  • 21. Data: 2009-11-09 11:11:47
    Temat: Re: Recyrkulacja CWU inaczej
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > No ale w wielu budynkach rury rozchodza sie w gwiazde(y) wiec bylaby
    > niezla komplikacja.

    żadna komplikacja,
    najprościej dać trzecią szynę rozdzielacza do tej samej skrzynki

  • 22. Data: 2009-11-09 11:18:16
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > możliwe...
    > ale my nie zakładamy takiego wariantu, prawda?

    > owszem, ale kabel jest ustawiony na temperatuję X
    Kable nie jest ustawiony tylko material kabla ma taką charaterytykę że
    utrzymuje stałą temepraturę zmienijąc swoją moc

    > a z zasobnika może polecieć Y.
    > wtedy mamy skos - śmiem twierdzić ze skok będzie ZAWSZE

    Ale nieodczuwalny. Kabel ma nie tak dużą temperaturę, nie duża masę i nie
    podgrzeje wody która płynie. On ma tylko zapobiegać wychładzaniu stojącej.

  • 23. Data: 2009-11-09 11:35:41
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Lis, 11:49, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > możliwe...
    > ale my nie zakładamy takiego wariantu, prawda?

    Dlaczego?
    ;-)

    > owszem, ale kabel jest ustawiony na temperatuję X
    > a z zasobnika może polecieć Y.
    > wtedy mamy skos - śmiem twierdzić ze skok będzie ZAWSZE

    I co z tego?
    Załóżmy że rura ma 100m. Twej=50C, Tpodtrzymania=40C.
    Śmiem twierdzić że nie będzie gwałtownego skoku tylko przez kilka
    sekund temperatura będzie narastać...

    A teraz "cyrkulacja". Ostatni 1m jest już bez cyrkulacji... Który skok
    będzie gwałtowniejszy?

    A przy grzaniu np. PC Twej jest korzystnie ustawić na 40C... i w ogóle
    nie ma problemu "skoSu"
    ;-)

    > a regulowanie temp Y (czyli na zasobniku/bojlerze) do X jest imho
    > nieporozumnieniem

    A niby dlaczego? Nawet w standardowej instalacji się tak czasem robi
    aby właśnie uniknąć "problemu małych dzieci".

  • 24. Data: 2009-11-09 11:37:26
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Lis, 11:59, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:21dd2e30-5f8e-44fb-9ae3-0abb600a772c@
    d5g2000yqm.googlegroups.com...

    > To nie dowodzi żadnej sprawności a jedynie że działa. Policzyłeś ile metrów wody
    > jest w rurze i ile energii trzeba zużyć aby ogrzac medium o 32K ?
    > Może to być 1kW a równie dobrze 10kW. I tu i tu działa, ale z jaką sprawnością?
    >
    > Taniej będzie z tradycyjną cyrkulacją włączaną np. po wykryciu osoby w łazience
    > i zaraz po opuszczeniu wyłączaną.

    Policzyłeś?
    ;-)

  • 25. Data: 2009-11-09 11:39:30
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Lis, 12:11, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > żadna komplikacja,
    > najprościej dać trzecią szynę rozdzielacza do tej samej skrzynki

    A jak wyregulować przepływy, aby przy zmieniającym sie ciśnieniu w
    sieci wszystko działało jednakowo sprawnie?
    ;-)
    Kryzami?
    ;-)

  • 26. Data: 2009-11-09 11:40:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Policzyłeś?

    Ja nie muszę liczyć. Już tyle różnych pierdół liczyłem że na mój nos jest to nie
    opłacalne.

    Marek

  • 27. Data: 2009-11-09 17:00:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale mi chodzi o sytuacje, ze cala instalacja wychodzi w gwiazde, bo taki
    > projekt budynku.

    Nie wiem czy jest tego jakis glebszy sens. Wychodzi co by nie bylo
    redundancja w wielu wypadkach. Mozna ciagnac rownolegle obie rury i montowac
    zawory kryzujace na cyrkulacji przy podejsciu, albo zrobic uklad
    rozdzielaczowy z pexala. Nie wiem tylko po co.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-11-09 17:03:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >A jak wyregulować przepływy, aby przy zmieniającym sie ciśnieniu w
    >sieci wszystko działało jednakowo sprawnie?

    Cisnienie jak spadnie to jednakowo w calej instalacji.

    >Kryzami?

    Zaworami na rozdzielaczu cyrkulacji.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-11-09 17:12:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > możliwe...
    > ale my nie zakładamy takiego wariantu, prawda?

    A czemu nie? Wszystko jest proste jak nie zaglebimy sie w szczegoly.
    Finalnie roznie wychodzi. Sam mam poukladane najlepsze dla mnie rozwiazanie.
    Ale wystarczy, ze pompa CWU bedzie ciut za slaba i caly projekt bieze w leb.

    > owszem, ale kabel jest ustawiony na temperatuję X
    > a z zasobnika może polecieć Y.
    > wtedy mamy skos - śmiem twierdzić ze skok będzie ZAWSZE

    Narastajacy raczej i dosc plynny.

    > a regulowanie temp Y (czyli na zasobniku/bojlerze) do X jest imho
    > nieporozumnieniem

    A czemu? Wlasnie u siebie zorganizowalem takie regulowanie i uwazam wrecz,
    ze to zadne nie wiadomo co i kazdy cos takiego powinien rozwazyc jezeli
    bedzie mial wzglednie wysoka temp. w zasobniku.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-11-09 17:33:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale wystarczy, ze pompa CWU bedzie ciut za slaba i caly projekt bieze w
    > leb.

    bierze.

    TK