  • 31. Data: 2009-11-09 17:39:30
    Temat: Re: Recyrkulacja CWU inaczej
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:hd9gfk$t1l$1@news.interia.pl...

    > Nie wiem czy jest tego jakis glebszy sens. Wychodzi co by nie bylo
    > redundancja w wielu wypadkach. Mozna ciagnac rownolegle obie rury i
    > montowac zawory kryzujace na cyrkulacji przy podejsciu, albo zrobic uklad
    > rozdzielaczowy z pexala. Nie wiem tylko po co.

    No zeby miec cyrkulacje.

  • 32. Data: 2009-11-09 17:57:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No zeby miec cyrkulacje.

    Ale mozna prosciej, bez tej gwiazdy.
    Przykladowo w domu sa dwie lazienki, jedna pod druga. Na drodze do tej
    lazienki jest kuchnia. Po co robic oddzielne podlaczenia do kazdego z tych
    pomieszczen i moze jeszcze oddzielne podejscia, jak mozna polozyc od razu
    trzy rury i wpinac sie do nich po kolei? Jezeli jest inny uklad pomieszczen
    to byc moze jest to najbardziej odpowiedni sposob, ale to chyba w jakiejs
    parterowce. Zreszta to i tak bez znaczenia. Trzeba kryzowac najblizsze i
    tyle. No chyba ze ta cyrkulacja pracuje caly czas to jest szansa, ze
    wszedzie bedzie krazyc jakos.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-11-09 18:38:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ale mozna prosciej, bez tej gwiazdy.
    > Przykladowo w domu sa dwie lazienki, jedna pod druga. Na drodze do tej
    > lazienki jest kuchnia.

    No dyc ja mowie o niesprzyjajacych warunkach - to co podajesz to sie nie
    nadaje na gwiazde. Ja tak mam, niektore pomieszczenia "odskakuja" od pionu
    daleko.

  • 34. Data: 2009-11-09 23:42:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No dyc ja mowie o niesprzyjajacych warunkach - to co podajesz to sie nie
    > nadaje na gwiazde. Ja tak mam, niektore pomieszczenia "odskakuja" od pionu
    > daleko.

    A no OKI.
    Adam Sz. np. zrobil sobie taka gwiazde z rozdzielaczami, bo lubi. No i ma
    jak lubi. :-)
    Zaopatrzylem sie ostatnio w zawory podtynkowe, wgrzalem w podejscia
    cyrkulacji na parterze i bede krecil jak ciepla woda pojawi sie w zasobniku
    od slonca. Na razie pogoda niezbyt laskawa, ale i bez tego mam co robic.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-11-09 23:56:28
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Lis, 00:42, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Adam Sz. np. zrobil sobie taka gwiazde z rozdzielaczami, bo lubi. No i ma
    > jak lubi. :-)

    E, ja musialem zrobic bo mam wode cala w ukladzie rozdzielaczowym -
    tutaj inaczej cyrkulacji nie podlaczysz!:)
    Ale cyrkulacje mam tylko do pieciu punktow - dwie umywalki w kiblu
    (razem), prysznic, umywalka na gorze, wanna na gorze no i piwnica. W
    piwnicy raczej bedzie zakrecone na stale, tam sie bedzie glownie
    zimnej uzywac po wyjsciu z sauny :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2009-11-10 09:12:56
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ale mozna prosciej, bez tej gwiazdy.

    pewnie prosciej można,
    ale nie konciecznie bedzie to lepiej

> [...]
    > pomieszczen i moze jeszcze oddzielne podejscia, jak mozna polozyc od razu
    > trzy rury i wpinac sie do nich po kolei?

    bardzo dobry przykład!
    a właśnie po to bym tu zrobił gwiazdę, żeby nie trzebabyło stopniowac rury
    celem uniknięcia wachań temperatury pod prysznicem, jak ktoś spuści wodę w
    kibelku
    albo odkręci wodę w kuchni...

    układ rozdzielaczowy ma więcej zalet niz wad
    jak policzysz ceny złączek (najdroższych elementów systemu)
    to nawet specjalnie drożej nie wychodzi
    to że będzie troche wiecej samej rury?
    nawet jak dwa razy wiecej byś liczyl, to dalej to są "grosze"...

