  • 1. Data: 2010-01-30 22:04:45
    Temat: Hydraulika -pomocy!!
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    W moim garażu wyłączyłem jeden z kaloryferów, aby niepotrzebnie nie
    wychładzać instalacji. Zwykle drugi z kaloryferów zapewniał plusową
    temperaturę.
    Niestety, wyłączony kaloryfer przysypany został stertą kartonów i gazet,
    które go nieźle od strony wnętrza garażu zaizolowała. No i od strony ściany
    wychłodziło go, aż zamarzł, najwidoczniej lód go rozsadził (choć tego nie
    widać), a w każdym razie rozszczelnił się i teraz, przy wyższych
    temperaturach, gdy lód w nim stopniał woda z niego ciekła, aż do opróżnienia
    instalacji CO. Oczywiście, jak zwykle, stało się to na początku weekendu, a
    podobnio jutro mają wrócić mrozy, a ja zostałem bez ogrzewania.
    Zamierzam więc ten kaloryfer zdemontować, a przewody zaślepić (odpowiednie
    korki kupiłem).
    Niestety nigdy takiego montazu, czy demontażu nie przeprowadzałem, ani nawet
    nie obserwowałem.
    Zdaje się gwinty w podejściach do kaleryferu są prawe i lewe, -czy tak i
    które?
    Proszę o instrukcję, jak taki demontaz przeprowadzić. Żabkę, korki (takie
    jak do kaloryferu, rozmiar odpowiedni) i pakuły mam.
    Podaję linki do zdjęć stanu obecnego. Ścisk stolarski widoczny na górnym
    zdjęciu słuzy do zamknięcia zaworu termobarycznego;-)

    cały kaloryfer:-
    http://fotodruk.fotosik.pl/sf_szczegoly.php?zid=5333
    9183
    dojście dół:-
    http://fotodruk.fotosik.pl/sf_szczegoly.php?zid=5333
    9184
    dojście góra:-
    http://fotodruk.fotosik.pl/sf_szczegoly.php?zid=5333
    9185

    p47

  • 2. Data: 2010-01-31 13:28:34
    Temat: Re: Hydraulika -pomocy!!
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Podaję linki do zdjęć stanu obecnego. Ścisk stolarski widoczny na górnym
    > zdjęciu słuzy do zamknięcia zaworu termobarycznego;-)

    Linki wczesniej podane wymagają logowania, podaję więc linki do zdjęć
    ogólnodostępnych:

    dolne podejście:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2040197d9d5bd8aa
    .html

    oba podejścia:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/716686907f801bac
    .html

    górne podejścia:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/538c5f2242176fa1
    .html

    Na wszelki wypadek:
    W dolnym podejściu jest tradycyjnie;- rura, nypel, kaloryfer. U góry :-
    rura, zawór, nypel, kaloryfer. Nypel przy próbach kręcenia ani drgnie, stąd
    moje wątpliwości, czy, aby to połączenie rozłączyć, krecę go w dobrą stronę.
    Mam go wkręcać w kaloryfer, czy wykrecać?
    Czy np. próbowac upalić farbę (i pakuły wewnątrz) palnikiem?

    p47

  • 3. Data: 2010-01-31 14:52:15
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "p47" <k...@w...pl> wrote in message

    Raczej stare połączenia podgrzać palnikiem, zwłaszcza te z gwintem
    wewnętrznym, a później schłodzić (np. wodą, lodem) te z gwintem zewnętrzym
    np. nipel.

