  • 1. Data: 2010-01-31 23:20:37
    Temat: peknieta szyba prosze o porade
    Od: muchabzz <s...@g...com>

    witam

    mieszkam w wynajetym mieszkaniu
    wczoraj moj syn i zona siedzac w living room uslyszeli trzask i na
    szybie pojawilo sie to :

    http://pokazywarka.pl/syv5s7/

    no i teraz mam powazny problem jak do tego podejsc
    obawiam sie ze wlasciciel moze miec pretensje do zwrotu kosztow
    naprawy. tylko ze ta szyba to jest ok 1.5 metra na 1.2 i moze
    kosztowac nawet ok 500 funtow!! (tutaj niestety sa takie ceny. za mala
    szybe w drzwiach - ok 40 na 60 cm zapalcilem swego czasu 100 funtow)

    szyba jest szyba zespolona jak widac. pod szyba jest kaloryfer.
    drugie od prawej pekniecie ciagnie sie prawie na metr dalej.
    Zauwazylem ze kiedy sie przjedzie palcem po tym peknieciu to czuc
    wyraznie roznice w poziomach szyby nad peknieciem i pod. Okolo
    milimetra.

    i teraz moje pytanie
    jakie moga byc przyczyny pekniecia takiej szyby

    zaznaczam ze ani moja zona ani syn nie uderzyli w te szybe
    miejsce pekniecia jest praktycznie odwiedzane tylko w czasie
    czyszczenia parapetu czy szyby.
    jest to szyba od wewnatrz

    byc moze osoby majace na codzien do czynienia ze szkleniem okien mialy
    juz do czynienia z takimi przypadkami ?

    pozdr i z gory dziuekuje za pomoc

  • 2. Data: 2010-02-01 06:57:23
    Temat: Re: peknieta szyba prosze o porade
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    muchabzz napisał(a):
    > witam
    >
    > mieszkam w wynajetym mieszkaniu
    > wczoraj moj syn i zona siedzac w living room uslyszeli trzask i na
    > szybie pojawilo sie to :
    > http://pokazywarka.pl/
    Zleć wymianę firmie, i niech firma wystawi jakiś papier
    jaka mogła być przyczyna, lub niech przy wymianie bedzie
    właściciel.
    Jak sie okaże że stolarka jest wypaczona i są naprężenia, to
    właściciel powinien poczuwać sie do poniesienia kosztów.

    Możliwe też że kiedyś przy zamykaniu okna, coś wpadło miedzy
    okno a futrynę i powstało naprężenie. Od razu nie musiało
    pęknąć, ale przy skokach temperatur po jakimś czeie, czemu nie.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-02-01 11:52:41
    Od: muchabzz <s...@g...com>

    On 1 Lut, 06:57, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    > okno a futrynę i powstało naprężenie. Od razu nie musiało
    > pęknąć, ale przy skokach temperatur po jakimś czeie, czemu nie.

    dziekuje..wlasnie dzis sobie pomyslalem zeby zaprosic jakas firme zeby
    zrobila wycene szkody i moze podala przyczyne

    pozdr

  • 4. Data: 2010-02-04 16:22:40
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "muchabzz" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > kosztowac nawet ok 500 funtow!! (tutaj niestety sa takie ceny. za mala
    > szybe w drzwiach - ok 40 na 60 cm zapalcilem swego czasu 100 funtow)

    Za bardzo nie widać mechanicznego zewnętrznego uszkodzenia szyby. U mnie
    ludzie montowali duże drzwi przesuwane od szafy z lustrem i po postawieniu
    ich pionowo od razu pękło lustro. Powód? Źle osadzone lustro, w jednym
    miejscu coś je blokowało (jakaś śrubka) i poszło przez punktowe naprężenie.

  • 5. Data: 2010-02-21 10:03:08
    Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl>

    Obstawiam, złe spasowanie szyby do okna, albo właśnie jakieś punktowe
    naprężenie.
    Na zdjęciu moim zdaniem widać, że pęknięcie poszło od samego spodu
    szyby, spod obudowy okna. Moim zdaniem, klasyczne w Anglii złe
    wykonawstwo. Angole to jedni z największych partaczy jeśli chodzi o
    wykończeniówkę.

    --
    -=Elwood=-

    Our Knowledge Is Our Power