> [...]
    > znaczenia. Trzeba kryzowac najblizsze i tyle. No chyba ze ta cyrkulacja
    > pracuje caly czas to jest szansa, ze wszedzie bedzie krazyc jakos.

    otóż to,
    jak robisz metodą, która nie pozwala na błedy projektowe (nie za abardzo
    masz gdzie oblicznie skopać) to musi działać / nie ma co spieprzyc / nie ma
    nic do zepsucia się.
    jeden "gładki" odcinek rury od rozdzielacza do samego "kranu" tez raczej sie
    ani nie zapcha ani nie zarośnie

  • 37. Data: 2009-11-10 09:37:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > pewnie prosciej można,
    > ale nie konciecznie bedzie to lepiej

    Gorzej bo?

> [...]
    > celem uniknięcia wachań temperatury pod prysznicem, jak ktoś spuści wodę w

    I tylko po to ukrywac szafki z rozdzielaczmi i ciagnac dwa razy wiecej rury
    zeby nie stopniowac innej?

    > układ rozdzielaczowy ma więcej zalet niz wad
    > jak policzysz ceny złączek (najdroższych elementów systemu)
    > to nawet specjalnie drożej nie wychodzi

    Wychodzi, wychodzi.
    Szafki, obrobka, zlaczki, rozdzielacze...

    > to że będzie troche wiecej samej rury?
    > nawet jak dwa razy wiecej byś liczyl, to dalej to są "grosze"...

    Drozszej rury wiecej, ale zlaczek mniej i pewnie wychodzi mnie wiecej na to
    samo. Ale zlaczki do pexa sa duzo drozsze. Zobacz ile kosztuje zwykla mufa
    pod baterie do pexa, a ile do PP.

> [...]
    > ma nic do zepsucia się.
    > jeden "gładki" odcinek rury od rozdzielacza do samego "kranu" tez raczej

    Ale to tylko woda, dwie lazienki i jedna kuchnia. Szkoda sie rozwodzic.
    Ja tu jakiejs wielkiej przewagi rozdzielacza nad tradycja nie widze. Obie
    wersje dzialaja wystarczajaco dobrze do potrzeb jakie stawia nam
    rozprowadzenie wody w domu.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-11-12 00:46:02
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Lis, 12:40, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > To nie dowodzi żadnej sprawności a jedynie że działa.

    "nie kijem go, tylko całą pałą"
    ;-)

    >Policzyłeś ile metrów wody
    > jest w rurze i ile energii trzeba zużyć aby ogrzac medium o 32K ?
    > Może to być 1kW a równie dobrze 10kW. I tu i tu działa, ale z jaką sprawnością?

    Wystarczającą! Kumasz? Wystarczającą!
    ;-)
    Wystarczającą aby utrzymać temperaturę.

    Nie trzeba niczego liczyć. Skoro kabel potrafi z zimnej wody potrafi
    zrobić ciepłą przy kiepskiej izolacji termicznej (teraz jest owinięte
    folią bąbelkową i niczym więcej), to tym bardziej będzie potrafił
    utrzymać tą temperaturę przy izolacji z pianki. Nic tu nie trzeba
    liczyć. Jeżeli chcesz to mogę Ci przeprowadzić dowód matematyczny...
    ;-)

    > Ja nie muszę liczyć. Już tyle różnych pierdół liczyłem że na mój nos jest to nie
    > opłacalne.

    Kiepski ten Twój nos, chcesz żeby liczyć czy sprawność grzania będzie
    wystarczająca podczas gdy jest dowód na to że układ działa. Lepiej
    więc wszędzie gdzie Twój nos coś powiedział, to wszystko jeszcze raz
    przelicz... albo go zoperuj.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.
    PS: Kabel grzejny (tak jak każda inna grzałka) zamienia energię
    elektryczną na cieplną z prawie 100% sprawnością.
    ;-)