  • 4. Data: 2010-02-01 09:58:04
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    p47 napisał(a):
    > Na wszelki wypadek: W dolnym podejściu jest tradycyjnie;-
    > rura, nypel, kaloryfer.
    Ja tu nypla nie widzę, tylko rura i śrubunek wkręcony w nabę
    grzejnikową.
    > U góry :- rura, zawór, nypel, kaloryfer. Nypel
    U góry zbytnio nie widać ale możliwe ze jest nypel, ale i
    jest śrubunek.
    > przy próbach kręcenia ani drgnie, stąd moje wątpliwości,
    > czy, aby to połączenie rozłączyć, krecę go w dobrą
    > stronę.
    Rozkręcasz śrubunek, ten mosiężny, tę grubszą część od tej
    mniejszej. Gwinty są normalne, rozkręcasz w lewo.
    łapiesz kluczem od dołu tę mniejszą część, i sztywo
    trzymasz, drugim kluczem od góry większą część i tą większą
    część ciągniesz na dół.
    Po rozkręceniu jedna część śrubunka zostaje w grzejniku.
    Musisz użyć kluczy które nie będą sie ślizgać, szwed,
    amerykan, mogą być też dopasowane płaskie inst chyba fi 15
    to 32/27 lub 30/27 ale jak są mocno zapieczone gwinty to nie
    pójdzie płaskimi.
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-02-01 10:56:36
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 1 Lut, 10:58, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:

    > Po rozkręceniu jedna część śrubunka zostaje w grzejniku.
    > Musisz użyć kluczy które nie będą sie ślizgać, szwed,
    > amerykan,

    Jaki to jest klucz amerykan?

    J.

  • 6. Data: 2010-02-01 11:51:31
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    On 1 Lut, 10:58, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:

    > Po rozkręceniu jedna część śrubunka zostaje w grzejniku.
    > Musisz użyć kluczy które nie będą sie ślizgać, szwed,
    > amerykan,

    Jaki to jest klucz amerykan?

    J.

    Pewnikiem jeszcze francuza brak. :-)))))))

  • 7. Data: 2010-02-01 11:59:22
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jarek P. napisał(a):
    > Jaki to jest klucz amerykan?
    http://www.allegro.pl/item902878676_hit_klucz_do_rur
    _zaba_geko_14_tanio.html
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-02-01 12:32:32
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    p47 napisał(a):
> [...]
    amerykan, mogą być też dopasowane płaskie inst chyba fi 15
    to 32/27 lub 30/27 ale jak są mocno zapieczone gwinty to nie

    Dziękuję za wskazówki, mam jednak wątpliwości.

    Masz zapewne racje, że tam sa nie nyple, a śrubunki.

    Niemniej nie do końca pewien jestem, że zrozumiałem własciwie.

    A więc np dla dolnego podejścia, gdzie na poniższym zdjeciu poszczególne
    elementy oznaczyłem literami:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c86a40e21d2a82da
    .html

    Zaczynając od strony rury:
    1.czy mam załapać (zablokować) nakrętkę "A", nakręconą od strony rury i
    odkręcać w lewo część B? (ale tam nie ma właściwie miejsca na odkrecanie)
    czy też
    2. złapać (zablokować) rurę "C" i odkrecac "D"?

    czy jeszcze coś innego?

    p47

  • 9. Data: 2010-02-01 12:50:05
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    p47 napisał(a):
    > Zaczynając od strony rury: 1.czy mam załapać
    > (zablokować) nakrętkę "A", nakręconą od strony rury i
    > odkręcać w lewo część B?

    Dokładnie tak.

    > (ale tam nie ma właściwie
    > miejsca na odkrecanie) czy też 2. złapać (zablokować)
    > rurę "C" i odkrecac "D"?
    Nie

    "C" to część śrubunka wkręcona w nabę grzejnikową.
    Po rozkręceniu śrubunka ona "C" zostaje w grzejniku z
    nakrętką "B"

    ps.
    Tnij zbędne cytaty i sygnatury.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-02-01 12:55:58
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Krzysztof 45 dopowiada(a):

    Te wszystkie złączki grzejnikowe to złom, i to już Ci sie
    nie przyda ponownie.
    Jak masz problem rozkręcić to, przetnij element "C" piłką,
    następnie ściągnij grzejnik, skontruj rurę kluczem i wykręć
    te złączki z rury, kup korki na rurę z gwintem wewnętrznym,
    i nakręć na konopie. I po zawodach.
    --
    Krzysiek