  • 1. Data: 2010-02-03 10:13:30
    Temat: zmywarka kompaktowa vs polowa wsadu
    Od: m <f...@f...pl>

    witam,
    Ile w praktyce zuzywaja pradu i wody zmywarki
    z funkcja 1/2 wsadu. Czy jak wloze polowe naczyn to
    zuzyje polowe wody i pradu, ewentulanie troche wiecej
    czy roznica nie bedzie tak duza. Zastanawiam sie
    miedzy zmywarka 45cm z ta funkcja lub zmywarka kompaktowa.
    Zmywarki kompaktowe zuzywaja okolo 7litrow wody na cykl.

  • 2. Data: 2010-02-03 11:22:31
    Temat: Re: zmywarka kompaktowa vs polowa wsadu
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik m napisał:
> [...]
    > miedzy zmywarka 45cm z ta funkcja lub zmywarka kompaktowa.
    > Zmywarki kompaktowe zuzywaja okolo 7litrow wody na cykl.

    Mam już ośmioletnią zmywarką Zanussi, o szerokości 45cm, która wcale nie
    jest jakoś super energooszczędna, bo zdaję się jest w kasie ABC.
    Każde pobranie wody to około 5 litrów, przy ustawieniu programu na 1/2
    wsadu(bo tu chodzi raczej o wsad, a nie o zużycie wody i prądu) bierze
    jakieś 3 litry, wskazanie w/g wodomierza.
    W zależności od wybranego programu zmywarka w całym cyklu pobiera wodę
    dwa, cztery lub pięć razy, z tym że przy programach "szybkie pranie" i
    ECO nie ma możliwości wybrania programu 1/2. A to są akurat te dwa
    skrajne cykle - 2 i 5 pobrań wody.
    Zużycia prądu nie badałem, ale jeżeli mniej wody jest do podgrzana to i
    prądu idzie mniej, ale na pewno nie będzie to połowa normalnego zużycia.

    Jeżeli porównujesz zmywarkę zwykłą 60 lub 45 centymetrów do kompaktowej
    to w przypadku tej drugiej oszczędność wody i prądu będzie przeważnie
    większa, bo mniejsza objętość wody i naczyń, automatycznie powoduję
    mniejsze zużycie mediów.
    Rozmiary powinno się dobierać do ilości brudnych naczyń, które się
    "wytwarza". Co z tego, że zakupisz oszczędniejszą zmywarkę kompaktową,
    jak naczyń nazbierasz tyle, że będziesz musiał ją uruchamiać 2 lub nawet
    3 razy dziennie, oszczędności znikną.
    Moja zmywarka przy czteroosobowej rodzinie, chodzi raz dziennie, przy
    większych imprezach 2 razy, ale to się często nie zdarza, tak samo
    rzadko jakiś garnek lub talerzyk nie chce już wejść, i albo myje go
    ręcznie albo czeka grzecznie do następnego zapełnienia zmywarki.