  • 1. Data: 2010-02-01 21:45:26
    Temat: piekarnik miejszy
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czy piekarnik mniejszego formatu, będzie mniej zużywał energii elektrycznej,
    niż tradycyjny, np piekąc takiego schaba? (to chyba się wiąże z utrzymaniem
    określonej temperatury w danej kubaturze? - może to nie ma jakoś istotnej
    różnicy przy dużym i małym?

  • 2. Data: 2010-02-01 22:58:48
    Temat: Re: piekarnik miejszy
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-01 22:45, yapann pisze:
> [...]
    > wiąże z utrzymaniem określonej temperatury w danej kubaturze? - może to
    > nie ma jakoś istotnej różnicy przy dużym i małym?
    Ciepło właściwe powietrza jest bardzo marne, więc żaden problem czy
    nagrzać musisz 5litrów czy 20litrów powietrza wewnątrz. Większy problem
    to obudowa (większa) - ją też trzeba nagrzać (i izolować). Większa
    obudowa to więcej kg blachy i izolacji do nagrzania, większa
    powierzchnia oddawania ciepła czyli większe straty...

    Ale większy piekarnik to też większa "stabilność termiczna" podczas
    wypieku, wręcz niektórzy wkładają do piekarnika płytę (kamień?) całkiem
    spory i ciężki, który ma się nagrzać i trzymać temperaturę, ale jak już
    się nagrzeje, to dzięki jego bezwładności temperatura wewnątrz nie
    skacze tak mocno przy każdym uchyleniu drzwiczek, podlaniu sosem itd.
    Ciasta to ponoć lubią...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-02-01 23:19:24
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 01 Feb 2010 23:58:48 +0100, BartekK napisał(a):

> [...]
    > się nagrzeje, to dzięki jego bezwładności temperatura wewnątrz nie
    > skacze tak mocno przy każdym uchyleniu drzwiczek, podlaniu sosem itd.

    Niektórzy po prostu pieką w kuchni kaflowej - ta to ma dopiero bezwładność
    termiczną. Doszło do tego, że poza sezonem grzewczym nie chce im się piec w
    niczym innym :-)
    --

    Ikselka.

  • 4. Data: 2010-02-01 23:21:31
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    yapann wrote:
> [...]
    > wiąże z utrzymaniem określonej temperatury w danej kubaturze? - może
    > to nie ma jakoś istotnej różnicy przy dużym i małym?

    te samsungi podwójne co są niby rozdzielone mają klasę AAA
    reszta ma A
    zapewne chodzi właśnie o mniejszą powierzchnie blach oddających ciepło...

    ale jak to sie sprawdza - nie mam pojęcia...
    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk