to nie pchał, no chyba że wiesz, że pod tą działką
    jakąś ruda złota się ukrywa ;)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 4. Data: 2013-01-04 11:20:11
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.01.2013 11:09, Budyń pisze:
    > nie ma formalnej drogi czyli wydzielonej dzialki drogowej albo
    > słuzebnosci na dzialkach sąsiadów -nie kupuj.
    > Niech sprzedający załatwi najpierw droge.

    No właśnie, podobno jest projekt na tą drogę - gdzie szukać informacji o
    tym?

  • 5. Data: 2013-01-04 11:20:35
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednej i drugiej stronie są działki sąsiadów. Żekomo ma być zabrane po
    > 2,5m z każdej z tych działek i droga ma być zrobiona (kiedy..?)

    Śliska sprawa. Kup tą działkę dopiero wtedy, gdy sprzedający doprowadzi
    sprawę drogi do końca. Rozumiem, że cena jest baaaaardzo atrakcyjna, skoro w
    ogóle rozważasz działkę bez doprowadzonej drogi?

  • 6. Data: 2013-01-04 11:34:24
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.01.2013 11:20, brunet.wp pisze:
> [...]
    > sprawę drogi do końca. Rozumiem, że cena jest baaaaardzo atrakcyjna,
    > skoro w ogóle rozważasz działkę bez doprowadzonej drogi?

    Tak, cena jest bardzo atrakcyjna - 120zł/m^2 gdzie cena z allegro
    okolicznych działek to 200zł/m^2 Tak, wiem że cena na allegro to pobożne
    życzenia. Działka wystawiona na sprzedaż niedawno. Zakup bezpośrednio od
    właściciela, oferta znaleziona na tablicy w pobliskim sklepie.
    Do tego:
    południowy stok,
    od południa już nic się nie wybuduje.
    okolica mi bardzo dobrze znana, bo mieszkam 300m dalej
    są media
    Na działce jest studnia (woda w studni na 5m ppt)
    300m dalej, czyli tam gdzie ja mieszkam, to teren piaszczysty, tu
    przypuszczam będzie podobnie.
    Działka jest ogrodzona z 4 stron.
    W bezpośrednim sąsiedztwie się już nic raczej nie wybuduje.

    Albo kogoś bardzo ciśnie i potrzebuje kasy, albo jest jakiś bubel..

    Jeszcze jedna niewiadoma, od południowej strony, jakieś ~3m poniżej
    przyszłego "poziomu zero" jest rów odwadniający - obawiam się o
    możliwość wystawienia piwnicy(proszę nie zaczynać dyskusji budować czy
    nie budować piwnice!). Zalać podczas roztopów mnie raczej nie powinno,
    ale muszę to jeszcze dokładnie wybadać.

  • 7. Data: 2013-01-04 12:56:20
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > Co jeszcze mógłbym sprawdzić w dokumentach posiadanych przez właściciela?
    > Jakie dokumenty powinien on posiadać i w które warto

    Bezwzględnie musi być zapewniona droga (bezpośredni dostęp do drogi
    publicznej), to jest warunek konieczny. Bez tego nie kupuj. Przedewszystkim
    w formie prawnej (płoty i inne historie można załatwić później i raczej
    bezporoblemowo). Może być służebność.
    Warto to przemyśleć, niż potem szargać sobie nerwy.

  • 8. Data: 2013-01-04 14:21:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Co jeszcze mógłbym sprawdzić w dokumentach posiadanych przez właściciela?
    > Jakie dokumenty powinien on posiadać i w które warto
    > zajrzeć(sfotografować).

    Najważniejsze to sprawdzić, czy w KW tych dwóch działek jest wpisana
    służebność, lub czy działka pod drogę została już wydzielona i jej
    właścicielem jest gmina a płot stoi bo zawsze tak stał.

    Teoretycznie jak jest pozwolenie to musi być dostęp do drogi publicznej, ale
    różnie to bywa jakiś urzędnik mógł czegoś nie dopilnować, a problem będziesz
    miał Ty a nie on.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-01-05 11:44:34
    Od: "adam" <a...@a...pl>

> [...]
    > południowy stok,
    > od południa już nic się nie wybuduje.
    > okolica mi bardzo dobrze znana, bo mieszkam 300m dalej

    Jaka to miejscowosc?
    Pzdr
    Adam

  • 10. Data: 2013-01-05 13:41:42